53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2019).“ Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers”. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C., and Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20, 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S., and Rheinberg, F. (2018). Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22, 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A., and Fries, S. (2018). Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121, 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018). “Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers” in Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13 (Dublin, Ireland: Dublin City University), 1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology 9:2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L. - M., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung”. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018).“Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?”. Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.”. Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., and Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46, 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018).“Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?”. Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M. H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2018). Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86, 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie”. Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2017).“Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende”. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S., and Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31, 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2017).“Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens”. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N. K., and Fries, S. (2016). The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60, 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2016).“Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens”. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K., and Fries, S. (2016). Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36, 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., and Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49, 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., and Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion 39, 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S., and Fries, S. (2015). Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology 41, 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., and Fries, S. (2015).“Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen”. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M. H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39, 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., and Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education 40, 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N., and Fries, S. (2015). Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica 61, 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2015).“Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions”. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A., and Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction 31, 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2014).“Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte”. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N., and Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology 106, 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S., and Wilde, M. (2014). The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education 98, 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C., and Fries, S. (In Press). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., and Fries, S. (2014). Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42, 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2014).“How to foster skill and will of argumentative thinking”. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences 23, 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S., and Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development 54, 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M. H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“How to foster the will to engage in argumentative thinking”. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education 28, 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Wilde, M., Basten, M., Fries, S., Gröben, B., Meyer-Ahrens, I., and Kleindienst-Cachay, C. eds. (2013). Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M. H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz”. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen”. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C., and Fries, S. (2012). Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling 34, 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., and Fries, S. (2012). Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction 22, 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K. B., Fries, S., Horz, C., and Hofer, M. (2012). Procrastination in a distance university setting. Distance Education 33, 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K. B., and Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44, 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A., and Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology 32, 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E., and Fries, S. (2011). Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction 21, 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K., and Fries, S. (2011). Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1, 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B., and Kuhnle, C. (2010). Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology 80, 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S., and Kuhnle, C. (2010). The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION 25, 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R., and Helmke, T. (2010). Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION 20, 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H., and Fries, S. (2010). How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 42, 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C., and Fries, S. (2010). Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION 20, 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: frontiers

Export / Einbettung

53 Publikationen

Alle markieren

[53]
2019 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935987
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2019).“ Can an intervention based on self-determination theory foster positive beliefs about autonomy support? A quasi-experimental study with preservice biology teachers”. Presented at the 7th International Self-Determination Theory Conference, Egmond aan Zee.
PUB
 
[52]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934608
Bachmann, O., Grunschel, C., and Fries, S. (2019). Multitasking and Feeling Good? Autonomy of Additional Activities Predicts Affect. JOURNAL OF HAPPINESS STUDIES 20, 899-918.
PUB | DOI | WoS
 
[51]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Grund, A., Fries, S., and Rheinberg, F. (2018). Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22, 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[50]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Grund, A., and Fries, S. (2018). Understanding procrastination: A motivational approach. PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121, 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[49]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2913587 OA
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018). “Autonomy-supportive teaching behavior in science lessons - An intervention for pre-service teachers” in Electronic Proceedings of the ESERA 2017 Conference. Research, Practice and Collaboration in Science Education. Part 13 (Dublin, Ireland: Dublin City University), 1681-1691.
PUB | PDF
 
[48]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932965
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology 9:2596.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[47]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932027
Großmann, N., Kaiser, L. - M., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Selbstbestimmte Motivationsqualitäten im Biologieunterricht – Evaluation einer Maßnahme zur Professionalisierung von angehenden Biologielehrkräften im Bereich der Autonomieförderung”. Presented at the 83. Tagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung (AEPF).
PUB
 
[46]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018).“Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?”. Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[45]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2931050
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Teacher trainees' knowledge and beliefs about autonomy-supportive teaching behavior – The effects of an intervention in biology education.”. Presented at the MoSAiK International Conference: The Interplay of Theory and Practice in Teacher Education, Koblenz.
PUB
 
[44]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930286
Grunschel, C., Patrzek, J., Klingsieck, K., and Fries, S. (2018). "I'll stop procrastinating now!" Fostering specific processes of self-regulated learning to reduce academic procrastination. JOURNAL OF PREVENTION & INTERVENTION IN THE COMMUNITY 46, 143-157.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[43]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018).“Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?”. Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[42]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter, M. H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2018). Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86, 325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[41]
2018 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2918691
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2018).“Die Effekte einer Intervention zur Autonomieförderung auf die Überzeugungen sowie das Professionswissen von Lehramtsstudierenden im Fach Biologie”. Presented at the 6. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Basel.
PUB
 
[40]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916828
Großmann, N., Fries, S., and Wilde, M. (2017).“Autonomieförderung im Biologieunterricht – Pilotierung einer Intervention für Lehramtsstudierende”. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster.
PUB
 
[39]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Hofer, M., Fries, S., and Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31, 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[38]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2017).“Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens”. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[37]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
Grund, A., Brassier, N. K., and Fries, S. (2016). The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60, 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[36]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2016).“Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens”. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[35]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K., and Fries, S. (2016). Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36, 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[34]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905974
Grunschel, C., Schwinger, M., Steinmayr, R., and Fries, S. (2016). Effects of using motivational regulation strategies on students' academic procrastination, academic performance, and well-being. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 49, 162-170.
PUB | DOI | WoS
 
[33]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., and Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion 39, 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[32]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Grund, A., Schmid, S., and Fries, S. (2015). Studying against your will: Motivational interference in action. Contemporary Educational Psychology 41, 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[31]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., and Fries, S. (2015).“Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen”. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[30]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter, M. H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39, 11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[29]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665962
Patrzek, J., Sattler, S., van Veen, F., Grunschel, C., and Fries, S. (2015). Investigating the effect of academic procrastination on the frequency and variety of academic misconduct: A panel study. Studies in Higher Education 40, 1014-1029.
PUB | DOI | WoS
 
[28]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2784796
Patrzek, J., Grunschel, C., Koenig, N., and Fries, S. (2015). Questionnaire on reasons for academic procrastination: Development and first validation. Diagnostica 61, 184-196.
PUB | DOI | WoS
 
[27]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2015).“Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions”. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[26]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185
Grund, A., and Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction 31, 23-32.
PUB | DOI | WoS
 
[25]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2014).“Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte”. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[24]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Grund, A., Brassler, N., and Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology 106, 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[23]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2676487
Basten, M., Meyer-Ahrens, I., Fries, S., and Wilde, M. (2014). The Effects of Autonomy-supportive vs. Controlling Guidance on Learners' Motivational and Cognitive Achievement in a Structured Field Trip. Science Education 98, 1033-1053.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Im Druck | PUB-ID: 2665955
Patrzek, J., Grunschel, C., and Fries, S. (In Press). Fragebogen zu Gründen akademischer Prokrastination: Entwicklung und erste Validierung. Diagnostica.
PUB | DOI | WoS
 
[21]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., and Fries, S. (2014). Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42, 929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter, M. H., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2014).“How to foster skill and will of argumentative thinking”. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[19]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2560098
Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring different types of academic delayers: A latent profile analysis. Learning And Individual Differences 23, 225-233.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S., and Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development 54, 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter, M. H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“How to foster the will to engage in argumentative thinking”. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[16]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2625738
Grunschel, C., Patrzek, J., and Fries, S. (2013). Exploring reasons and consequences of academic procrastination: an interview study. European Journal of Psychology of Education 28, 841-861.
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2013 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2649007
Wilde, M., Basten, M., Fries, S., Gröben, B., Meyer-Ahrens, I., and Kleindienst-Cachay, C. eds. (2013). Forschen für den Unterricht: Junge Experten zeigen wie´s geht!. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH.
PUB
 
[14]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter, M. H., Hellmann, M., Tombrink, A., Berthold, K., Renkl, A., Rieß, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz”. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[13]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., and Fries, S. (2013).“Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen”. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[12]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665951
Patrzek, J., Grunschel, C., and Fries, S. (2012). Academic procrastination: The perspective of university counsellors. International Journal for the Advancement of Counselling 34, 185-201.
PUB | DOI
 
[11]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2530276
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., and Fries, S. (2012). Cognitive ability and personality variables as predictors of school grades and test scores in adolescents. Learning and Instruction 22, 368-375.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2548724
Klingsieck, K. B., Fries, S., Horz, C., and Hofer, M. (2012). Procrastination in a distance university setting. Distance Education 33, 295-310.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K. B., and Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44, 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836
Grund, A., and Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology 32, 589-612.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2093489
Hofer, M., Kuhnle, C., Kilian, B., Marta, E., and Fries, S. (2011). Motivational interference in school-leisure conflict and learning outcomes: The differential effects of two value conceptions. Learning and Instruction 21, 301-316.
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
Roelle, J., Berthold, K., and Fries, S. (2011). Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning 1, 16-30.
PUB | DOI
 
[5]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1968221
Hofer, M., Schmid, S., Fries, S., Kilian, B., and Kuhnle, C. (2010). Reciprocal relationships between value orientation and motivational interference during studying and leisure. British Journal of Educational Psychology 80, 623-645.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[4]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796394
Kilian, B., Hofer, M., Fries, S., and Kuhnle, C. (2010). The conflict between on-task and off-task actions in the classroom and its consequences for motivation and achievement. EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OF EDUCATION 25, 67-85.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796515
Hofer, M., Fries, S., Helmke, A., Kilian, B., Kuhnle, C., Zivkovic, I., Goellner, R., and Helmke, T. (2010). Value orientations and motivational interference in school-leisure conflict: The case of Vietnam. LEARNING AND INSTRUCTION 20, 239-249.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1588765
Hofer, M., Reinders, H., and Fries, S. (2010). How values change. A goal-theoretical approach to explaining individual and societal value change. ZEITSCHRIFT FUR ENTWICKLUNGSPSYCHOLOGIE UND PADAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 42, 26-38.
PUB | DOI | WoS
 
[1]
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1793841
Haimerl, C., and Fries, S. (2010). Self-fulfilling prophecies in media-based learning: Content relevance moderates quality expectation effects on academic achievement. LEARNING AND INSTRUCTION 20, 498-510.
PUB | DOI | WoS
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: frontiers

Export / Einbettung