49 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905Hefter MH, Kubik V, Berthold K (2023)PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!.
International Journal of Educational Technology in Higher Education 20: 15. -
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228Hefter MH, Roelle J, Renkl A, Berthold K (2023)PUB | DOI | Download (ext.)
Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention.
Research and Practice in Technology Enhanced Learning 18. -
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777Pieper M, Roelle J, vom Hofe R, Salle A, Berthold K (2022)PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester.
Psychologie in Erziehung und Unterricht 69(4): 262-277. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227Hefter MH, vom Hofe R, Berthold K (2022)PUB | DOI
Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners?
International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 30(4): 29-41. -
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann S, Obergassel N, Fries S, Grund A, Berthold K, Roelle J (2021)PUB | DOI | WoS
Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment.
Journal of Applied Research in Memory and Cognition 10(4): 603-620. -
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305Münchow H, Richter T, von der Mühlen S, Schmid S, Bruns KE, Berthold K (2020)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST).
Diagnostica 66(2): 136-145. -
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A (2019)PUB | DOI | WoS
Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?
Journal of Educational Psychology 111(8): 1396–1405. -
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582von der Mühlen S, Richter T, Schmid S, Berthold K (2019)PUB
How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach.
Instructional Science 47(2): 215-237. -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K (2015)PUB | DOI | WoS
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values.
Learning and Instruction 39: 11-22. -
-
-
-
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009Deiglmayr A, Paus E, McCall C, Mullins D, Berthold K, Wittwer J, Kramer N, Rummel N (2013)PUB | DOI | WoS
Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication.
Journal of Media Psychology 25(4): 180-189. -
-
-
-
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212Berthold K, Große C, Renkl A (2010)PUB
Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties.
Pedagogische Studien 87: 38-50. -
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072Eysink THS, Jong T de, Berthold K, Kolloffel B, Opfermann M, Wouters P (2009)PUB | DOI | WoS
Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches.
American Educational Research Journal 46(4): 1107-1149. -
-
-
-
-
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065Berthold K (2006)PUB
Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen.
Bildung und Erziehung 59(2): 205-214. -
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306Schwonke R, Nückles M, Hauser S, Berthold K, Renkl A (2005)PUB
Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens.
Zeitschrift für Medienpsychologie 17: 42-53. -