43 Publikationen

Alle markieren

  • [43]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2988260
    Schriek, S. A.; Berthold, K.; Hefter, M. H. (2024): Retrospective note prompts support learning from video tutorials.
    PUB
     
  • [42]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2988259
    Kubik, V.; Hefter, M. H.; Nückles, M.; Berthold, K. (2024): Learning protocols in a digital lecture: Cognitive, but not metacognitive prompts enhance comprehension and transfer.
    PUB
     
  • [41]
    2024 | Blogbeitrag | PUB-ID: 2988258
    Schriek, S. A.; Hefter, M. H. (31.01.2024): Lernen in technischen Berufen: Neue Technologien allein reichen nicht it’s OWL Blog
    PUB | Download (ext.)
     
  • [40]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986401 OA
    Hefter, M. H.; Nitsch, H. (2024): Synchronous distance learning: Effects of interest and achievement goals on police students’ learning engagement and outcomes Education Sciences,14:(2):118
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [39]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957102 OA
    Hefter, M. H. (2023): Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage Technology, Knowledge and Learning,28: 1079–1094.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [38]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905
    Hefter, M. H.; Kubik, V.; Berthold, K. (2023): Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb! International Journal of Educational Technology in Higher Education,20:15
    PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
     
  • [37]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2967821
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2023): Promoting online learning processes and outcomes via video examples and prompts Interactive Learning Environments
    PUB | DOI | WoS
     
  • [36]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228
    Hefter, M. H.; Roelle, J.; Renkl, A.; Berthold, K. (2023): Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention Research and Practice in Technology Enhanced Learning,18
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [35]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982669
    Hefter, M. H.; Kubik, V.; Berthold, K. (2023): Effects of prompts during distance learning: Subjective and objective learning processes and outcomes. In: The Latest in Psychology from Europe and the World: Insights from the 17th European Congress of Psychology (Part 1). Bern: Hogrefe. (European Journal of Psychology Open, 82). S. 188.
    PUB | DOI
     
  • [34]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982671
    Hefter, M. H.; Kubik, V.; Berthold, K. (2023): Prompts and engagement during an online video lecture: An experimental field study.
    PUB
     
  • [33]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982670
    Kubik, V.; Hefter, M. H.; Nückles, M.; Berthold, K. (2023): Digital journal writing: Cognitive, but not metacognitive prompts enhance comprehension and transfer.
    PUB
     
  • [32]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962645 OA
    Hefter, M. H.; Fromme, B.; Berthold, K. (2022): Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters Applied Cognitive Psychology,36:(3): 648-658.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [31]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961543
    Bödding, R.; Bentler, D.; Brünninghaus, M.; Deppe, S.; Hefter, M. H.; Oestreich, H.; Röcker, C.; Schriek, S. A.; Wrede, S.; Maier, G. W. (2022): Extended Reality in der technischen Ausbildung - Ein Ausblick auf das Innovationsprojekt iAtA. In: Gesellschaft für Arbeitswissenschaften e.V. (Hrsg.): Technologie und Bildung in hybriden Arbeitswelten : 68. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft : 02. - 04. März 2022. Sankt Augustin: GfA-Press.
    PUB | Dateien verfügbar
     
  • [30]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227
    Hefter, M. H.; vom Hofe, R.; Berthold, K. (2022): Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners? International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education,30:(4): 29-41.
    PUB | DOI
     
  • [29]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949408 OA
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2022): Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention Learning Environments Research,25: 17-39.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [28]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962732
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2022): Learning from video examples during an online training intervention.
    PUB
     
  • [27]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959600
    Hefter, M. H.; Fromme, B.; Berthold, K. (2021): Digital training intervention on how to tackle students’ misconceptions in physics.
    PUB
     
  • [26]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957522
    Hefter, M. H. (2021): Learning via a web-based training intervention – What roles do mental effort and smartphone usage play?
    PUB
     
  • [25]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957463
    Hefter, M. H.; Roelle, J.; Renkl, A.; Berthold, K. (2021): Effekte eines digitalen Trainings zur fokussierten Verarbeitung von Erklärungen.
    PUB
     
  • [24]
    2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957523
    Hefter, M. H.; vom Hofe, R.; Berthold, K. (2020): Example-based learning in mathematics: A digital training intervention on proportionality.
    PUB
     
  • [23]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2020): Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction? Computers in Human Behavior,110: 1-9.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [22]
    2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
    Hefter, M. H.; vom Hofe, R.; Berthold, K. (2020): Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?
    PUB
     
  • [21]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
    Hefter, M. H.; ten Hagen, I.; Krense, C.; Berthold, K.; Renkl, A. (2019): Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels? Journal of Educational Psychology,111:(8): 1396–1405.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [20]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2019): Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos.
    PUB
     
  • [19]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
    Hefter, M. H.; ten Hagen, I.; Krense, C.; Berthold, K.; Renkl, A. (2019): Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?
    PUB
     
  • [18]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2019): Effective and efficient preparation for self-explaining video examples.
    PUB
     
  • [17]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
    Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2018): Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking The Journal of Experimental Education,86:(3): 325-343.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [16]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
    Bauer, J.; Berthold, K.; Hefter, M. H.; Prenzel, M.; Renkl, A. (2017): Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen? Psychologische Rundschau,68:(3): 188-192.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [15]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
    Hefter, M. H.; Berthold, K. (2017): Effects of a training intervention on knowledge integration in physics.
    PUB
     
  • [14]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
    Bauer, J.; Berthold, K.; Hefter, M. H.; Prenzel, M.; Renkl, A. (2017): Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?
    PUB
     
  • [13]
    2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
    Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2016): Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens.
    PUB
     
  • [12]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    Hefter, M. H.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values Learning and Instruction,39: 11-22.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
    Renkl, A.; Krense, C.; Hefter, M. H.; Berthold, K.; Riess, W. (2015): Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples?
    PUB
     
  • [10]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
    Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Fries, S. (2015): Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen.
    PUB
     
  • [9]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
    Hefter, M. H. (2015): Training skill and will of argumentative thinking. Bielefeld: Universitätsbibliothek Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [8]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
    Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2015): Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions.
    PUB
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
    Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions Instructional Science,42:(6): 929-947.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
    Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2014): Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte.
    PUB
     
  • [5]
    2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
    Hefter, M. H.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S.; Berthold, K. (2014): How to foster skill and will of argumentative thinking.
    PUB
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
    Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): How to foster the will to engage in argumentative thinking.
    PUB
     
  • [3]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
    Hefter, M. H.; Hellmann, M.; Tombrink, A.; Berthold, K.; Renkl, A.; Rieß, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz.
    PUB
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
    Hefter, M. H.; Berthold, K.; Renkl, A.; Riess, W.; Schmid, S.; Fries, S. (2013): Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen.
    PUB
     
  • [1]
    2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
    Hefter, M. H. (2012): Training skill and will of argumentative reasoning.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung