49 Publikationen

Alle markieren

  • [49]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905
    Hefter, M.H., Kubik, V., & Berthold, K., 2023. Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!. International Journal of Educational Technology in Higher Education, 20: 15.
    PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
     
  • [48]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2967821
    Hefter, M.H., & Berthold, K., 2023. Promoting online learning processes and outcomes via video examples and prompts. Interactive Learning Environments.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [47]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228
    Hefter, M.H., et al., 2023. Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 18.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [46]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962645 OA
    Hefter, M.H., Fromme, B., & Berthold, K., 2022. Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters. Applied Cognitive Psychology, 36(3), p 648-658.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [45]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777
    Pieper, M., et al., 2022. Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 69(4), p 262-277.
    PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [44]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227
    Hefter, M.H., vom Hofe, R., & Berthold, K., 2022. Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners? International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 30(4), p 29-41.
    PUB | DOI
     
  • [43]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949408 OA
    Hefter, M.H., & Berthold, K., 2022. Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention. Learning Environments Research, 25, p 17-39.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [42]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956372
    Heitmann, S., et al., 2022. The quizzing effect depends on hope of success and can be optimized by cognitive load-based adaptation. Learning and Instruction, (77): 101526.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [41]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904
    Heitmann, S., et al., 2021. Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment. Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 10(4), p 603-620.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [40]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2946126 OA
    Hiller, S., et al., 2020. Example-based learning: should learners receive closed-book or open-book self-explanation prompts? Instructional Science , 48, p 623–649.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [39]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305 OA
    Münchow, H., et al., 2020. Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica, 66(2), p 136-145.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [38]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
    Hefter, M.H., & Berthold, K., 2020. Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction? Computers in Human Behavior, 110, p 1-9.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [37]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2947090
    Pieper, M., et al., 2020. Feedback in reflective journals fosters reflection skills of student teachers. Psychology Learning and Teaching, 20(1): 1475725720966190.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [36]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941722
    Schalk, L., et al., 2020. Providing worked examples for learning multiple principles. Applied Cognitive Psychology, 34(4), p 813-824.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [35]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
    Hefter, M.H., et al., 2019. Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology, 111(8), p 1396–1405.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [34]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582
    von der Mühlen, S., et al., 2019. How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science, 47(2), p 215-237.
    PUB
     
  • [33]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291 OA
    Heitmann, S., et al., 2018. Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9: 2596.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [32]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
    Hefter, M.H., et al., 2018. Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education, 86(3), p 325-343.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [31]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2919168
    Roelle, J., Roelle, D., & Berthold, K., 2018. Test-Based Learning: Inconsistent Effects Between Higher- and Lower-Level Test Questions. The Journal of Experimental Education, 87(2), p 1-15.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [30]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
    Bauer, J., et al., 2017. Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen? Psychologische Rundschau, 68(3), p 188-192.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [29]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908367
    Roelle, J., Rahimkhani-Sagvand, N., & Berthold, K., 2017. Detrimental effects of immediate explanation feedback. European Journal of Psychology of Education, 32(3), p 367-384.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [28]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908559
    Roelle, J., & Berthold, K., 2017. Effects of incorporating retrieval into learning tasks: The complexity of the tasks matters. Learning and Instruction, 49, p 142-156.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [27]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908371
    Roelle, J., et al., 2017. Example-based learning: The benefits of prompting organization before providing examples. Learning and Instruction, 49, p 1-12.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [26]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908368
    Roelle, J., Nowitzki, C., & Berthold, K., 2017. Do cognitive and metacognitive processes set the stage for each other? Learning and Instruction, 50, p 54-64.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [25]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908370
    Roelle, J., et al., 2017. Effects of informing learners about the dangers of making overconfident judgments of learning. Journal of Educational Psychology, 109(1), p 99-117.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2908369
    Roelle, J., & Berthold, K., 2016. Effects of comparing contrasting cases and inventing on learning from subsequent instructional explanations. Instructional Science, 44(2), p 147-176.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [23]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178
    von der Muehlen, S., et al., 2016. The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison. Reading and Writing, 29(8), p 1677-1698.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [22]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2902110
    von der Muehlen, S., et al., 2016. Judging the plausibility of arguments in scientific texts: a student-scientist comparison. Thinking & Reasoning, 22(2), p 221-249.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    Hefter, M.H., et al., 2015. Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction, 39, p 11-22.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [20]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220 OA
    Roelle, J., et al., 2015. Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework. PLoS ONE, 10(4): e0124115.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [19]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2901590
    Roelle, J., & Berthold, K., 2015. Effects of comparing contrasting cases on learning from subsequent explanations. Cognition and Instruction, 33(3), p 199-225.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495
    Roelle, J., et al., 2015. The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions. Journal of Educational Psychology, 107(3), p 705-723.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [17]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
    Hefter, M.H., et al., 2014. Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science, 42(6), p 929-947.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [16]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669208
    Roelle, J., Berthold, K., & Renkl, A., 2014. Two instructional aids to optimise processing and learning from instructional explanations. Instructional Science, 42(2), p 207-228.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [15]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009
    Deiglmayr, A., et al., 2013. Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication. Journal of Media Psychology, 25(4), p 180-189.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [14]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2612802
    Roelle, J., & Berthold, K., 2013. The expertise reversal effect in prompting focused processing of instructional explanations. Instructional Science, 41(4), p 635-656.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [13]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2535635
    Roelle, J., et al., 2012. The use of solved example problems for fostering strategies of self-regulated learning in journal writing. Education Research International, 2012: 751625 .
    PUB | DOI
     
  • [12]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989066
    Berthold, K., et al., 2011. The double-edged effects of explanation prompts. Computers in Human Behavior, 27(1), p 69-75.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991209
    Roelle, J., Berthold, K., & Fries, S., 2011. Effects of feedback on learning strategies in learning journals: Learner-expertise matters. International Journal of Cyber Behavior, Psychology and Learning, 1(2), p 16-30.
    PUB | DOI
     
  • [10]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212
    Berthold, K., Große, C., & Renkl, A., 2010. Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties. Pedagogische Studien, 87, p 38-50.
    PUB
     
  • [9]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796478
    Berthold, K., & Renkl, A., 2010. How to Foster Active Processing of Explanations in Instructional Communication. Educational Psychology Review, 22(1), p 25-40.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [8]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072
    Eysink, T.H.S., et al., 2009. Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches. American Educational Research Journal, 46(4), p 1107-1149.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [7]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991220
    Berthold, K., & Renkl, A., 2009. Instructional aids to support a conceptual understanding of multiple representations. Journal of Educational Psychology, 101(1), p 70-87.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989090
    Berthold, K., Eysink, T.H.S., & Renkl, A., 2009. Assisting self-explanation prompts are more effective than open prompts when learning with multiple representations. Instructional Science, 37(4), p 345-363.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [5]
    2008 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991228
    Schwonke, R., Berthold, K., & Renkl, A., 2008. How multiple external representations are used and how they can be made more useful. Applied Cognitive Psychology, 23(9), p 1227-1243.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989095
    Berthold, K., Nückles, M., & Renkl, A., 2007. Do learning protocols support learning strategies and outcomes? The role of cognitive and metacognitive prompts. Learning and Instruction, 17(5), p 564-577.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065
    Berthold, K., 2006. Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen. Bildung und Erziehung, 59(2), p 205-214.
    PUB
     
  • [2]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306
    Schwonke, R., et al., 2005. Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens. Zeitschrift für Medienpsychologie, 17, p 42-53.
    PUB
     
  • [1]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989079
    Nückles, M., et al., 2004. The use of public learning diaries in blended learning. Journal of Educational Media, 29(1), p 49-66.
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung