49 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905M. H. Hefter, V. Kubik, and K. Berthold, “Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!”, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2023, 20, : 15.PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228M. H. Hefter, J. Roelle, A. Renkl, and K. Berthold, “Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention”, Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 2023, 18.PUB | DOI | Download (ext.)
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777M. Pieper, J. Roelle, R. vom Hofe, A. Salle, and K. Berthold, “Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester”, Psychologie in Erziehung und Unterricht, 2022, 69, 262-277.PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227M. H. Hefter, R. vom Hofe, and K. Berthold, “Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners?”, International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 2022, 30, 29-41.PUB | DOI
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904S. Heitmann, N. Obergassel, S. Fries, A. Grund, K. Berthold, and J. Roelle, “Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment”, Journal of Applied Research in Memory and Cognition, 2021, 10, 603-620.PUB | DOI | WoS
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305H. Münchow, T. Richter, S. von der Mühlen, S. Schmid, K. E. Bruns, and K. Berthold, “ Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST)”, Diagnostica, 2020, 66, 136-145.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288M. H. Hefter, I. ten Hagen, C. Krense, K. Berthold, and A. Renkl, “Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?”, Journal of Educational Psychology, 2019, 111, 1396–1405.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582S. von der Mühlen, T. Richter, S. Schmid, and K. Berthold, “How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach”, Instructional Science, 2019, 47, 215-237.PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291S. Heitmann, A. Grund, K. Berthold, S. Fries, and J. Roelle, “Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking”, Frontiers in Psychology, 2018, 9, : 2596.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178S. von der Muehlen, T. Richter, S. Schmid, E. M. Schmidt, and K. Berthold, “The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison”, Reading and Writing, 2016, 29, 1677-1698.PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166M. H. Hefter, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, “Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values”, Learning and Instruction, 2015, 39, 11-22.PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220J. Roelle, C. Müller, D. Roelle, and K. Berthold, “Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework”, PLoS ONE, 2015, 10, : e0124115.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495J. Roelle, N. Lehmkuhl, M. - U. Beyer, and K. Berthold, “The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions”, Journal of Educational Psychology, 2015, 107, 705-723.PUB | DOI | WoS
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439M. H. Hefter, K. Berthold, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, and S. Fries, “Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions”, Instructional Science, 2014, 42, 929-947.PUB | DOI | WoS
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009A. Deiglmayr, E. Paus, C. McCall, D. Mullins, K. Berthold, J. Wittwer, N. Kramer, and N. Rummel, “Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication”, Journal of Media Psychology, 2013, 25, 180-189.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212K. Berthold, C. Große, and A. Renkl, “Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties”, Pedagogische Studien, 2010, 87, 38-50.PUB
-
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072T. H. S. Eysink, T. de Jong, K. Berthold, B. Kolloffel, M. Opfermann, and P. Wouters, “Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches”, American Educational Research Journal, 2009, 46, 1107-1149.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065K. Berthold, “Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen”, Bildung und Erziehung, 2006, 59, 205-214.PUB
-
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306R. Schwonke, M. Nückles, S. Hauser, K. Berthold, and A. Renkl, “Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens”, Zeitschrift für Medienpsychologie, 2005, 17, 42-53.PUB
-