49 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905Hefter, M.H., Kubik, V., Berthold, K.: Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 20, : 15 (2023).PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228Hefter, M.H., Roelle, J., Renkl, A., Berthold, K.: Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention. Research and Practice in Technology Enhanced Learning. 18, (2023).PUB | DOI | Download (ext.)
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958777Pieper, M., Roelle, J., vom Hofe, R., Salle, A., Berthold, K.: Prompts im Lerntagebuch fördern die Reflexion von Lehramtsstudierenden im Praxissemester. Psychologie in Erziehung und Unterricht. 69, 262-277 (2022).PUB | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227Hefter, M.H., vom Hofe, R., Berthold, K.: Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners? International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education. 30, 29-41 (2022).PUB | DOI
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2959904Heitmann, S., Obergassel, N., Fries, S., Grund, A., Berthold, K., Roelle, J.: Adaptive practice quizzing in a university lecture: A pre-registered field experiment. Journal of Applied Research in Memory and Cognition. 10, 603-620 (2021).PUB | DOI | WoS
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943305Münchow, H., Richter, T., von der Mühlen, S., Schmid, S., Bruns, K.E., Berthold, K.: Verstehen von Argumenten in wissenschaftlichen Texten: Reliabilität und Validität des Argumentstrukturtests (AST). Diagnostica. 66, 136-145 (2020).PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288Hefter, M.H., ten Hagen, I., Krense, C., Berthold, K., Renkl, A.: Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology. 111, 1396–1405 (2019).PUB | DOI | WoS
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2930582von der Mühlen, S., Richter, T., Schmid, S., Berthold, K.: How to improve argumentation comprehension in university students: Experimental test of a training approach. Instructional Science. 47, 215-237 (2019).PUB
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., Roelle, J.: Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology. 9, : 2596 (2018).PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2906178von der Muehlen, S., Richter, T., Schmid, S., Schmidt, E.M., Berthold, K.: The use of source-related strategies in evaluating multiple psychology texts: a student-scientist comparison. Reading and Writing. 29, 1677-1698 (2016).PUB | DOI | WoS
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166Hefter, M.H., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S., Berthold, K.: Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 39, 11-22 (2015).PUB | DOI | WoS
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2735220Roelle, J., Müller, C., Roelle, D., Berthold, K.: Learning from instructional explanations: Effects of prompts based on the active-constructive-interactive framework. PLoS ONE. 10, : e0124115 (2015).PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2772495Roelle, J., Lehmkuhl, N., Beyer, M.-U., Berthold, K.: The role of specificity, targeted learning activities, and prior knowledge for the effects of relevance instructions. Journal of Educational Psychology. 107, 705-723 (2015).PUB | DOI | WoS
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439Hefter, M.H., Berthold, K., Renkl, A., Riess, W., Schmid, S., Fries, S.: Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science. 42, 929-947 (2014).PUB | DOI | WoS
-
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2651009Deiglmayr, A., Paus, E., McCall, C., Mullins, D., Berthold, K., Wittwer, J., Kramer, N., Rummel, N.: Toward an Integration of the Learning and Communication Perspectives in Computer-Supported Instructional Communication. Journal of Media Psychology. 25, 180-189 (2013).PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991212Berthold, K., Große, C., Renkl, A.: Steunvragen voor zelfverklaringen bevorderen de integratie van multipele representaties. Pedagogische Studien. 87, 38-50 (2010).PUB
-
-
2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989072Eysink, T.H.S., Jong, T. de, Berthold, K., Kolloffel, B., Opfermann, M., Wouters, P.: Learner Performance in Multimedia Learning Arrangements: An Analysis Across Instructional Approaches. American Educational Research Journal. 46, 1107-1149 (2009).PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1989065Berthold, K.: Handlungskompetent durch Reflexion im Lerntagebuch: fünf Thesen. Bildung und Erziehung. 59, 205-214 (2006).PUB
-
2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991306Schwonke, R., Nückles, M., Hauser, S., Berthold, K., Renkl, A.: Computergestütztes Schreiben von Lernprotokollen – Umsetzung und Evaluierung eines kognitiven Werkzeugs zur Förderung selbstgesteuerten Lernens. Zeitschrift für Medienpsychologie. 17, 42-53 (2005).PUB
-