53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2019): Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O.; Grunschel, C.; Fries, S. (2019): Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES,20:(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A.; Fries, S.; Rheinberg, F. (2018): Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY,22:(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A.; Fries, S. (2018): Understanding procrastination: A motivational approach PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES,121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. Dublin, Ireland: Dublin City University. S. 1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung.
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Klingsieck, K.; Fries, S. (2018): "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY,46:(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2018): Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking The Journal of Experimental Education,86:(3): 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2017): Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M.; Fries, S.; Grund, A. (2017): Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“ ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE,31:(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2017): Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A.; Brassier, N. K.; Fries, S. (2016): The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain TEACHING AND TEACHER EDUCATION,60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2016): Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N.; Grund, A.; Hilckmann, K.; Fries, S. (2016): Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters EDUCATIONAL PSYCHOLOGY,36:(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C.; Schwinger, M.; Steinmayr, R.; Fries, S. (2016): Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES,49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A.; Grunschel, C.; Bruhn, D.; Fries, S. (2015): Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness Motivation and Emotion,39:(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A.; Schmid, S.; Fries, S. (2015): Studying against your will: Motivational interference in action Contemporary Educational Psychology,41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Fries, S. (2015): Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values Learning and Instruction,39: 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J.; Sattler, S.; van Veen, F.; Grunschel, C.; Fries, S. (2015): Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study Studies in Higher Education,40:(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Koenig, N.; Fries, S. (2015): Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation Diagnostica,61:(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A.; Fries, S. (2014): Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being Learning and Instruction,31: 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A.; Brassler, N.; Fries, S. (2014): Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation Journal of Educational Psychology,106:(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M.; Meyer-Ahrens, I.; Fries, S.; Wilde, M. (2014): The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education,98:(6): 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Fries, S. (In Press): Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung Diagnostica
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions Instructional Science,42:(6): 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2014): How to foster skill and will of argumentative thinking.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis Learning And Individual Differences,23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K.; Grund, A.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach Journal of College Student Development,54:(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): How to foster the will to engage in argumentative thinking.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study European Journal of Psychology of Education,28:(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Matthias Wilde; Melanie Basten; Stefan Fries; Bernd Gröben; Inga Meyer-Ahrens; Christa Kleindienst-Cachay (Hrsg.) (2013): Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Fries, S. (2012): Academic procrastination: The perspective of university counsellors International Journal for the Advancement of Counselling,34: 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M.; Kuhnle, C.; Kilian, B.; Fries, S. (2012): Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents Learning and Instruction,22:(5): 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K. B.; Fries, S.; Horz, C.; Hofer, M. (2012): Procrastination in a distance university setting Distance Education,33:(3): 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A.; Schmid, S.; Klingsieck, K. B.; Fries, S. (2012): Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie,44:(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A.; Fries, S. (2012): Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students Educational Psychology,32:(5): 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M.; Kuhnle, C.; Kilian, B.; Marta, E.; Fries, S. (2011): Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions Learning and Instruction,21:(3): 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J.; Berthold, K.; Fries, S. (2011): Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning,1:(2): 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M.; Schmid, S.; Fries, S.; Kilian, B.; Kuhnle, C. (2010): Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure British Journal of Educational Psychology,80:(4): 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B.; Hofer, M.; Fries, S.; Kuhnle, C. (2010): The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION,25:(1): 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M.; Fries, S.; Helmke, A.; Kilian, B.; Kuhnle, C.; Zivkovic, I.; Goellner, R.; Helmke, T. (2010): Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam LEARNING AND INSTRUCTION,20:(3): 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M.; Reinders, H.; Fries, S. (2010): How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE,42:(1): 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C.; Fries, S. (2010): Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement LEARNING AND INSTRUCTION,20:(6): 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung

53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2019): Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O.; Grunschel, C.; Fries, S. (2019): Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES,20:(3): 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A.; Fries, S.; Rheinberg, F. (2018): Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY,22:(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A.; Fries, S. (2018): Understanding procrastination: A motivational approach PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES,121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers. In: Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13. Dublin, Ireland: Dublin City University. S. 1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N.; Kaiser, L. - M.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung.
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Klingsieck, K.; Fries, S. (2018): "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY,46:(2): 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2018): Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking The Journal of Experimental Education,86:(3): 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2018): Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N.; Fries, S.; Wilde, M. (2017): Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M.; Fries, S.; Grund, A. (2017): Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“ ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE,31:(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2017): Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A.; Brassier, N. K.; Fries, S. (2016): The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain TEACHING AND TEACHER EDUCATION,60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2016): Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N.; Grund, A.; Hilckmann, K.; Fries, S. (2016): Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters EDUCATIONAL PSYCHOLOGY,36:(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C.; Schwinger, M.; Steinmayr, R.; Fries, S. (2016): Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES,49: 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A.; Grunschel, C.; Bruhn, D.; Fries, S. (2015): Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness Motivation and Emotion,39:(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A.; Schmid, S.; Fries, S. (2015): Studying against your will: Motivational interference in action Contemporary Educational Psychology,41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Fries, S. (2015): Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values Learning and Instruction,39: 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J.; Sattler, S.; van Veen, F.; Grunschel, C.; Fries, S. (2015): Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study Studies in Higher Education,40:(6): 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Koenig, N.; Fries, S. (2015): Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation Diagnostica,61:(4): 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A.; Fries, S. (2014): Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being Learning and Instruction,31: 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A.; Brassler, N.; Fries, S. (2014): Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation Journal of Educational Psychology,106:(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M.; Meyer-Ahrens, I.; Fries, S.; Wilde, M. (2014): The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education,98:(6): 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Fries, S. (In Press): Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung Diagnostica
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions Instructional Science,42:(6): 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2014): How to foster skill and will of argumentative thinking.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis Learning And Individual Differences,23: 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K.; Grund, A.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach Journal of College Student Development,54:(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): How to foster the will to engage in argumentative thinking.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C.; Patrzek, J.; Fries, S. (2013): Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study European Journal of Psychology of Education,28:(3): 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Matthias Wilde; Melanie Basten; Stefan Fries; Bernd Gröben; Inga Meyer-Ahrens; Christa Kleindienst-Cachay (Hrsg.) (2013): Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J.; Grunschel, C.; Fries, S. (2012): Academic procrastination: The perspective of university counsellors International Journal for the Advancement of Counselling,34: 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M.; Kuhnle, C.; Kilian, B.; Fries, S. (2012): Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents Learning and Instruction,22:(5): 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K. B.; Fries, S.; Horz, C.; Hofer, M. (2012): Procrastination in a distance university setting Distance Education,33:(3): 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A.; Schmid, S.; Klingsieck, K. B.; Fries, S. (2012): Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie,44:(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A.; Fries, S. (2012): Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students Educational Psychology,32:(5): 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M.; Kuhnle, C.; Kilian, B.; Marta, E.; Fries, S. (2011): Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions Learning and Instruction,21:(3): 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J.; Berthold, K.; Fries, S. (2011): Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning,1:(2): 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M.; Schmid, S.; Fries, S.; Kilian, B.; Kuhnle, C. (2010): Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure British Journal of Educational Psychology,80:(4): 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B.; Hofer, M.; Fries, S.; Kuhnle, C. (2010): The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION,25:(1): 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M.; Fries, S.; Helmke, A.; Kilian, B.; Kuhnle, C.; Zivkovic, I.; Goellner, R.; Helmke, T. (2010): Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam LEARNING AND INSTRUCTION,20:(3): 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M.; Reinders, H.; Fries, S. (2010): How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE,42:(1): 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C.; Fries, S. (2010): Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement LEARNING AND INSTRUCTION,20:(6): 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: wels

Export / Einbettung