53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee (2019).
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C., Fries, S.: Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES. 20, 899-918 (2019).
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S., Rheinberg, F.: Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY. 22, 437-451 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A., Fries, S.: Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 121, 120-130 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. p. 1681-1691. Dublin City University, Dublin, Ireland (2018).
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology. 9, : 2596 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S., Wilde, M.: Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (2018).
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland (2018).
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education. Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz (2018).
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., Fries, S.: "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY. 46, 143-157 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany (2018).
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education. 86, 325-343 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie. Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel (2018).
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster (2017).
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S., Grund, A.: Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE. 31, 69-85 (2017).
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland (2017).
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N.K., Fries, S.: The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION. 60, 153-163 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland (2016).
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K., Fries, S.: Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 36, 1323-1336 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., Fries, S.: Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 49, 162-170 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., Fries, S.: Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion. 39, 506-520 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology. 41, 209-217 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Fries, S.: Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland (2015).
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 39, 11-22 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., Fries, S.: Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education. 40, 1014-1029 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N., Fries, S.: Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica. 61, 184-196 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus (2015).
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A., Fries, S.: Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction. 31, 23-32 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland (2014).
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N., Fries, S.: Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology. 106, 242-257 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S., Wilde, M.: The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education. 98, 1033-1053 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C., Fries, S.: Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica. (In Press).
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S.: Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science. 42, 929-947 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: How to foster skill and will of argumentative thinking. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany (2014).
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences. 23, 225-233 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development. 54, 397-412 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: How to foster the will to engage in argumentative thinking. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany (2013).
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education. 28, 841-861 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Wilde, M., Basten, M., Fries, S., Gröben, B., Meyer-Ahrens, I., Kleindienst-Cachay, C. eds: Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Schneider Verlag Hohengehren GmbH, Baltmannsweiler (2013).
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland (2013).
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S.: Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland (2013).
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C., Fries, S.: Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling. 34, 185-201 (2012).
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Fries, S.: Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction. 22, 368-375 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K.B., Fries, S., Horz, C., Hofer, M.: Procrastination in a distance university setting. Distance Education. 33, 295-310 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B., Fries, S.: Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 44, 192-208 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A., Fries, S.: Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology. 32, 589-612 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E., Fries, S.: Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction. 21, 301-316 (2011).
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K., Fries, S.: Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning. 1, 16-30 (2011).
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B., Kuhnle, C.: Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology. 80, 623-645 (2010).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S., Kuhnle, C.: The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. 25, 67-85 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R., Helmke, T.: Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION. 20, 239-249 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H., Fries, S.: How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE. 42, 26-38 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C., Fries, S.: Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION. 20, 498-510 (2010).
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung

53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee (2019).
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C., Fries, S.: Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES. 20, 899-918 (2019).
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S., Rheinberg, F.: Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY. 22, 437-451 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A., Fries, S.: Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 121, 120-130 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. p. 1681-1691. Dublin City University, Dublin, Ireland (2018).
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology. 9, : 2596 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S., Wilde, M.: Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF) (2018).
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland (2018).
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education. Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz (2018).
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., Fries, S.: "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY. 46, 143-157 (2018).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany (2018).
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education. 86, 325-343 (2018).
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie. Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel (2018).
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S., Wilde, M.: Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster (2017).
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S., Grund, A.: Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE. 31, 69-85 (2017).
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland (2017).
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N.K., Fries, S.: The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION. 60, 153-163 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland (2016).
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K., Fries, S.: Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 36, 1323-1336 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., Fries, S.: Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES. 49, 162-170 (2016).
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., Fries, S.: Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion. 39, 506-520 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology. 41, 209-217 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Fries, S.: Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland (2015).
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 39, 11-22 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., Fries, S.: Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education. 40, 1014-1029 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N., Fries, S.: Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica. 61, 184-196 (2015).
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus (2015).
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A., Fries, S.: Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction. 31, 23-32 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland (2014).
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N., Fries, S.: Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology. 106, 242-257 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S., Wilde, M.: The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education. 98, 1033-1053 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C., Fries, S.: Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica. (In Press).
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S.: Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science. 42, 929-947 (2014).
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: How to foster skill and will of argumentative thinking. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany (2014).
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences. 23, 225-233 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S., Fries, S.: Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development. 54, 397-412 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: How to foster the will to engage in argumentative thinking. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany (2013).
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J., Fries, S.: Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education. 28, 841-861 (2013).
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Wilde, M., Basten, M., Fries, S., Gröben, B., Meyer-Ahrens, I., Kleindienst-Cachay, C. eds: Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Schneider Verlag Hohengehren GmbH, Baltmannsweiler (2013).
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S.: Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland (2013).
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S.: Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland (2013).
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C., Fries, S.: Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling. 34, 185-201 (2012).
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Fries, S.: Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction. 22, 368-375 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K.B., Fries, S., Horz, C., Hofer, M.: Procrastination in a distance university setting. Distance Education. 33, 295-310 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B., Fries, S.: Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie. 44, 192-208 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A., Fries, S.: Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology. 32, 589-612 (2012).
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E., Fries, S.: Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction. 21, 301-316 (2011).
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K., Fries, S.: Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning. 1, 16-30 (2011).
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B., Kuhnle, C.: Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology. 80, 623-645 (2010).
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S., Kuhnle, C.: The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION. 25, 67-85 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R., Helmke, T.: Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION. 20, 239-249 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H., Fries, S.: How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE. 42, 26-38 (2010).
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C., Fries, S.: Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION. 20, 498-510 (2010).
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: lncs

Export / Einbettung