49 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905Hefter, M. H., Kubik, V., and Berthold, K. (2023). Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!. International Journal of Educational Technology in Higher Education 20:15.PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228Hefter, M. H., Roelle, J., Renkl, A., and Berthold, K. (2023). Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention. Research and Practice in Technology Enhanced Learning 18.PUB | DOI | Download (ext.)
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777Pieper, M., Roelle, J., vom Hofe, R., Salle, A., and Berthold, K. (2022). Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester. Psychologie in Erziehung und Unterricht 69, 262-277.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227Hefter, M. H., vom Hofe, R., and Berthold, K. (2022). Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners? International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 30, 29-41.PUB | DOI
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann, S., Obergassel, N., Fries, S., Grund, A., Berthold, K., and Roelle, J. (2021). Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment. Journal of Applied Research in Memory and Cognition 10, 603-620.PUB | DOI | WoS
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S., Schmid, S., Bruns, K. E., and Berthold, K. (2020). Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica 66, 136-145.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288Hefter, M. H., ten Hagen, I., Krense, C., Berthold, K., and Renkl, A. (2019). Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology 111, 1396–1405.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S., and Berthold, K. (2019). How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science 47, 215-237.PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., and Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology 9:2596.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178von der Muehlen, S., Richter, T., Schmid, S., Schmidt, E. M., and Berthold, K. (2016). The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison. Reading and Writing 29, 1677-1698.PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166Hefter, M. H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., and Berthold, K. (2015). Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39, 11-22.PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220Roelle, J., Müller, C., Roelle, D., and Berthold, K. (2015). Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework. PLoS ONE 10:e0124115.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495Roelle, J., Lehmkuhl, N., Beyer, M. - U., and Berthold, K. (2015). The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions. Journal of Educational Psychology 107, 705-723.PUB | DOI | WoS
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439Hefter, M. H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., and Fries, S. (2014). Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42, 929-947.PUB | DOI | WoS
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009Deiglmayr, A., Paus, E., McCall, C., Mullins, D., Berthold, K., Wittwer, J., Kramer, N., and Rummel, N. (2013). Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication. Journal of Media Psychology 25, 180-189.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212Berthold, K., Große, C., and Renkl, A. (2010). Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties. Pedagogische Studien 87, 38-50.PUB
-
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072Eysink, T. H. S., Jong, T. de, Berthold, K., Kolloffel, B., Opfermann, M., and Wouters, P. (2009). Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches. American Educational Research Journal 46, 1107-1149.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065Berthold, K. (2006). Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen. Bildung und Erziehung 59, 205-214.PUB
-
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306Schwonke, R., Nückles, M., Hauser, S., Berthold, K., and Renkl, A. (2005). Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens. Zeitschrift für Medienpsychologie 17, 42-53.PUB
-