124 Publikationen

Alle markieren

[124]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582
How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach
von der Mühlen, S., How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science 47 (2). , 2019
PUB
 
[123]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2933288
Effective and Efficient Acquisition of Argumentation Knowledge by Self-Explaining Examples: Videos, Texts, or Graphic Novels?
Hefter, Markus H., Effective and Efficient Acquisition of Argumentation Knowledge by Self-Explaining Examples: Videos, Texts, or Graphic Novels?. Journal of Educational Psychology (). , 2019
PUB | DOI
 
[122]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933944
Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester
Pieper, Martin, Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester. (). , 2019
PUB
 
[121]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2933199
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST)
Münchow, H., Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica (). , 2019
PUB
 
[120]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919200
Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions
Roelle, Julian, Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions. The Journal of Experimental Education (). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[119]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann, Svenja, Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology 9 (). , 2018
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[118]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann, Svenja, Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?. (). , 2018
PUB
 
[117]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931030
Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs. (). , 2018
PUB
 
[116]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek, Svenja, Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?. (). , 2018
PUB
 
[115]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86 (3). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[114]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2915548
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2018
PUB
 
[113]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912990
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2017
PUB
 
[112]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Bauer, J., Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?. Psychologische Rundschau 68 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[111]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909257
Effects of informing fifth graders about the dangers of making overconfident judgments of learning. In M. L. Nederhand (Chair), How am I doing? Improving students’ self-assessments
Roelle, Julian, Effects of informing fifth graders about the dangers of making overconfident judgments of learning. In M. L. Nederhand (Chair), How am I doing? Improving students’ self-assessments. (). , 2017
PUB
 
[110]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908367
Detrimental effects of immediate explanation feedback
Roelle, Julian, Detrimental effects of immediate explanation feedback. European Journal of Psychology of Education 32 (3). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[109]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?
Bauer, Johannes, Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?. (). , 2017
PUB
 
[108]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908559
Effects of incorporating retrieval into learning tasks: The complexity of the tasks matters
Roelle, Julian, Effects of incorporating retrieval into learning tasks: The complexity of the tasks matters. Learning and Instruction 49 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[107]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909259
Fostering learning from examples by prompting organization processes. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?
Hiller, Sara, Fostering learning from examples by prompting organization processes. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?. (). , 2017
PUB
 
[106]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908371
Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples
Roelle, Julian, Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction 49 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[105]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Effects of a Training Intervention on Knowledge Integration in Physics
Hefter, Markus H., Effects of a Training Intervention on Knowledge Integration in Physics. (). , 2017
PUB
 
[104]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek, Svenja, Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. (). , 2017
PUB
 
[103]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2911899
Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast
Schalk, Lennart, Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. (). , 2017
PUB
 
[102]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2910697
Beispielbasiertes Lernen: Der Nutzen von Closed-Book Selbsterklärungsprompts. In J. Roelle & T. Endres (Chair), Alles auf Abruf? Der Nutzen von Gedächtnisabruf beim Lernen komplexer Inhalte
Hiller, Sara, Beispielbasiertes Lernen: Der Nutzen von Closed-Book Selbsterklärungsprompts. In J. Roelle & T. Endres (Chair), Alles auf Abruf? Der Nutzen von Gedächtnisabruf beim Lernen komplexer Inhalte. (). , 2017
PUB
 
[101]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909258
Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?
Schalk, Lennart, Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?. (). , 2017
PUB
 
[100]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908368
Do cognitive and metacognitive processes set the stage for each other?
Roelle, Julian, Do cognitive and metacognitive processes set the stage for each other?. Learning and Instruction 50 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[99]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908370
Effects of informing learners about the dangers of making overconfident judgments of learning.
Roelle, Julian, Effects of informing learners about the dangers of making overconfident judgments of learning.. Journal of Educational Psychology 109 (1). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[98]
2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931218
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2016
PUB
 
[97]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. (). , 2016
PUB
 
[96]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909252
Learning strategies in learning protocols: The sequence of cognitive and metacognitive strategies matters
Roelle, Julian, Learning strategies in learning protocols: The sequence of cognitive and metacognitive strategies matters. (). , 2016
PUB
 
[95]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909249
Sollen Lernaufgaben zu Gedächtnisabruf anregen? Die Komplexität der Lernaufgaben spielt eine Rolle
Roelle, Julian, Sollen Lernaufgaben zu Gedächtnisabruf anregen? Die Komplexität der Lernaufgaben spielt eine Rolle. (). , 2016
PUB
 
[94]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909251
Test-based learning: Inconsistent effects between higher and lower level test questions
Roelle, Julian, Test-based learning: Inconsistent effects between higher and lower level test questions. (). , 2016
PUB
 
[93]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909254
Sets von Lösungsbeispielen für den Wissenserwerb optimieren: Effekte von Interleaving und der Anregung zum Vergleichen und Kontrastieren. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?
Schalk, Lennart, Sets von Lösungsbeispielen für den Wissenserwerb optimieren: Effekte von Interleaving und der Anregung zum Vergleichen und Kontrastieren. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?. (). , 2016
PUB
 
[92]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908369
Effects of comparing contrasting cases and inventing on learning from subsequent instructional explanations
Roelle, Julian, Effects of comparing contrasting cases and inventing on learning from subsequent instructional explanations. Instructional Science 44 (2). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[91]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178
The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison
von der Muehlen, Sarah, The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison. Reading and Writing 29 (8). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[90]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2902110
Judging the plausibility of arguments in scientific texts: a student-scientist comparison
von der Muehlen, Sarah, Judging the plausibility of arguments in scientific texts: a student-scientist comparison. Thinking & Reasoning 22 (2). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[89]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909250
Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens gesteigert werden?
Hiller, Sara, Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens gesteigert werden?. (). , 2016
PUB
 
[88]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909255
Die Rolle der Grundlagenverarbeitung für den Nutzen beispielbasierten Lernens. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?
Hiller, Sara, Die Rolle der Grundlagenverarbeitung für den Nutzen beispielbasierten Lernens. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?. (). , 2016
PUB
 
[87]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909253
How to foster the effectiveness of example-based learning
Hiller, Sara, How to foster the effectiveness of example-based learning. (). , 2016
PUB
 
[86]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220
Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework
Roelle, Julian, Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework. PLoS ONE 10 (4). , 2015
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[85]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples
Renkl, Alexander, Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples. (). , 2015
PUB
 
[84]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter, Markus H., Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. (). , 2015
PUB
 
[83]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909247
Specific relevance instructions: Targeted learning activities and retrieval processes matter. In V. Hoogerheide (Chair), Gaining by explaining: Enhancing learning by receiving and generating explanations
Roelle, Julian, Specific relevance instructions: Targeted learning activities and retrieval processes matter. In V. Hoogerheide (Chair), Gaining by explaining: Enhancing learning by receiving and generating explanations. (). , 2015
PUB
 
[82]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901590
Effects of comparing contrasting cases on learning from subsequent explanations
Roelle, Julian, Effects of comparing contrasting cases on learning from subsequent explanations. Cognition and Instruction 33 (3). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[81]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495
The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions
Roelle, Julian, The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions. Journal of Educational Psychology 107 (3). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[80]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39 (). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[79]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909248
Was nützt es, Lernende über die Gefahr der Überschätzung des eigenen Wissensstands zu informieren?
Roelle, Julian, Was nützt es, Lernende über die Gefahr der Überschätzung des eigenen Wissensstands zu informieren?. (). , 2015
PUB
 
[78]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909246
Förderung von Lernstrategien selbstregulierten Lernens in Lernprotokollen: Die Sequenz von kognitiven und metakognitiven Prompts spielt eine Rolle
Roelle, Julian, Förderung von Lernstrategien selbstregulierten Lernens in Lernprotokollen: Die Sequenz von kognitiven und metakognitiven Prompts spielt eine Rolle. (). , 2015
PUB
 
[77]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909194
Muss ich das denn alles lesen? Kann ich das denn alles glauben? Kompetenzen Studierender im Umgang mit psychologischer Originalliteratur
Schmidt, E. M., Muss ich das denn alles lesen? Kann ich das denn alles glauben? Kompetenzen Studierender im Umgang mit psychologischer Originalliteratur. (). , 2014
PUB
 
[76]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909245
Lernen aus instruktionalen Erklärungen: Effekte von Prompts auf Basis des Aktiv-Konstruktiv-Interaktiv Frameworks. In K. Loibl, A. Deiglmayr & N. Rummel (Chair), "Interaktiv > konstruktiv" = "kooperativ > individuell"? Eine Erweiterung zu Chis ICAP-Hypothese
Roelle, Julian, Lernen aus instruktionalen Erklärungen: Effekte von Prompts auf Basis des Aktiv-Konstruktiv-Interaktiv Frameworks. In K. Loibl, A. Deiglmayr & N. Rummel (Chair), "Interaktiv > konstruktiv" = "kooperativ > individuell"? Eine Erweiterung zu Chis ICAP-Hypothese. (). , 2014
PUB
 
[75]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. (). , 2014
PUB
 
[74]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909193
Diagnostik von Kompetenzen Studierender im Umgang mit wissenschaftlicher Originalliteratur. In A. Wischgoll (Chair), Symposium "Lesen und Schreiben – Der Umgang mit wissenschaftlicher Literatur im Hochschulkontext"
Schmid, S., Diagnostik von Kompetenzen Studierender im Umgang mit wissenschaftlicher Originalliteratur. In A. Wischgoll (Chair), Symposium "Lesen und Schreiben – Der Umgang mit wissenschaftlicher Literatur im Hochschulkontext". (). , 2014
PUB
 
[73]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909198
Glaubwürdigkeitseinschätzungen bei der Rezeption wissenschaftlicher Texte im Fach Psychologie: Ein Experten-Novizen-Vergleich
von der Mühlen, S. Y., Glaubwürdigkeitseinschätzungen bei der Rezeption wissenschaftlicher Texte im Fach Psychologie: Ein Experten-Novizen-Vergleich. (). , 2014
PUB
 
[72]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909244
Effects between specific and general relevance instructions to foster learning from instructional explanations: Prior knowledge matters
Roelle, Julian, Effects between specific and general relevance instructions to foster learning from instructional explanations: Prior knowledge matters. (). , 2014
PUB
 
[71]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42 (6). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[70]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669208
Two instructional aids to optimise processing and learning from instructional explanations
Roelle, Julian, Two instructional aids to optimise processing and learning from instructional explanations. Instructional Science 42 (2). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[69]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster skill and will of argumentative thinking. (). , 2014
PUB
 
[68]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909197
Useful Strategies in Dealing With Primary Scientific Literature: An Expert-Novice Comparison
Schmidt, E. M., Useful Strategies in Dealing With Primary Scientific Literature: An Expert-Novice Comparison. (). , 2014
PUB
 
[67]
2014 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909200
Judging the plausibility of argumentative statements in scientific texts: An expert-novice comparison
von der Mühlen, S. Y., Judging the plausibility of argumentative statements in scientific texts: An expert-novice comparison. (). , 2014
PUB
 
[66]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909202
Symposium "How to deal with fragile and conflicting evidence in school"
Berthold, Kirsten, Symposium "How to deal with fragile and conflicting evidence in school". (). , 2013
PUB
 
[65]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909201
Symposium "Kompetenzen zur Bewertung und argumentativen Nutzung von Evidenz"
Bauer, J., Symposium "Kompetenzen zur Bewertung und argumentativen Nutzung von Evidenz". (). , 2013
PUB
 
[64]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster the will to engage in argumentative thinking. (). , 2013
PUB
 
[63]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909242
How to foster learning from explanations by explaining less. In J. Roelle (Chair), When to use and how to optimise instructional explanations
Roelle, Julian, How to foster learning from explanations by explaining less. In J. Roelle (Chair), When to use and how to optimise instructional explanations. (). , 2013
PUB
 
[62]
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907065
Mädchen + Mathematik = Minderbemittelt? Priming von Geschlechtsstereotypen beeinflusst Leistungsbeurteilungen durch Lehramtstudenten
Eyssel, Friederike Anne, Mädchen + Mathematik = Minderbemittelt? Priming von Geschlechtsstereotypen beeinflusst Leistungsbeurteilungen durch Lehramtstudenten. Abstracts of the 55th Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2013) (). Lengerich, 2013
PUB
 
[61]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009
Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication
Deiglmayr, Anne, Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication. Journal of Media Psychology 25 (4). , 2013
PUB | DOI | WoS
 
[60]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2612802
The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations
Roelle, Julian, The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations. Instructional Science 41 (4). , 2013
PUB | DOI | WoS
 
[59]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter, Markus H., Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. (). , 2013
PUB
 
[58]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter, Markus H., Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. (). , 2013
PUB
 
[57]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909203
Stereotype machen Schule? Wie Genderstereotype das Beurteilungsverhalten von angehenden Lehrern verzerren
Mittelstädt, A., Stereotype machen Schule? Wie Genderstereotype das Beurteilungsverhalten von angehenden Lehrern verzerren. (). , 2013
PUB
 
[56]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909241
Förderung des Lernens aus Erklärungen durch Reduzierung von Erklärungen
Roelle, Julian, Förderung des Lernens aus Erklärungen durch Reduzierung von Erklärungen. (). , 2013
PUB
 
[55]
2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1992428
Making better use of multiple representations: How fostering metacognition can help
Renkl, Alexander, Making better use of multiple representations: How fostering metacognition can help. International Handbook of Metacognition and Learning Technologies 28 (). New York, 2013
PUB | DOI
 
[54]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909238
Vorbereitung zukünftigen Lernens mit kontrastierten Fällen: Ausgearbeitete Lösungen schlagen Inventing. In J. Roelle (Chair), Wie Lernende auf das Lernen aus direkter Instruktion vorbereitet werden können
Roelle, Julian, Vorbereitung zukünftigen Lernens mit kontrastierten Fällen: Ausgearbeitete Lösungen schlagen Inventing. In J. Roelle (Chair), Wie Lernende auf das Lernen aus direkter Instruktion vorbereitet werden können. (). , 2012
PUB
 
[53]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909240
Contrasting cases effectively prepare learners for future learning from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), When and how instructional explanations can be effective
Roelle, Julian, Contrasting cases effectively prepare learners for future learning from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), When and how instructional explanations can be effective. (). , 2012
PUB
 
[52]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909204
Symposium "When and how instructional explanations can be effective"
Berthold, Kirsten, Symposium "When and how instructional explanations can be effective". (). , 2012
PUB
 
[51]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2535635
The use of solved example problems for fostering strategies of self-regulated learning in journal writing
Roelle, Julian, The use of solved example problems for fostering strategies of self-regulated learning in journal writing. Education Research International 2012 (). , 2012
PUB | DOI
 
[50]
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991210
Explanatory support for learning
Berthold, Kirsten, Explanatory support for learning. Encyclopedia of the Sciences of Learning (). New York, 2012
PUB | DOI
 
[49]
2011 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909235
How to prepare learners to learn from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), How instructional explanations can work
Roelle, Julian, How to prepare learners to learn from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), How instructional explanations can work. (). , 2011
PUB
 
[48]
2011 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909205
Symposium "How instructional explanations can work"
Berthold, Kirsten, Symposium "How instructional explanations can work". (). , 2011
PUB
 
[47]
2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909236
Wie kann das Lernen aus Erklärungen gefördert werden?
Roelle, Julian, Wie kann das Lernen aus Erklärungen gefördert werden?. (). , 2011
PUB
 
[46]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989066
The double-edged effects of explanation prompts
Berthold, Kirsten, The double-edged effects of explanation prompts. Computers in Human Behavior 27 (1). , 2011
PUB | DOI | WoS
 
[45]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters
Roelle, Julian, Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1 (2). , 2011
PUB | DOI
 
[44]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909207
Training focused processing of explanations: How can transfer across domains be fostered?
Berthold, Kirsten, Training focused processing of explanations: How can transfer across domains be fostered?. (). , 2010
PUB
 
[43]
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909233
How to optimize providing and processing instructional explanations
Roelle, Julian, How to optimize providing and processing instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[42]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909206
Wie kann eine aktive Verarbeitung von Erklärungen in computergestützten instruktionalen Settings gefördert werden?
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von Erklärungen in computergestützten instruktionalen Settings gefördert werden?. (). , 2010
PUB
 
[41]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909232
Two instructional aids to optimize processing of instructional explanations
Roelle, Julian, Two instructional aids to optimize processing of instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[40]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212
Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties
Berthold, Kirsten, Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties. Pedagogische Studien 87 (). , 2010
PUB
 
[39]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909234
The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations
Roelle, Julian, The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[38]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796478
How to Foster Active Processing of Explanations in Instructional Communication
Berthold, Kirsten, How to Foster Active Processing of Explanations in Instructional Communication. Educational Psychology Review 22 (1). , 2010
PUB | DOI | WoS
 
[37]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909209
Instructional explanations on multiple representations: How can a deep processing be fostered?
Berthold, Kirsten, Instructional explanations on multiple representations: How can a deep processing be fostered?. (). , 2009
PUB
 
[36]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909212
Eine Fokussierung konzeptueller Aspekte kann den Erwerb prozeduralen Wissens behindern
Berthold, Kirsten, Eine Fokussierung konzeptueller Aspekte kann den Erwerb prozeduralen Wissens behindern. (). , 2009
PUB
 
[35]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072
Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches
Eysink, Tessa H. S., Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches. American Educational Research Journal 46 (4). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909208
Symposium “Teaching learning strategies"
Berthold, Kirsten, Symposium “Teaching learning strategies". (). , 2009
PUB
 
[33]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909210
The paradox prompt effect: When prompts foster conceptual knowledge but hinder the acquisition of procedural knowledge
Berthold, Kirsten, The paradox prompt effect: When prompts foster conceptual knowledge but hinder the acquisition of procedural knowledge. (). , 2009
PUB
 
[32]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991220
Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations
Berthold, Kirsten, Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations. Journal of Educational Psychology 101 (1). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989090
Assisting self-explanation prompts are more effective than open prompts when learning with multiple representations
Berthold, Kirsten, Assisting self-explanation prompts are more effective than open prompts when learning with multiple representations. Instructional Science 37 (4). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2008 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909216
Symposium "Integration und Verstehen multipler Repräsentationen – Designmaßnahmen und verarbeitungsbezogene Fördermaßnahmen"
Berthold, Kirsten, Symposium "Integration und Verstehen multipler Repräsentationen – Designmaßnahmen und verarbeitungsbezogene Fördermaßnahmen". (). , 2008
PUB
 
[29]
2008 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909215
Förderung des Aufbaus einer Problemrepräsentation durch die Integration multipler Repräsentationen
Berthold, Kirsten, Förderung des Aufbaus einer Problemrepräsentation durch die Integration multipler Repräsentationen. (). , 2008
PUB
 
[28]
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991222
Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden?
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden?. Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung (). Münster [u.a.], 2008
PUB
 
[27]
2008 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991228
How multiple external representations are used and how they can be made more useful
Schwonke, R., How multiple external representations are used and how they can be made more useful. Applied Cognitive Psychology 23 (9). , 2008
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909294
Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden? [How can an active processing of instructional explanations on multiple representations be fostered?]
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden? [How can an active processing of instructional explanations on multiple representations be fostered?]. (). , 2007
PUB
 
[25]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909218
Multiple representations and two instructional support procedures foster conceptual knowledge, but not procedural knowledge
Berthold, Kirsten, Multiple representations and two instructional support procedures foster conceptual knowledge, but not procedural knowledge. (). , 2007
PUB
 
[24]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909297
How do learners actually use multiple external representations? An analysis of eye movements and learning outcomes
Schwonke, R., How do learners actually use multiple external representations? An analysis of eye movements and learning outcomes. (). , 2007
PUB
 
[23]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909217
Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding
Berthold, Kirsten, Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding. (). , 2007
PUB
 
[22]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909293
Instruktionale Erklärungen zu multiplen Repräsentationen: Wie kann ihre Weiterverarbeitung gefördert werden? [Instructional explanations on multiple representations: How can a further processing be fostered?]
Berthold, Kirsten, Instruktionale Erklärungen zu multiplen Repräsentationen: Wie kann ihre Weiterverarbeitung gefördert werden? [Instructional explanations on multiple representations: How can a further processing be fostered?]. (). , 2007
PUB
 
[21]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909298
Learning with multi-representational worked-out examples. What eye movements can tell us (a pilot study)
Schwonke, R., Learning with multi-representational worked-out examples. What eye movements can tell us (a pilot study). (). , 2007
PUB
 
[20]
2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991243
Knowledge construction with multiple external representations
Schwonke, R., Knowledge construction with multiple external representations. Proceedings of EuroCogSci07 (). Hove, 2007
PUB
 
[19]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909296
Multiple external representations and internal representations: Why subjective goals matter!
Renkl, A., Multiple external representations and internal representations: Why subjective goals matter!. (). , 2007
PUB
 
[18]
2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989095
Do learning protocols support learning strategies and outcomes? The role of cognitive and metacognitive prompts
Berthold, Kirsten, Do learning protocols support learning strategies and outcomes? The role of cognitive and metacognitive prompts. Learning and Instruction 17 (5). , 2007
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2006 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909300
Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding
Berthold, Kirsten, Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding. (). , 2006
PUB
 
[16]
2006 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909301
Verständnis fördern mit multi-repräsentationalen Lösungen, einer Integrationshilfe und Selbsterklärungsaufforderungen
Berthold, Kirsten, Verständnis fördern mit multi-repräsentationalen Lösungen, einer Integrationshilfe und Selbsterklärungsaufforderungen. (). , 2006
PUB
 
[15]
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065
Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen
Berthold, Kirsten, Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen. Bildung und Erziehung 59 (2). , 2006
PUB
 
[14]
2006 | Dissertation | PUB-ID: 1989087
Learning from worked-out examples
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples. (). Freiburg (Breisgau), 2006
PUB
 
[13]
2005 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909303
How can the comprehension of instructional explanations on multiple representations be supported?
Berthold, Kirsten, How can the comprehension of instructional explanations on multiple representations be supported?. (). , 2005
PUB
 
[12]
2005 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909302
Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations. (). , 2005
PUB
 
[11]
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306
Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens
Schwonke, R., Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens. Zeitschrift für Medienpsychologie 17 (). , 2005
PUB
 
[10]
2005 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909304
Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations. (). , 2005
PUB
 
[9]
2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991295
Fostering the understanding of multi-representational examples by self-explanation prompts
Berthold, Kirsten, Fostering the understanding of multi-representational examples by self-explanation prompts. Proceedings of the CogSci 2005 (). Mahwah, NJ, 2005
PUB
 
[8]
2004 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909305
Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens
Berthold, Kirsten, Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens. (). , 2004
PUB
 
[7]
2004 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991325
Writing learning protocols: Prompts foster cognitive as well as metacognitive activities and learning outcomes
Berthold, Kirsten, Writing learning protocols: Prompts foster cognitive as well as metacognitive activities and learning outcomes. Instructional Design for Effective and Enjoyable Computer-Supported Learning. Proceedings of the First Joint Meeting of the EARLI SIGs (). Tübingen, 2004
PUB
 
[6]
2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989079
The use of public learning diaries in blended learning
Nückles, Matthias, The use of public learning diaries in blended learning. Journal of Educational Media 29 (1). , 2004
PUB | DOI
 
[5]
2004 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991341
Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens: Theoretischer Hintergrund, empirische Befunde, praktische Entwicklungen
Renkl, A., Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens: Theoretischer Hintergrund, empirische Befunde, praktische Entwicklungen. Lernprozess, Lernumgebung und Lerndiagnostik. Wissenschaftliche Beiträge zum Lernen im 21. Jahrhundert (). Landau, 2004
PUB
 
[4]
2003 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909308
eHELp – eine elektronische Hilfe zur Erstellung von Lernprotokollen
Schwonke, R., eHELp – eine elektronische Hilfe zur Erstellung von Lernprotokollen. (). , 2003
PUB
 
[3]
2003 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909307
Lernprotokolle schreiben und veröffentlichen: Eine Maßnahme zur Förderung intentionalen Lernens in (teil-)virtuellen Lerngemeinschaften
Nückles, M., Lernprotokolle schreiben und veröffentlichen: Eine Maßnahme zur Förderung intentionalen Lernens in (teil-)virtuellen Lerngemeinschaften. (). , 2003
PUB
 
[2]
2003 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909306
Fostering self-guided learning by writing learning diaries
Nückles, M., Fostering self-guided learning by writing learning diaries. (). , 2003
PUB
 
[1]
2003 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991664
Fostering the application of learning strategies in writing learning protocols
Berthold, Kirsten, Fostering the application of learning strategies in writing learning protocols. Proceedings of EuroCogSci 03 (). Mahwah, NJ, 2003
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung

124 Publikationen

Alle markieren

[124]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582
How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach
von der Mühlen, S., How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science 47 (2). , 2019
PUB
 
[123]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2933288
Effective and Efficient Acquisition of Argumentation Knowledge by Self-Explaining Examples: Videos, Texts, or Graphic Novels?
Hefter, Markus H., Effective and Efficient Acquisition of Argumentation Knowledge by Self-Explaining Examples: Videos, Texts, or Graphic Novels?. Journal of Educational Psychology (). , 2019
PUB | DOI
 
[122]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933944
Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester
Pieper, Martin, Unterstützen Leitfragen und Expertenfeedback im Lerntagebuch das Reflexionsvermögen im Praxissemester. (). , 2019
PUB
 
[121]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2933199
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST)
Münchow, H., Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten. Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica (). , 2019
PUB
 
[120]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919200
Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions
Roelle, Julian, Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions. The Journal of Experimental Education (). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[119]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann, Svenja, Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology 9 (). , 2018
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[118]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann, Svenja, Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?. (). , 2018
PUB
 
[117]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931030
Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung von Reflexion im Praxissemester durch das Schreiben eines Lerntagebuchs. (). , 2018
PUB
 
[116]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek, Svenja, Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?. (). , 2018
PUB
 
[115]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86 (3). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[114]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2915548
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2018
PUB
 
[113]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912990
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2017
PUB
 
[112]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Bauer, J., Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?. Psychologische Rundschau 68 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[111]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909257
Effects of informing fifth graders about the dangers of making overconfident judgments of learning. In M. L. Nederhand (Chair), How am I doing? Improving students’ self-assessments
Roelle, Julian, Effects of informing fifth graders about the dangers of making overconfident judgments of learning. In M. L. Nederhand (Chair), How am I doing? Improving students’ self-assessments. (). , 2017
PUB
 
[110]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908367
Detrimental effects of immediate explanation feedback
Roelle, Julian, Detrimental effects of immediate explanation feedback. European Journal of Psychology of Education 32 (3). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[109]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?
Bauer, Johannes, Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?. (). , 2017
PUB
 
[108]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908559
Effects of incorporating retrieval into learning tasks: The complexity of the tasks matters
Roelle, Julian, Effects of incorporating retrieval into learning tasks: The complexity of the tasks matters. Learning and Instruction 49 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[107]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909259
Fostering learning from examples by prompting organization processes. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?
Hiller, Sara, Fostering learning from examples by prompting organization processes. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?. (). , 2017
PUB
 
[106]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908371
Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples
Roelle, Julian, Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction 49 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[105]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Effects of a Training Intervention on Knowledge Integration in Physics
Hefter, Markus H., Effects of a Training Intervention on Knowledge Integration in Physics. (). , 2017
PUB
 
[104]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek, Svenja, Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. (). , 2017
PUB
 
[103]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2911899
Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast
Schalk, Lennart, Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. (). , 2017
PUB
 
[102]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2910697
Beispielbasiertes Lernen: Der Nutzen von Closed-Book Selbsterklärungsprompts. In J. Roelle & T. Endres (Chair), Alles auf Abruf? Der Nutzen von Gedächtnisabruf beim Lernen komplexer Inhalte
Hiller, Sara, Beispielbasiertes Lernen: Der Nutzen von Closed-Book Selbsterklärungsprompts. In J. Roelle & T. Endres (Chair), Alles auf Abruf? Der Nutzen von Gedächtnisabruf beim Lernen komplexer Inhalte. (). , 2017
PUB
 
[101]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909258
Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?
Schalk, Lennart, Sequencing worked examples: Effects of blocking, interleaving, comparison, and contrast. In J. Roelle (Chair), How to optimize example-based learning?. (). , 2017
PUB
 
[100]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908368
Do cognitive and metacognitive processes set the stage for each other?
Roelle, Julian, Do cognitive and metacognitive processes set the stage for each other?. Learning and Instruction 50 (). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[99]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908370
Effects of informing learners about the dangers of making overconfident judgments of learning.
Roelle, Julian, Effects of informing learners about the dangers of making overconfident judgments of learning.. Journal of Educational Psychology 109 (1). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[98]
2016 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2931218
Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs
Pieper, Martin, Förderung forschenden Lernens mithilfe eines virtuellen Lerntagebuchs. (). , 2016
PUB
 
[97]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. (). , 2016
PUB
 
[96]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909252
Learning strategies in learning protocols: The sequence of cognitive and metacognitive strategies matters
Roelle, Julian, Learning strategies in learning protocols: The sequence of cognitive and metacognitive strategies matters. (). , 2016
PUB
 
[95]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909249
Sollen Lernaufgaben zu Gedächtnisabruf anregen? Die Komplexität der Lernaufgaben spielt eine Rolle
Roelle, Julian, Sollen Lernaufgaben zu Gedächtnisabruf anregen? Die Komplexität der Lernaufgaben spielt eine Rolle. (). , 2016
PUB
 
[94]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909251
Test-based learning: Inconsistent effects between higher and lower level test questions
Roelle, Julian, Test-based learning: Inconsistent effects between higher and lower level test questions. (). , 2016
PUB
 
[93]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909254
Sets von Lösungsbeispielen für den Wissenserwerb optimieren: Effekte von Interleaving und der Anregung zum Vergleichen und Kontrastieren. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?
Schalk, Lennart, Sets von Lösungsbeispielen für den Wissenserwerb optimieren: Effekte von Interleaving und der Anregung zum Vergleichen und Kontrastieren. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?. (). , 2016
PUB
 
[92]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908369
Effects of comparing contrasting cases and inventing on learning from subsequent instructional explanations
Roelle, Julian, Effects of comparing contrasting cases and inventing on learning from subsequent instructional explanations. Instructional Science 44 (2). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[91]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178
The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison
von der Muehlen, Sarah, The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison. Reading and Writing 29 (8). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[90]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2902110
Judging the plausibility of arguments in scientific texts: a student-scientist comparison
von der Muehlen, Sarah, Judging the plausibility of arguments in scientific texts: a student-scientist comparison. Thinking & Reasoning 22 (2). , 2016
PUB | DOI | WoS
 
[89]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909250
Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens gesteigert werden?
Hiller, Sara, Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens gesteigert werden?. (). , 2016
PUB
 
[88]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909255
Die Rolle der Grundlagenverarbeitung für den Nutzen beispielbasierten Lernens. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?
Hiller, Sara, Die Rolle der Grundlagenverarbeitung für den Nutzen beispielbasierten Lernens. In J. Roelle (Chair), Wie kann die Effektivität beispielbasierten Lernens optimiert werden?. (). , 2016
PUB
 
[87]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909253
How to foster the effectiveness of example-based learning
Hiller, Sara, How to foster the effectiveness of example-based learning. (). , 2016
PUB
 
[86]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220
Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework
Roelle, Julian, Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework. PLoS ONE 10 (4). , 2015
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[85]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples
Renkl, Alexander, Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples. (). , 2015
PUB
 
[84]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter, Markus H., Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. (). , 2015
PUB
 
[83]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909247
Specific relevance instructions: Targeted learning activities and retrieval processes matter. In V. Hoogerheide (Chair), Gaining by explaining: Enhancing learning by receiving and generating explanations
Roelle, Julian, Specific relevance instructions: Targeted learning activities and retrieval processes matter. In V. Hoogerheide (Chair), Gaining by explaining: Enhancing learning by receiving and generating explanations. (). , 2015
PUB
 
[82]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901590
Effects of comparing contrasting cases on learning from subsequent explanations
Roelle, Julian, Effects of comparing contrasting cases on learning from subsequent explanations. Cognition and Instruction 33 (3). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[81]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495
The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions
Roelle, Julian, The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions. Journal of Educational Psychology 107 (3). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[80]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39 (). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[79]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909248
Was nützt es, Lernende über die Gefahr der Überschätzung des eigenen Wissensstands zu informieren?
Roelle, Julian, Was nützt es, Lernende über die Gefahr der Überschätzung des eigenen Wissensstands zu informieren?. (). , 2015
PUB
 
[78]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909246
Förderung von Lernstrategien selbstregulierten Lernens in Lernprotokollen: Die Sequenz von kognitiven und metakognitiven Prompts spielt eine Rolle
Roelle, Julian, Förderung von Lernstrategien selbstregulierten Lernens in Lernprotokollen: Die Sequenz von kognitiven und metakognitiven Prompts spielt eine Rolle. (). , 2015
PUB
 
[77]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909194
Muss ich das denn alles lesen? Kann ich das denn alles glauben? Kompetenzen Studierender im Umgang mit psychologischer Originalliteratur
Schmidt, E. M., Muss ich das denn alles lesen? Kann ich das denn alles glauben? Kompetenzen Studierender im Umgang mit psychologischer Originalliteratur. (). , 2014
PUB
 
[76]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909245
Lernen aus instruktionalen Erklärungen: Effekte von Prompts auf Basis des Aktiv-Konstruktiv-Interaktiv Frameworks. In K. Loibl, A. Deiglmayr & N. Rummel (Chair), "Interaktiv > konstruktiv" = "kooperativ > individuell"? Eine Erweiterung zu Chis ICAP-Hypothese
Roelle, Julian, Lernen aus instruktionalen Erklärungen: Effekte von Prompts auf Basis des Aktiv-Konstruktiv-Interaktiv Frameworks. In K. Loibl, A. Deiglmayr & N. Rummel (Chair), "Interaktiv > konstruktiv" = "kooperativ > individuell"? Eine Erweiterung zu Chis ICAP-Hypothese. (). , 2014
PUB
 
[75]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. (). , 2014
PUB
 
[74]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909193
Diagnostik von Kompetenzen Studierender im Umgang mit wissenschaftlicher Originalliteratur. In A. Wischgoll (Chair), Symposium "Lesen und Schreiben – Der Umgang mit wissenschaftlicher Literatur im Hochschulkontext"
Schmid, S., Diagnostik von Kompetenzen Studierender im Umgang mit wissenschaftlicher Originalliteratur. In A. Wischgoll (Chair), Symposium "Lesen und Schreiben – Der Umgang mit wissenschaftlicher Literatur im Hochschulkontext". (). , 2014
PUB
 
[73]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909198
Glaubwürdigkeitseinschätzungen bei der Rezeption wissenschaftlicher Texte im Fach Psychologie: Ein Experten-Novizen-Vergleich
von der Mühlen, S. Y., Glaubwürdigkeitseinschätzungen bei der Rezeption wissenschaftlicher Texte im Fach Psychologie: Ein Experten-Novizen-Vergleich. (). , 2014
PUB
 
[72]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909244
Effects between specific and general relevance instructions to foster learning from instructional explanations: Prior knowledge matters
Roelle, Julian, Effects between specific and general relevance instructions to foster learning from instructional explanations: Prior knowledge matters. (). , 2014
PUB
 
[71]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42 (6). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[70]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669208
Two instructional aids to optimise processing and learning from instructional explanations
Roelle, Julian, Two instructional aids to optimise processing and learning from instructional explanations. Instructional Science 42 (2). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[69]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster skill and will of argumentative thinking. (). , 2014
PUB
 
[68]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909197
Useful Strategies in Dealing With Primary Scientific Literature: An Expert-Novice Comparison
Schmidt, E. M., Useful Strategies in Dealing With Primary Scientific Literature: An Expert-Novice Comparison. (). , 2014
PUB
 
[67]
2014 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909200
Judging the plausibility of argumentative statements in scientific texts: An expert-novice comparison
von der Mühlen, S. Y., Judging the plausibility of argumentative statements in scientific texts: An expert-novice comparison. (). , 2014
PUB
 
[66]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909202
Symposium "How to deal with fragile and conflicting evidence in school"
Berthold, Kirsten, Symposium "How to deal with fragile and conflicting evidence in school". (). , 2013
PUB
 
[65]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909201
Symposium "Kompetenzen zur Bewertung und argumentativen Nutzung von Evidenz"
Bauer, J., Symposium "Kompetenzen zur Bewertung und argumentativen Nutzung von Evidenz". (). , 2013
PUB
 
[64]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster the will to engage in argumentative thinking. (). , 2013
PUB
 
[63]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909242
How to foster learning from explanations by explaining less. In J. Roelle (Chair), When to use and how to optimise instructional explanations
Roelle, Julian, How to foster learning from explanations by explaining less. In J. Roelle (Chair), When to use and how to optimise instructional explanations. (). , 2013
PUB
 
[62]
2013 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907065
Mädchen + Mathematik = Minderbemittelt? Priming von Geschlechtsstereotypen beeinflusst Leistungsbeurteilungen durch Lehramtstudenten
Eyssel, Friederike Anne, Mädchen + Mathematik = Minderbemittelt? Priming von Geschlechtsstereotypen beeinflusst Leistungsbeurteilungen durch Lehramtstudenten. Abstracts of the 55th Conference of Experimental Psychologists (TeaP 2013) (). Lengerich, 2013
PUB
 
[61]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009
Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication
Deiglmayr, Anne, Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication. Journal of Media Psychology 25 (4). , 2013
PUB | DOI | WoS
 
[60]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2612802
The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations
Roelle, Julian, The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations. Instructional Science 41 (4). , 2013
PUB | DOI | WoS
 
[59]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter, Markus H., Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. (). , 2013
PUB
 
[58]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter, Markus H., Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. (). , 2013
PUB
 
[57]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909203
Stereotype machen Schule? Wie Genderstereotype das Beurteilungsverhalten von angehenden Lehrern verzerren
Mittelstädt, A., Stereotype machen Schule? Wie Genderstereotype das Beurteilungsverhalten von angehenden Lehrern verzerren. (). , 2013
PUB
 
[56]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909241
Förderung des Lernens aus Erklärungen durch Reduzierung von Erklärungen
Roelle, Julian, Förderung des Lernens aus Erklärungen durch Reduzierung von Erklärungen. (). , 2013
PUB
 
[55]
2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1992428
Making better use of multiple representations: How fostering metacognition can help
Renkl, Alexander, Making better use of multiple representations: How fostering metacognition can help. International Handbook of Metacognition and Learning Technologies 28 (). New York, 2013
PUB | DOI
 
[54]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909238
Vorbereitung zukünftigen Lernens mit kontrastierten Fällen: Ausgearbeitete Lösungen schlagen Inventing. In J. Roelle (Chair), Wie Lernende auf das Lernen aus direkter Instruktion vorbereitet werden können
Roelle, Julian, Vorbereitung zukünftigen Lernens mit kontrastierten Fällen: Ausgearbeitete Lösungen schlagen Inventing. In J. Roelle (Chair), Wie Lernende auf das Lernen aus direkter Instruktion vorbereitet werden können. (). , 2012
PUB
 
[53]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909240
Contrasting cases effectively prepare learners for future learning from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), When and how instructional explanations can be effective
Roelle, Julian, Contrasting cases effectively prepare learners for future learning from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), When and how instructional explanations can be effective. (). , 2012
PUB
 
[52]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909204
Symposium "When and how instructional explanations can be effective"
Berthold, Kirsten, Symposium "When and how instructional explanations can be effective". (). , 2012
PUB
 
[51]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2535635
The use of solved example problems for fostering strategies of self-regulated learning in journal writing
Roelle, Julian, The use of solved example problems for fostering strategies of self-regulated learning in journal writing. Education Research International 2012 (). , 2012
PUB | DOI
 
[50]
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991210
Explanatory support for learning
Berthold, Kirsten, Explanatory support for learning. Encyclopedia of the Sciences of Learning (). New York, 2012
PUB | DOI
 
[49]
2011 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909235
How to prepare learners to learn from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), How instructional explanations can work
Roelle, Julian, How to prepare learners to learn from instructional explanations. In K. Berthold (Chair), How instructional explanations can work. (). , 2011
PUB
 
[48]
2011 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909205
Symposium "How instructional explanations can work"
Berthold, Kirsten, Symposium "How instructional explanations can work". (). , 2011
PUB
 
[47]
2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909236
Wie kann das Lernen aus Erklärungen gefördert werden?
Roelle, Julian, Wie kann das Lernen aus Erklärungen gefördert werden?. (). , 2011
PUB
 
[46]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989066
The double-edged effects of explanation prompts
Berthold, Kirsten, The double-edged effects of explanation prompts. Computers in Human Behavior 27 (1). , 2011
PUB | DOI | WoS
 
[45]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters
Roelle, Julian, Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1 (2). , 2011
PUB | DOI
 
[44]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909207
Training focused processing of explanations: How can transfer across domains be fostered?
Berthold, Kirsten, Training focused processing of explanations: How can transfer across domains be fostered?. (). , 2010
PUB
 
[43]
2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909233
How to optimize providing and processing instructional explanations
Roelle, Julian, How to optimize providing and processing instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[42]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909206
Wie kann eine aktive Verarbeitung von Erklärungen in computergestützten instruktionalen Settings gefördert werden?
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von Erklärungen in computergestützten instruktionalen Settings gefördert werden?. (). , 2010
PUB
 
[41]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909232
Two instructional aids to optimize processing of instructional explanations
Roelle, Julian, Two instructional aids to optimize processing of instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[40]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212
Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties
Berthold, Kirsten, Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties. Pedagogische Studien 87 (). , 2010
PUB
 
[39]
2010 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909234
The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations
Roelle, Julian, The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations. (). , 2010
PUB
 
[38]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796478
How to Foster Active Processing of Explanations in Instructional Communication
Berthold, Kirsten, How to Foster Active Processing of Explanations in Instructional Communication. Educational Psychology Review 22 (1). , 2010
PUB | DOI | WoS
 
[37]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909209
Instructional explanations on multiple representations: How can a deep processing be fostered?
Berthold, Kirsten, Instructional explanations on multiple representations: How can a deep processing be fostered?. (). , 2009
PUB
 
[36]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909212
Eine Fokussierung konzeptueller Aspekte kann den Erwerb prozeduralen Wissens behindern
Berthold, Kirsten, Eine Fokussierung konzeptueller Aspekte kann den Erwerb prozeduralen Wissens behindern. (). , 2009
PUB
 
[35]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072
Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches
Eysink, Tessa H. S., Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches. American Educational Research Journal 46 (4). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909208
Symposium “Teaching learning strategies"
Berthold, Kirsten, Symposium “Teaching learning strategies". (). , 2009
PUB
 
[33]
2009 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909210
The paradox prompt effect: When prompts foster conceptual knowledge but hinder the acquisition of procedural knowledge
Berthold, Kirsten, The paradox prompt effect: When prompts foster conceptual knowledge but hinder the acquisition of procedural knowledge. (). , 2009
PUB
 
[32]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991220
Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations
Berthold, Kirsten, Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations. Journal of Educational Psychology 101 (1). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989090
Assisting self-explanation prompts are more effective than open prompts when learning with multiple representations
Berthold, Kirsten, Assisting self-explanation prompts are more effective than open prompts when learning with multiple representations. Instructional Science 37 (4). , 2009
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2008 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909216
Symposium "Integration und Verstehen multipler Repräsentationen – Designmaßnahmen und verarbeitungsbezogene Fördermaßnahmen"
Berthold, Kirsten, Symposium "Integration und Verstehen multipler Repräsentationen – Designmaßnahmen und verarbeitungsbezogene Fördermaßnahmen". (). , 2008
PUB
 
[29]
2008 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909215
Förderung des Aufbaus einer Problemrepräsentation durch die Integration multipler Repräsentationen
Berthold, Kirsten, Förderung des Aufbaus einer Problemrepräsentation durch die Integration multipler Repräsentationen. (). , 2008
PUB
 
[28]
2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991222
Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden?
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden?. Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung (). Münster [u.a.], 2008
PUB
 
[27]
2008 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991228
How multiple external representations are used and how they can be made more useful
Schwonke, R., How multiple external representations are used and how they can be made more useful. Applied Cognitive Psychology 23 (9). , 2008
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909294
Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden? [How can an active processing of instructional explanations on multiple representations be fostered?]
Berthold, Kirsten, Wie kann eine aktive Verarbeitung von instruktionalen Erklärungen zu multiplen Repräsentationen gefördert werden? [How can an active processing of instructional explanations on multiple representations be fostered?]. (). , 2007
PUB
 
[25]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909218
Multiple representations and two instructional support procedures foster conceptual knowledge, but not procedural knowledge
Berthold, Kirsten, Multiple representations and two instructional support procedures foster conceptual knowledge, but not procedural knowledge. (). , 2007
PUB
 
[24]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909297
How do learners actually use multiple external representations? An analysis of eye movements and learning outcomes
Schwonke, R., How do learners actually use multiple external representations? An analysis of eye movements and learning outcomes. (). , 2007
PUB
 
[23]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909217
Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding
Berthold, Kirsten, Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding. (). , 2007
PUB
 
[22]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909293
Instruktionale Erklärungen zu multiplen Repräsentationen: Wie kann ihre Weiterverarbeitung gefördert werden? [Instructional explanations on multiple representations: How can a further processing be fostered?]
Berthold, Kirsten, Instruktionale Erklärungen zu multiplen Repräsentationen: Wie kann ihre Weiterverarbeitung gefördert werden? [Instructional explanations on multiple representations: How can a further processing be fostered?]. (). , 2007
PUB
 
[21]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909298
Learning with multi-representational worked-out examples. What eye movements can tell us (a pilot study)
Schwonke, R., Learning with multi-representational worked-out examples. What eye movements can tell us (a pilot study). (). , 2007
PUB
 
[20]
2007 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991243
Knowledge construction with multiple external representations
Schwonke, R., Knowledge construction with multiple external representations. Proceedings of EuroCogSci07 (). Hove, 2007
PUB
 
[19]
2007 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909296
Multiple external representations and internal representations: Why subjective goals matter!
Renkl, A., Multiple external representations and internal representations: Why subjective goals matter!. (). , 2007
PUB
 
[18]
2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989095
Do learning protocols support learning strategies and outcomes? The role of cognitive and metacognitive prompts
Berthold, Kirsten, Do learning protocols support learning strategies and outcomes? The role of cognitive and metacognitive prompts. Learning and Instruction 17 (5). , 2007
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2006 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909300
Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding
Berthold, Kirsten, Multi-representational solutions, an integration aid, and scaffolding self-explanation prompts all foster understanding. (). , 2006
PUB
 
[16]
2006 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909301
Verständnis fördern mit multi-repräsentationalen Lösungen, einer Integrationshilfe und Selbsterklärungsaufforderungen
Berthold, Kirsten, Verständnis fördern mit multi-repräsentationalen Lösungen, einer Integrationshilfe und Selbsterklärungsaufforderungen. (). , 2006
PUB
 
[15]
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065
Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen
Berthold, Kirsten, Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen. Bildung und Erziehung 59 (2). , 2006
PUB
 
[14]
2006 | Dissertation | PUB-ID: 1989087
Learning from worked-out examples
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples. (). Freiburg (Breisgau), 2006
PUB
 
[13]
2005 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909303
How can the comprehension of instructional explanations on multiple representations be supported?
Berthold, Kirsten, How can the comprehension of instructional explanations on multiple representations be supported?. (). , 2005
PUB
 
[12]
2005 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909302
Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations. (). , 2005
PUB
 
[11]
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306
Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens
Schwonke, R., Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens. Zeitschrift für Medienpsychologie 17 (). , 2005
PUB
 
[10]
2005 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909304
Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations
Berthold, Kirsten, Learning from worked-out examples: Fostering the integration of multiple representations. (). , 2005
PUB
 
[9]
2005 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991295
Fostering the understanding of multi-representational examples by self-explanation prompts
Berthold, Kirsten, Fostering the understanding of multi-representational examples by self-explanation prompts. Proceedings of the CogSci 2005 (). Mahwah, NJ, 2005
PUB
 
[8]
2004 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909305
Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens
Berthold, Kirsten, Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens. (). , 2004
PUB
 
[7]
2004 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991325
Writing learning protocols: Prompts foster cognitive as well as metacognitive activities and learning outcomes
Berthold, Kirsten, Writing learning protocols: Prompts foster cognitive as well as metacognitive activities and learning outcomes. Instructional Design for Effective and Enjoyable Computer-Supported Learning. Proceedings of the First Joint Meeting of the EARLI SIGs (). Tübingen, 2004
PUB
 
[6]
2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989079
The use of public learning diaries in blended learning
Nückles, Matthias, The use of public learning diaries in blended learning. Journal of Educational Media 29 (1). , 2004
PUB | DOI
 
[5]
2004 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991341
Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens: Theoretischer Hintergrund, empirische Befunde, praktische Entwicklungen
Renkl, A., Lerntagebücher als Medium selbstgesteuerten Lernens: Theoretischer Hintergrund, empirische Befunde, praktische Entwicklungen. Lernprozess, Lernumgebung und Lerndiagnostik. Wissenschaftliche Beiträge zum Lernen im 21. Jahrhundert (). Landau, 2004
PUB
 
[4]
2003 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2909308
eHELp – eine elektronische Hilfe zur Erstellung von Lernprotokollen
Schwonke, R., eHELp – eine elektronische Hilfe zur Erstellung von Lernprotokollen. (). , 2003
PUB
 
[3]
2003 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909307
Lernprotokolle schreiben und veröffentlichen: Eine Maßnahme zur Förderung intentionalen Lernens in (teil-)virtuellen Lerngemeinschaften
Nückles, M., Lernprotokolle schreiben und veröffentlichen: Eine Maßnahme zur Förderung intentionalen Lernens in (teil-)virtuellen Lerngemeinschaften. (). , 2003
PUB
 
[2]
2003 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909306
Fostering self-guided learning by writing learning diaries
Nückles, M., Fostering self-guided learning by writing learning diaries. (). , 2003
PUB
 
[1]
2003 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991664
Fostering the application of learning strategies in writing learning protocols
Berthold, Kirsten, Fostering the application of learning strategies in writing learning protocols. Proceedings of EuroCogSci 03 (). Mahwah, NJ, 2003
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung