32 Publikationen

Alle markieren

[32]
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949408 OA
Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention
Hefter, Markus Herbert, Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention. Learning Environments Research 25 (). , 2022
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[31]
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962645
Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters
Hefter, Markus H., Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters. Applied Cognitive Psychology 36 (3). , 2022
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962732
Learning from video examples during an online training intervention
Hefter, Markus Herbert, Learning from video examples during an online training intervention. (). , 2022
PUB
 
[29]
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961543
Extended Reality in der technischen Ausbildung - Ein Ausblick auf das Innovationsprojekt iAtA
Bödding, Rabea, Extended Reality in der technischen Ausbildung - Ein Ausblick auf das Innovationsprojekt iAtA. Technologie und Bildung in hybriden Arbeitswelten : 68. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft : 02. - 04. März 2022 (). Sankt Augustin, 2022
PUB
 
[28]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959600
Digital training intervention on how to tackle students’ misconceptions in physics
Hefter, Markus Herbert, Digital training intervention on how to tackle students’ misconceptions in physics. (). , 2021
PUB
 
[27]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2957102
Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage.
Hefter, Markus Herbert, Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage.. Technology, Knowledge and Learning (). , 2021
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957522
Learning via a web-based training intervention – What roles do mental effort and smartphone usage play?
Hefter, Markus Herbert, Learning via a web-based training intervention – What roles do mental effort and smartphone usage play?. (). , 2021
PUB
 
[25]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957463
Effekte eines digitalen Trainings zur fokussierten Verarbeitung von Erklärungen
Hefter, Markus Herbert, Effekte eines digitalen Trainings zur fokussierten Verarbeitung von Erklärungen. (). , 2021
PUB
 
[24]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957523
Example-based learning in mathematics: A digital training intervention on proportionality
Hefter, Markus Herbert, Example-based learning in mathematics: A digital training intervention on proportionality. (). , 2020
PUB
 
[23]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?
Hefter, Markus Herbert, Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?. Computers in Human Behavior 110 (). , 2020
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?
Hefter, Markus Herbert, Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?. (). , 2020
PUB
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?
Hefter, Markus H., Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?. Journal of Educational Psychology 111 (8). , 2019
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos
Hefter, Markus H., Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos. (). , 2019
PUB
 
[19]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?
Hefter, Markus H., Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?. (). , 2019
PUB
 
[18]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
Effective and efficient preparation for self-explaining video examples
Hefter, Markus H., Effective and efficient preparation for self-explaining video examples. (). , 2019
PUB
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86 (3). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Bauer, J., Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?. Psychologische Rundschau 68 (3). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Effects of a training intervention on knowledge integration in physics
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention on knowledge integration in physics. (). , 2017
PUB
 
[14]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?
Bauer, Johannes, Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?. (). , 2017
PUB
 
[13]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. (). , 2016
PUB
 
[12]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39 (). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[11]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples?
Renkl, Alexander, Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples?. (). , 2015
PUB
 
[10]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter, Markus H., Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. (). , 2015
PUB
 
[9]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
Training skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training skill and will of argumentative thinking. (). Bielefeld, 2015
PUB | PDF
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions
Hefter, Markus H., Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. (). , 2015
PUB
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42 (6). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. (). , 2014
PUB
 
[5]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster skill and will of argumentative thinking. (). , 2014
PUB
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster the will to engage in argumentative thinking. (). , 2013
PUB
 
[3]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter, Markus H., Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. (). , 2013
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter, Markus H., Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. (). , 2013
PUB
 
[1]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
Training skill and will of argumentative reasoning
Hefter, Markus H., Training skill and will of argumentative reasoning. (). , 2012
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung

32 Publikationen

Alle markieren

[32]
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949408 OA
Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention
Hefter, Markus Herbert, Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention. Learning Environments Research 25 (). , 2022
PUB | PDF | DOI | WoS
 
[31]
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962645
Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters
Hefter, Markus H., Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters. Applied Cognitive Psychology 36 (3). , 2022
PUB | DOI | WoS
 
[30]
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962732
Learning from video examples during an online training intervention
Hefter, Markus Herbert, Learning from video examples during an online training intervention. (). , 2022
PUB
 
[29]
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961543
Extended Reality in der technischen Ausbildung - Ein Ausblick auf das Innovationsprojekt iAtA
Bödding, Rabea, Extended Reality in der technischen Ausbildung - Ein Ausblick auf das Innovationsprojekt iAtA. Technologie und Bildung in hybriden Arbeitswelten : 68. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft : 02. - 04. März 2022 (). Sankt Augustin, 2022
PUB
 
[28]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959600
Digital training intervention on how to tackle students’ misconceptions in physics
Hefter, Markus Herbert, Digital training intervention on how to tackle students’ misconceptions in physics. (). , 2021
PUB
 
[27]
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2957102
Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage.
Hefter, Markus Herbert, Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage.. Technology, Knowledge and Learning (). , 2021
PUB | DOI | WoS
 
[26]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957522
Learning via a web-based training intervention – What roles do mental effort and smartphone usage play?
Hefter, Markus Herbert, Learning via a web-based training intervention – What roles do mental effort and smartphone usage play?. (). , 2021
PUB
 
[25]
2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957463
Effekte eines digitalen Trainings zur fokussierten Verarbeitung von Erklärungen
Hefter, Markus Herbert, Effekte eines digitalen Trainings zur fokussierten Verarbeitung von Erklärungen. (). , 2021
PUB
 
[24]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957523
Example-based learning in mathematics: A digital training intervention on proportionality
Hefter, Markus Herbert, Example-based learning in mathematics: A digital training intervention on proportionality. (). , 2020
PUB
 
[23]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?
Hefter, Markus Herbert, Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?. Computers in Human Behavior 110 (). , 2020
PUB | DOI | WoS
 
[22]
2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?
Hefter, Markus Herbert, Field-testing a digital training intervention on proportionality: Can clipart explainers help learners?. (). , 2020
PUB
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?
Hefter, Markus H., Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?. Journal of Educational Psychology 111 (8). , 2019
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos
Hefter, Markus H., Tiefe Verarbeitung und Lernerfolg beim Lernen aus Videos. (). , 2019
PUB
 
[19]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?
Hefter, Markus H., Effective and efficient example-based learning: videos, texts, or graphic novels?. (). , 2019
PUB
 
[18]
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
Effective and efficient preparation for self-explaining video examples
Hefter, Markus H., Effective and efficient preparation for self-explaining video examples. (). , 2019
PUB
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking. The Journal of Experimental Education 86 (3). , 2018
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?
Bauer, J., Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?. Psychologische Rundschau 68 (3). , 2017
PUB | DOI | WoS
 
[15]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
Effects of a training intervention on knowledge integration in physics
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention on knowledge integration in physics. (). , 2017
PUB
 
[14]
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?
Bauer, Johannes, Wie können Lehrkräfte und ihre Schüler im Umgang mit Evidenz trainiert werden?. (). , 2017
PUB
 
[13]
2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur kombinierten Förderung von Fertigkeiten und Bereitschaft argumentativen Denkens. (). , 2016
PUB
 
[12]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values. Learning and Instruction 39 (). , 2015
PUB | DOI | WoS
 
[11]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples?
Renkl, Alexander, Example-based acquisition of argumentation skills: video-based or written examples?. (). , 2015
PUB
 
[10]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen
Hefter, Markus H., Trainings zum argumentativen Denken beim Umgang mit fragilen und konfligierenden Positionen. (). , 2015
PUB
 
[9]
2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
Training skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., Training skill and will of argumentative thinking. (). Bielefeld, 2015
PUB | PDF
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions
Hefter, Markus H., Fostering skill and will of argumentative thinking through training interventions. (). , 2015
PUB
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions
Hefter, Markus H., Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions. Instructional Science 42 (6). , 2014
PUB | DOI | WoS
 
[6]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte
Hefter, Markus H., Effekte eines Trainings zur Förderung epistemologischer Überzeugungen und intellektueller Werte. (). , 2014
PUB
 
[5]
2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
How to foster skill and will of argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster skill and will of argumentative thinking. (). , 2014
PUB
 
[4]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
How to foster the will to engage in argumentative thinking
Hefter, Markus H., How to foster the will to engage in argumentative thinking. (). , 2013
PUB
 
[3]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz
Hefter, Markus H., Instruktionale Förderung der Bereitschaft zum argumentativen Denken beim Umgang mit konfligierenden Positionen und fragiler Evidenz. (). , 2013
PUB
 
[2]
2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen
Hefter, Markus H., Förderung argumentativen Denkens bei der Verarbeitung konfligierender Positionen. (). , 2013
PUB
 
[1]
2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
Training skill and will of argumentative reasoning
Hefter, Markus H., Training skill and will of argumentative reasoning. (). , 2012
PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: default

Export / Einbettung