53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “ Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers”, Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee, 2019.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
O. Bachmann, C. Grunschel, and S. Fries, “Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect”, JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, vol. 20, 2019, pp. 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
A. Grund, S. Fries, and F. Rheinberg, “Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection”, REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY, vol. 22, 2018, pp. 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
A. Grund and S. Fries, “Understanding procrastination: A motivational approach”, PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 121, 2018, pp. 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers”, Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13, Dublin, Ireland: Dublin City University, 2018, pp.1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
S. Heitmann, et al., “Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking”, Frontiers in Psychology, vol. 9, 2018, : 2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
N. Großmann, et al., “Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung”, Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), 2018.
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
S. Heitmann, et al., “Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?”, Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland, 2018.
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.”, Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz, 2018.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
C. Grunschel, et al., “"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination”, JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, vol. 46, 2018, pp. 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
S. Kochanek, et al., “Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?”, Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany, 2018.
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
M.H. Hefter, et al., “Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking”, The Journal of Experimental Education, vol. 86, 2018, pp. 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie”, Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, 2018.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende”, Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster, 2017.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
M. Hofer, S. Fries, and A. Grund, “Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“”, ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, vol. 31, 2017, pp. 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
S. Kochanek, et al., “Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens”, Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland, 2017.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
A. Grund, N.K. Brassier, and S. Fries, “The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain”, TEACHING AND TEACHER EDUCATION, vol. 60, 2016, pp. 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
M.H. Hefter, et al., “Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens”, Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland, 2016.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
N. Brassler, et al., “Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters”, EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, vol. 36, 2016, pp. 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
C. Grunschel, et al., “Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being”, LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 49, 2016, pp. 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
A. Grund, et al., “Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness”, Motivation and Emotion, vol. 39, 2015, pp. 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
A. Grund, S. Schmid, and S. Fries, “Studying against your will: Motivational interference in action”, Contemporary Educational Psychology, vol. 41, 2015, pp. 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
M.H. Hefter, et al., “Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen”, Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland, 2015.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
M.H. Hefter, et al., “Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values”, Learning and Instruction, vol. 39, 2015, pp. 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
J. Patrzek, et al., “Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study”, Studies in Higher Education, vol. 40, 2015, pp. 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
J. Patrzek, et al., “Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation”, Diagnostica, vol. 61, 2015, pp. 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
M.H. Hefter, et al., “Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions”, Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus, 2015.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
A. Grund and S. Fries, “Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being”, Learning and Instruction, vol. 31, 2014, pp. 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
M.H. Hefter, et al., “Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte”, Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland, 2014.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
A. Grund, N. Brassler, and S. Fries, “Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation”, Journal of Educational Psychology, vol. 106, 2014, pp. 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
M. Basten, et al., “The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip.”, Science Education, vol. 98, 2014, pp. 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
J. Patrzek, C. Grunschel, and S. Fries, “Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung”, Diagnostica, In Press.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
M.H. Hefter, et al., “Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions”, Instructional Science, vol. 42, 2014, pp. 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
M.H. Hefter, et al., “How to foster skill and will of argumentative thinking”, Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany, 2014.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis”, Learning And Individual Differences, vol. 23, 2013, pp. 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
K. Klingsieck, et al., “Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach”, Journal of College Student Development, vol. 54, 2013, pp. 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
M.H. Hefter, et al., “How to foster the will to engage in argumentative thinking”, Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany, 2013.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study”, European Journal of Psychology of Education, vol. 28, 2013, pp. 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
M. Wilde, et al., eds., Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2013.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
M.H. Hefter, et al., “Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz”, Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland, 2013.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
M.H. Hefter, et al., “Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen”, Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland, 2013.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
J. Patrzek, C. Grunschel, and S. Fries, “Academic procrastination: The perspective of university counsellors”, International Journal for the Advancement of Counselling, vol. 34, 2012, pp. 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
M. Hofer, et al., “Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents”, Learning and Instruction, vol. 22, 2012, pp. 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
K.B. Klingsieck, et al., “Procrastination in a distance university setting”, Distance Education, vol. 33, 2012, pp. 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
A. Grund, et al., “Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte”, Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, vol. 44, 2012, pp. 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
A. Grund and S. Fries, “Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students”, Educational Psychology, vol. 32, 2012, pp. 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
M. Hofer, et al., “Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions”, Learning and Instruction, vol. 21, 2011, pp. 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
J. Roelle, K. Berthold, and S. Fries, “Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters”, International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning, vol. 1, 2011, pp. 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
M. Hofer, et al., “Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure”, British Journal of Educational Psychology, vol. 80, 2010, pp. 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
B. Kilian, et al., “The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement”, EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, vol. 25, 2010, pp. 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
M. Hofer, et al., “Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam”, LEARNING AND INSTRUCTION, vol. 20, 2010, pp. 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
M. Hofer, H. Reinders, and S. Fries, “How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change”, ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, vol. 42, 2010, pp. 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
C. Haimerl and S. Fries, “Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement”, LEARNING AND INSTRUCTION, vol. 20, 2010, pp. 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung

53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “ Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers”, Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee, 2019.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
O. Bachmann, C. Grunschel, and S. Fries, “Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect”, JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, vol. 20, 2019, pp. 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
A. Grund, S. Fries, and F. Rheinberg, “Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection”, REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY, vol. 22, 2018, pp. 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
A. Grund and S. Fries, “Understanding procrastination: A motivational approach”, PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 121, 2018, pp. 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers”, Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13, Dublin, Ireland: Dublin City University, 2018, pp.1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
S. Heitmann, et al., “Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking”, Frontiers in Psychology, vol. 9, 2018, : 2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
N. Großmann, et al., “Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung”, Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF), 2018.
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
S. Heitmann, et al., “Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?”, Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland, 2018.
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.”, Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz, 2018.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
C. Grunschel, et al., “"I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination”, JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, vol. 46, 2018, pp. 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
S. Kochanek, et al., “Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?”, Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany, 2018.
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
M.H. Hefter, et al., “Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking”, The Journal of Experimental Education, vol. 86, 2018, pp. 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie”, Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel, 2018.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
N. Großmann, S. Fries, and M. Wilde, “Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende”, Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster, 2017.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
M. Hofer, S. Fries, and A. Grund, “Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“”, ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, vol. 31, 2017, pp. 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
S. Kochanek, et al., “Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens”, Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland, 2017.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
A. Grund, N.K. Brassier, and S. Fries, “The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain”, TEACHING AND TEACHER EDUCATION, vol. 60, 2016, pp. 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
M.H. Hefter, et al., “Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens”, Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland, 2016.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
N. Brassler, et al., “Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters”, EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, vol. 36, 2016, pp. 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
C. Grunschel, et al., “Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being”, LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, vol. 49, 2016, pp. 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
A. Grund, et al., “Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness”, Motivation and Emotion, vol. 39, 2015, pp. 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
A. Grund, S. Schmid, and S. Fries, “Studying against your will: Motivational interference in action”, Contemporary Educational Psychology, vol. 41, 2015, pp. 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
M.H. Hefter, et al., “Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen”, Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland, 2015.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
M.H. Hefter, et al., “Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values”, Learning and Instruction, vol. 39, 2015, pp. 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
J. Patrzek, et al., “Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study”, Studies in Higher Education, vol. 40, 2015, pp. 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
J. Patrzek, et al., “Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation”, Diagnostica, vol. 61, 2015, pp. 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
M.H. Hefter, et al., “Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions”, Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus, 2015.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
A. Grund and S. Fries, “Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being”, Learning and Instruction, vol. 31, 2014, pp. 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
M.H. Hefter, et al., “Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte”, Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland, 2014.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
A. Grund, N. Brassler, and S. Fries, “Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation”, Journal of Educational Psychology, vol. 106, 2014, pp. 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
M. Basten, et al., “The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip.”, Science Education, vol. 98, 2014, pp. 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
J. Patrzek, C. Grunschel, and S. Fries, “Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung”, Diagnostica, In Press.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
M.H. Hefter, et al., “Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions”, Instructional Science, vol. 42, 2014, pp. 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
M.H. Hefter, et al., “How to foster skill and will of argumentative thinking”, Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany, 2014.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis”, Learning And Individual Differences, vol. 23, 2013, pp. 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
K. Klingsieck, et al., “Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach”, Journal of College Student Development, vol. 54, 2013, pp. 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
M.H. Hefter, et al., “How to foster the will to engage in argumentative thinking”, Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany, 2013.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
C. Grunschel, J. Patrzek, and S. Fries, “Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study”, European Journal of Psychology of Education, vol. 28, 2013, pp. 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
M. Wilde, et al., eds., Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!, Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH, 2013.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
M.H. Hefter, et al., “Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz”, Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland, 2013.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
M.H. Hefter, et al., “Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen”, Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland, 2013.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
J. Patrzek, C. Grunschel, and S. Fries, “Academic procrastination: The perspective of university counsellors”, International Journal for the Advancement of Counselling, vol. 34, 2012, pp. 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
M. Hofer, et al., “Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents”, Learning and Instruction, vol. 22, 2012, pp. 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
K.B. Klingsieck, et al., “Procrastination in a distance university setting”, Distance Education, vol. 33, 2012, pp. 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
A. Grund, et al., “Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte”, Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, vol. 44, 2012, pp. 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
A. Grund and S. Fries, “Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students”, Educational Psychology, vol. 32, 2012, pp. 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
M. Hofer, et al., “Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions”, Learning and Instruction, vol. 21, 2011, pp. 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
J. Roelle, K. Berthold, and S. Fries, “Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters”, International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning, vol. 1, 2011, pp. 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
M. Hofer, et al., “Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure”, British Journal of Educational Psychology, vol. 80, 2010, pp. 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
B. Kilian, et al., “The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement”, EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, vol. 25, 2010, pp. 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
M. Hofer, et al., “Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam”, LEARNING AND INSTRUCTION, vol. 20, 2010, pp. 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
M. Hofer, H. Reinders, and S. Fries, “How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change”, ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, vol. 42, 2010, pp. 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
C. Haimerl and S. Fries, “Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement”, LEARNING AND INSTRUCTION, vol. 20, 2010, pp. 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ieee

Export / Einbettung