23 Publikationen

Alle markieren

[23]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
Hefter MH, Berthold K. Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction? Computers in Human Behavior. 2020;110:1-9.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
Hefter MH, vom Hofe R, Berthold K. Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners? Presented at the EARLI SIG 2 Conference, Prague, Czech Republic.
PUB
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A. Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology. 2019;111(8):1396–1405.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Hefter MH, Berthold K. Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[19]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A. Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels? Presented at the 18th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.
PUB
 
[18]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
Hefter MH, Berthold K. Effective and efficient preparation for self-explaining video examples. Presented at the 12th International Cognitive Load Theory Conference (ICLTC), Maastricht, The Netherlands.
PUB
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education. 2018;86(3):325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Hefter MH, Berthold K. Effects of a training intervention on knowledge integration in physics. Presented at the 17th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Tampere, Finland.
PUB
 
[15]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Bauer J, Berthold K, Hefter MH, Prenzel M, Renkl A. Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen? Psychologische Rundschau. 2017;68(3):188-192.
PUB | DOI | WoS
 
[14]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Bauer J, Berthold K, Hefter MH, Prenzel M, Renkl A. Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden? Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster, Deutschland.
PUB
 
[13]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[12]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Renkl A, Krense C, Hefter MH, Berthold K, Riess W. Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples? Presented at the 8th International Cognitive Load Theory Conference (ICLTC), Fort Collins, USA.
PUB
 
[11]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Fries S. Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[10]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 2015;39:11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
Hefter MH. Training skill and will of argumentative thinking. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld; 2015.
PUB | PDF
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[7]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S. Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[6]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S. Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science. 2014;42(6):929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. How to foster skill and will of argumentative thinking. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, et al. How to foster the will to engage in argumentative thinking. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[3]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, et al. Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S. Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[1]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
Hefter MH. Training skill and will of argumentative reasoning. Presented at the doctoral workshop of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Kassel, Germany.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ama

Export / Einbettung

23 Publikationen

Alle markieren

[23]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
Hefter MH, Berthold K. Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction? Computers in Human Behavior. 2020;110:1-9.
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
Hefter MH, vom Hofe R, Berthold K. Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners? Presented at the EARLI SIG 2 Conference, Prague, Czech Republic.
PUB
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A. Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology. 2019;111(8):1396–1405.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Hefter MH, Berthold K. Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos. Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[19]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
Hefter MH, ten Hagen I, Krense C, Berthold K, Renkl A. Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels? Presented at the 18th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Aachen, Germany.
PUB
 
[18]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
Hefter MH, Berthold K. Effective and efficient preparation for self-explaining video examples. Presented at the 12th International Cognitive Load Theory Conference (ICLTC), Maastricht, The Netherlands.
PUB
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education. 2018;86(3):325-343.
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Hefter MH, Berthold K. Effects of a training intervention on knowledge integration in physics. Presented at the 17th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Tampere, Finland.
PUB
 
[15]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Bauer J, Berthold K, Hefter MH, Prenzel M, Renkl A. Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen? Psychologische Rundschau. 2017;68(3):188-192.
PUB | DOI | WoS
 
[14]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Bauer J, Berthold K, Hefter MH, Prenzel M, Renkl A. Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden? Presented at the Gemeinsame Tagung der Fachgruppen Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie (PAEPSY), Münster, Deutschland.
PUB
 
[13]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. Presented at the 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Leipzig, Deutschland.
PUB
 
[12]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Renkl A, Krense C, Hefter MH, Berthold K, Riess W. Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples? Presented at the 8th International Cognitive Load Theory Conference (ICLTC), Fort Collins, USA.
PUB
 
[11]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Fries S. Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. Presented at the Abschlussveranstaltung des DFG-Schwerpunktprogramms „Wissenschaft und Öffentlichkeit” (SPP 1409), Münster, Deutschland.
PUB
 
[10]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Hefter MH, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction. 2015;39:11-22.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
Hefter MH. Training skill and will of argumentative thinking. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld; 2015.
PUB | PDF
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. Presented at the 16th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Limassol, Cyprus.
PUB
 
[7]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S. Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. Presented at the 2. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[6]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S. Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science. 2014;42(6):929-947.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
Hefter MH, Renkl A, Rieß W, Schmid S, Fries S, Berthold K. How to foster skill and will of argumentative thinking. Presented at the workshop “Arguing about scientific information” of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Münster, Germany.
PUB
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, et al. How to foster the will to engage in argumentative thinking. Presented at the 15th Biennial Conference of the European Association for Learning and Instruction (EARLI), Munich, Germany.
PUB
 
[3]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Hefter MH, Hellmann M, Tombrink A, et al. Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. Presented at the 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung (GEBF), Kiel, Deutschland.
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Hefter MH, Berthold K, Renkl A, Riess W, Schmid S, Fries S. Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. Presented at the 14. Fachgruppentagung Pädagogische Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
PUB
 
[1]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
Hefter MH. Training skill and will of argumentative reasoning. Presented at the doctoral workshop of the DFG Special Priority Program “Science and the public” (SPP 1409), Kassel, Germany.
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: ama

Export / Einbettung