53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2019). Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers. Gehalten auf der 7th International Self-Determination Theory Conference.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C. & Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, 20(3), 899-918. Springer. doi:10.1007/s10902-018-9973-3.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13 (S. 1681-1691). Gehalten auf der 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland: Dublin City University.
PUB | PDF
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9: 2596. FRONTIERS MEDIA SA. doi:10.3389/fpsyg.2018.02596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[49]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S. & Rheinberg, F. (2018). Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY, 22(4), 437-451. EDUCATIONAL PUBLISHING FOUNDATION-AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOC. doi:10.1037/gpr0000159.
PUB | DOI | WoS
 
[48]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Gehalten auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[47]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Gehalten auf der 51. Kongress der DGPs.
PUB
 
[46]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education. Gehalten auf der MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education.
PUB
 
[45]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. & Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, 46(2), 143-157. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd. doi:10.1080/10852352.2016.1198166.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[44]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Gehalten auf der EARLI SIG 6-7 Conference.
PUB
 
[43]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2018). Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education, 86(3), 325-343. Taylor & Francis. doi:10.1080/00220973.2017.1363689.
PUB | DOI | WoS
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A. & Fries, S. (2018). Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 121, 120-130. Pergamon-Elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.paid.2017.09.035.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie. Gehalten auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2017). Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende. Gehalten auf der Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY).
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S. & Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 31(1), 69-85. Verlag Hans Huber. doi:10.1024/1010-0652/a000197.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Gehalten auf der Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter.
PUB
 
[37]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2016). Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Gehalten auf der 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs).
PUB
 
[36]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K. & Fries, S. (2016). Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 36(7), 1323-1336. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd. doi:10.1080/01443410.2015.1113235.
PUB | DOI | WoS
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R. & Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 49, 162-170. Elsevier Science Bv. doi:10.1016/j.lindif.2016.06.008.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N.K. & Fries, S. (2016). The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 60, 153-163. Pergamon-elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.tate.2016.08.013.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W. & Fries, S. (2015). Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Gehalten auf der Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409).
PUB
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction, 39, 11-22. doi:10.1016/j.learninstruc.2015.05.002.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C. & Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education, 40(6), 1014-1029. Informa UK Limited. doi:10.1080/03075079.2013.854765.
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D. & Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion, 39(4), 506-520. Springer-Verlag. doi:10.1007/s11031-015-9476-z.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2015). Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology, 41, 209-217. Elsevier. doi:10.1016/j.cedpsych.2015.03.003.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N. & Fries, S. (2015). Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica, 61(4), 184-196. Hogrefe & Huber Publishing Group. doi:10.1026/0012-1924/a000121.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2015). Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Gehalten auf der 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
PUB
 
[26]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2014). Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Gehalten auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[25]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N. & Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology, 106(1), 242-257. American Psychological Association (APA). doi:10.1037/a0034400.
PUB | DOI | WoS
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S. & Wilde, M. (2014). The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education, 98(6), 1033-1053. Wiley-Blackwell. doi:10.1002/sce.21125.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C. & Fries, S. (In Press). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0012-1924/a000121.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A. & Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction, 31, 23-32. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2013.12.005.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S. & Fries, S. (2014). Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science, 42(6), 929-947. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s11251-014-9320-y.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2014). How to foster skill and will of argumentative thinking. Gehalten auf der workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409).
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J. & Fries, S. (2013). Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences, 23, 225-233. Elsevier BV. doi:10.1016/j.lindif.2012.09.014.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 54(4), 397-412. Johns Hopkins University Press. doi:10.1353/csd.2013.0060.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). How to foster the will to engage in argumentative thinking. Gehalten auf der 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J. & Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education, 28(3), 841-861. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10212-012-0143-4.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. (2013). Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. (M. Wilde, M. Basten, S. Fries, B. Gröben, I. Meyer-Ahrens & C. Kleindienst-Cachay, Hrsg.). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Gehalten auf der 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Gehalten auf der 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C. & Fries, S. (2012). Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling, 34, 185-201. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10447-012-9150-z.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B. & Fries, S. (2012). Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction, 22(5), 368-375. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2012.02.003.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K.B., Fries, S., Horz, C. & Hofer, M. (2012). Procrastination in a distance university setting. Distance Education, 33(3), 295-310. Informa UK Limited. doi:10.1080/01587919.2012.723165.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B. & Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 44(4), 192-208. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000073.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A. & Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology, 32(5), 589-612. Informa UK Limited. doi:10.1080/01443410.2012.674005.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E. & Fries, S. (2011). Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction, 21(3), 301-316. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2010.02.009.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K. & Fries, S. (2011). Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning, 1(2), 16-30. IGI Global. doi:10.4018/ijcbpl.2011040102.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B. & Kuhnle, C. (2010). Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology, 80(4), 623-645. Wiley-Blackwell. doi:10.1348/000709910X492180.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S. & Kuhnle, C. (2010). The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 25(1), 67-85. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10212-009-0007-8.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R. & Helmke, T. (2010). Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION, 20(3), 239-249. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2009.02.023.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H. & Fries, S. (2010). How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 42(1), 26-38. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000003.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C. & Fries, S. (2010). Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION, 20(6), 498-510. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2009.07.002.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung

53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2019). Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers. Gehalten auf der 7th International Self-Determination Theory Conference.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C. & Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES, 20(3), 899-918. Springer. doi:10.1007/s10902-018-9973-3.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13 (S. 1681-1691). Gehalten auf der 12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, Ireland: Dublin City University.
PUB | PDF
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9: 2596. FRONTIERS MEDIA SA. doi:10.3389/fpsyg.2018.02596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[49]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S. & Rheinberg, F. (2018). Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY, 22(4), 437-451. EDUCATIONAL PUBLISHING FOUNDATION-AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOC. doi:10.1037/gpr0000159.
PUB | DOI | WoS
 
[48]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L.-M., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung. Gehalten auf der 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[47]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Gehalten auf der 51. Kongress der DGPs.
PUB
 
[46]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education. Gehalten auf der MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education.
PUB
 
[45]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K. & Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY, 46(2), 143-157. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd. doi:10.1080/10852352.2016.1198166.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[44]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Gehalten auf der EARLI SIG 6-7 Conference.
PUB
 
[43]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2018). Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education, 86(3), 325-343. Taylor & Francis. doi:10.1080/00220973.2017.1363689.
PUB | DOI | WoS
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A. & Fries, S. (2018). Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 121, 120-130. Pergamon-Elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.paid.2017.09.035.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2018). Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie. Gehalten auf der 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S. & Wilde, M. (2017). Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende. Gehalten auf der Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY).
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S. & Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 31(1), 69-85. Verlag Hans Huber. doi:10.1024/1010-0652/a000197.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Gehalten auf der Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter.
PUB
 
[37]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2016). Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Gehalten auf der 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs).
PUB
 
[36]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K. & Fries, S. (2016). Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 36(7), 1323-1336. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd. doi:10.1080/01443410.2015.1113235.
PUB | DOI | WoS
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R. & Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 49, 162-170. Elsevier Science Bv. doi:10.1016/j.lindif.2016.06.008.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N.K. & Fries, S. (2016). The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 60, 153-163. Pergamon-elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.tate.2016.08.013.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W. & Fries, S. (2015). Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Gehalten auf der Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409).
PUB
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction, 39, 11-22. doi:10.1016/j.learninstruc.2015.05.002.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C. & Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education, 40(6), 1014-1029. Informa UK Limited. doi:10.1080/03075079.2013.854765.
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D. & Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion, 39(4), 506-520. Springer-Verlag. doi:10.1007/s11031-015-9476-z.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2015). Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology, 41, 209-217. Elsevier. doi:10.1016/j.cedpsych.2015.03.003.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N. & Fries, S. (2015). Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica, 61(4), 184-196. Hogrefe & Huber Publishing Group. doi:10.1026/0012-1924/a000121.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2015). Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Gehalten auf der 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
PUB
 
[26]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2014). Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Gehalten auf der 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[25]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N. & Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology, 106(1), 242-257. American Psychological Association (APA). doi:10.1037/a0034400.
PUB | DOI | WoS
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S. & Wilde, M. (2014). The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education, 98(6), 1033-1053. Wiley-Blackwell. doi:10.1002/sce.21125.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C. & Fries, S. (In Press). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0012-1924/a000121.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A. & Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction, 31, 23-32. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2013.12.005.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S. & Fries, S. (2014). Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science, 42(6), 929-947. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s11251-014-9320-y.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M.H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S. & Berthold, K. (2014). How to foster skill and will of argumentative thinking. Gehalten auf der workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409).
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J. & Fries, S. (2013). Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences, 23, 225-233. Elsevier BV. doi:10.1016/j.lindif.2012.09.014.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 54(4), 397-412. Johns Hopkins University Press. doi:10.1353/csd.2013.0060.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). How to foster the will to engage in argumentative thinking. Gehalten auf der 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI).
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J. & Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education, 28(3), 841-861. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10212-012-0143-4.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. (2013). Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. (M. Wilde, M. Basten, S. Fries, B. Gröben, I. Meyer-Ahrens & C. Kleindienst-Cachay, Hrsg.). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M.H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Gehalten auf der 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF).
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Gehalten auf der 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C. & Fries, S. (2012). Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling, 34, 185-201. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10447-012-9150-z.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B. & Fries, S. (2012). Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction, 22(5), 368-375. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2012.02.003.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K.B., Fries, S., Horz, C. & Hofer, M. (2012). Procrastination in a distance university setting. Distance Education, 33(3), 295-310. Informa UK Limited. doi:10.1080/01587919.2012.723165.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B. & Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 44(4), 192-208. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000073.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A. & Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology, 32(5), 589-612. Informa UK Limited. doi:10.1080/01443410.2012.674005.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E. & Fries, S. (2011). Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction, 21(3), 301-316. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2010.02.009.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K. & Fries, S. (2011). Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning, 1(2), 16-30. IGI Global. doi:10.4018/ijcbpl.2011040102.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B. & Kuhnle, C. (2010). Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology, 80(4), 623-645. Wiley-Blackwell. doi:10.1348/000709910X492180.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S. & Kuhnle, C. (2010). The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION, 25(1), 67-85. Springer Science + Business Media. doi:10.1007/s10212-009-0007-8.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R. & Helmke, T. (2010). Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION, 20(3), 239-249. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2009.02.023.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H. & Fries, S. (2010). How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 42(1), 26-38. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000003.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C. & Fries, S. (2010). Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION, 20(6), 498-510. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2009.07.002.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: dgps

Export / Einbettung