49 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905Hefter, M. H.; Kubik, V.; Berthold, K. (2023): Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb! International Journal of Educational Technology in Higher Education,20:15PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228Hefter, M. H.; Roelle, J.; Renkl, A.; Berthold, K. (2023): Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention Research and Practice in Technology Enhanced Learning,18PUB | DOI | Download (ext.)
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777Pieper, M.; Roelle, J.; vom Hofe, R.; Salle, A.; Berthold, K. (2022): Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester Psychologie in Erziehung und Unterricht,69:(4): 262-277.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227Hefter, M. H.; vom Hofe, R.; Berthold, K. (2022): Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners? International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education,30:(4): 29-41.PUB | DOI
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann, S.; Obergassel, N.; Fries, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Roelle, J. (2021): Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment Journal of Applied Research in Memory and Cognition,10:(4): 603-620.PUB | DOI | WoS
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305Münchow, H.; Richter, T.; von der Mühlen, S.; Schmid, S.; Bruns, K. E.; Berthold, K. (2020): Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST) Diagnostica,66:(2): 136-145.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288Hefter, M. H.; ten Hagen, I.; Krense, C.; Berthold, K.; Renkl, A. (2019): Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology,111:(8): 1396–1405.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582von der Mühlen, S.; Richter, T.; Schmid, S.; Berthold, K. (2019): How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach Instructional Science,47:(2): 215-237.PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178von der Muehlen, S.; Richter, T.; Schmid, S.; Schmidt, E. M.; Berthold, K. (2016): The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison Reading and Writing,29:(8): 1677-1698.PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values Learning and Instruction,39: 11-22.PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220Roelle, J.; Müller, C.; Roelle, D.; Berthold, K. (2015): Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework PLoS ONE,10:(4):e0124115PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495Roelle, J.; Lehmkuhl, N.; Beyer, M. - U.; Berthold, K. (2015): The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions Journal of Educational Psychology,107:(3): 705-723.PUB | DOI | WoS
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions Instructional Science,42:(6): 929-947.PUB | DOI | WoS
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009Deiglmayr, A.; Paus, E.; McCall, C.; Mullins, D.; Berthold, K.; Wittwer, J.; Kramer, N.; Rummel, N. (2013): Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication Journal of Media Psychology,25:(4): 180-189.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212Berthold, K.; Große, C.; Renkl, A. (2010): Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties Pedagogische Studien,87: 38-50.PUB
-
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072Eysink, T. H. S.; Jong, T. de; Berthold, K.; Kolloffel, B.; Opfermann, M.; Wouters, P. (2009): Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches American Educational Research Journal,46:(4): 1107-1149.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065Berthold, K. (2006): Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen Bildung und Erziehung,59:(2): 205-214.PUB
-
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306Schwonke, R.; Nückles, M.; Hauser, S.; Berthold, K.; Renkl, A. (2005): Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens Zeitschrift für Medienpsychologie,17: 42-53.PUB
-