49 Publikationen

Alle markieren

[49]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[48]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
[46]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[45]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2018)
The Journal of Experimental Education 86(3): 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[43]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[42]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2918691
Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel.
PUB
 
[41]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2913587
Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers
Großmann N, Fries S, Wilde M (2017)
Presented at the 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin.
PUB | PDF
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2916828
Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende
Großmann N, Fries S, Wilde M (2017)
Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2017)
Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[37]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2016)
Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[36]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2907029
The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain
Grund A, Brassier NK, Fries S (2016)
TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Fries S (2015)
Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2015)
Learning and Instruction 39: 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665962
Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study
Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2736471
Studying against your will: Motivational interference in action
Grund A, Schmid S, Fries S (2015)
Contemporary Educational Psychology 41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2784796
Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation
Patrzek J, Grunschel C, Koenig N, Fries S (2015)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2015)
Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[26]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2014)
Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[25]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2719102
Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation
Grund A, Brassler N, Fries S (2014)
Journal of Educational Psychology 106(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2676487 PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665955
Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (In Press)
Diagnostica.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2669185 PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S (2014)
Instructional Science 42(6): 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2014)
Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2560098
Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
Learning And Individual Differences 23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2622300
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Klingsieck K, Grund A, Schmid S, Fries S (2013)
Journal of College Student Development 54(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2625738
Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
European Journal of Psychology of Education 28(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber Sammelwerk | PUB-ID: 2649007
Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!
Wilde M, Basten M, Fries S, Gröben B, Meyer-Ahrens I, Kleindienst-Cachay C (Eds) (2013)
Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665951
Academic procrastination: The perspective of university counsellors
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (2012)
International Journal for the Advancement of Counselling 34: 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2530276
Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents
Hofer M, Kuhnle C, Kilian B, Fries S (2012)
Learning and Instruction 22(5): 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2548724
Procrastination in a distance university setting
Klingsieck KB, Fries S, Horz C, Hofer M (2012)
Distance Education 33(3): 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2544325
Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte
Grund A, Schmid S, Klingsieck KB, Fries S (2012)
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2523836 PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2093489
Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions
Hofer M, Kuhnle C, Kilian B, Marta E, Fries S (2011)
Learning and Instruction 21(3): 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1991209
Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters
Roelle J, Berthold K, Fries S (2011)
International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1(2): 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1968221
Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure
Hofer M, Schmid S, Fries S, Kilian B, Kuhnle C (2010)
British Journal of Educational Psychology 80(4): 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1796394
The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement
Kilian B, Hofer M, Fries S, Kuhnle C (2010)
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION 25(1): 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1796515
Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam
Hofer M, Fries S, Helmke A, Kilian B, Kuhnle C, Zivkovic I, Goellner R, Helmke T (2010)
LEARNING AND INSTRUCTION 20(3): 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1588765
How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change
Hofer M, Reinders H, Fries S (2010)
ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 42(1): 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1793841 PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

49 Publikationen

Alle markieren

[49]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2932027
Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung
Großmann N, Kaiser L-M, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[48]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2931050
Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
[46]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2930286
"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination
Grunschel C, Patrzek J, Klingsieck K, Fries S (2018)
JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[45]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2018)
The Journal of Experimental Education 86(3): 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[43]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[42]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2918691
Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie
Großmann N, Fries S, Wilde M (2018)
Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel.
PUB
 
[41]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2913587
Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers
Großmann N, Fries S, Wilde M (2017)
Presented at the 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin.
PUB | PDF
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2916828
Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende
Großmann N, Fries S, Wilde M (2017)
Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2017)
Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[37]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2016)
Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[36]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2905974
Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being
Grunschel C, Schwinger M, Steinmayr R, Fries S (2016)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2907029
The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain
Grund A, Brassier NK, Fries S (2016)
TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Fries S (2015)
Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2015)
Learning and Instruction 39: 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665962
Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study
Patrzek J, Sattler S, van Veen F, Grunschel C, Fries S (2015)
Studies in Higher Education 40(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2736471
Studying against your will: Motivational interference in action
Grund A, Schmid S, Fries S (2015)
Contemporary Educational Psychology 41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2784796
Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation
Patrzek J, Grunschel C, Koenig N, Fries S (2015)
Diagnostica 61(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2015)
Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[26]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2014)
Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[25]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2719102
Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation
Grund A, Brassler N, Fries S (2014)
Journal of Educational Psychology 106(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2676487 PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665955
Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (In Press)
Diagnostica.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2669185 PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S (2014)
Instructional Science 42(6): 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2014)
Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2560098
Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
Learning And Individual Differences 23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2622300
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Klingsieck K, Grund A, Schmid S, Fries S (2013)
Journal of College Student Development 54(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2625738
Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study
Grunschel C, Patrzek J, Fries S (2013)
European Journal of Psychology of Education 28(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber Sammelwerk | PUB-ID: 2649007
Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!
Wilde M, Basten M, Fries S, Gröben B, Meyer-Ahrens I, Kleindienst-Cachay C (Eds) (2013)
Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S (2013)
Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2665951
Academic procrastination: The perspective of university counsellors
Patrzek J, Grunschel C, Fries S (2012)
International Journal for the Advancement of Counselling 34: 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2530276
Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents
Hofer M, Kuhnle C, Kilian B, Fries S (2012)
Learning and Instruction 22(5): 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2548724
Procrastination in a distance university setting
Klingsieck KB, Fries S, Horz C, Hofer M (2012)
Distance Education 33(3): 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2544325
Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte
Grund A, Schmid S, Klingsieck KB, Fries S (2012)
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2523836 PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2093489
Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions
Hofer M, Kuhnle C, Kilian B, Marta E, Fries S (2011)
Learning and Instruction 21(3): 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1991209
Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters
Roelle J, Berthold K, Fries S (2011)
International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1(2): 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1968221
Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure
Hofer M, Schmid S, Fries S, Kilian B, Kuhnle C (2010)
British Journal of Educational Psychology 80(4): 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1796394
The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement
Kilian B, Hofer M, Fries S, Kuhnle C (2010)
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION 25(1): 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1796515
Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam
Hofer M, Fries S, Helmke A, Kilian B, Kuhnle C, Zivkovic I, Goellner R, Helmke T (2010)
LEARNING AND INSTRUCTION 20(3): 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1588765
How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change
Hofer M, Reinders H, Fries S (2010)
ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 42(1): 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 1793841 PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung