43 Publikationen

Alle markieren

  • [43]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2988260
    S. A. Schriek, K. Berthold, and M. H. Hefter, 2024.
    PUB
     
  • [42]
    2024 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2988259
    V. Kubik, M. H. Hefter, M. Nückles, and K. Berthold, 2024.
    PUB
     
  • [41]
    2024 | Blogbeitrag | PUB-ID: 2988258
    S. A. Schriek, and M. H. Hefter, “Lernen in technischen Berufen: Neue Technologien allein reichen nicht”, it’s OWL Blog, 31.01.2024.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [40]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986401 OA
    M. H. Hefter, and H. Nitsch, “Synchronous distance learning: Effects of interest and achievement goals on police students’ learning engagement and outcomes”, Education Sciences, 2024, 14, : 118.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [39]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957102 OA
    M. H. Hefter, “Web-based training and the roles of self-explaining, mental effort, and smartphone usage”, Technology, Knowledge and Learning, 2023, 28, 1079–1094.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [38]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968905
    M. H. Hefter, V. Kubik, and K. Berthold, “Can prompts improve self-explaining an online video lecture? Yes, but do not disturb!”, International Journal of Educational Technology in Higher Education, 2023, 20, : 15.
    PUB | DOI | PubMed | Europe PMC
     
  • [37]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2967821
    M. H. Hefter, and K. Berthold, “Promoting online learning processes and outcomes via video examples and prompts”, Interactive Learning Environments, 2023.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [36]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965228
    M. H. Hefter, J. Roelle, A. Renkl, and K. Berthold, “Generic preparation for upcoming explanations: Intra- and inter-domain effects of a digital training intervention”, Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 2023, 18.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [35]
    2023 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2982669
    M. H. Hefter, V. Kubik, and K. Berthold, in The Latest in Psychology from Europe and the World: Insights from the 17th European Congress of Psychology (Part 1), Hogrefe, Bern, 2023, p. 188.
    PUB | DOI
     
  • [34]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982671
    M. H. Hefter, V. Kubik, and K. Berthold, 2023.
    PUB
     
  • [33]
    2023 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2982670
    V. Kubik, M. H. Hefter, M. Nückles, and K. Berthold, 2023.
    PUB
     
  • [32]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2962645 OA
    M. H. Hefter, B. Fromme, and K. Berthold, “Digital training intervention on strategies for tackling physical misconceptions—Self-explanation matters”, Applied Cognitive Psychology, 2022, 36, 648-658.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [31]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2961543
    R. Bödding, D. Bentler, M. Brünninghaus, S. Deppe, M. H. Hefter, H. Oestreich, C. Röcker, S. A. Schriek, S. Wrede, and G. W. Maier, in Technologie und Bildung in hybriden Arbeitswelten : 68. Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft : 02. - 04. März 2022 (Ed.: Gesellschaft für Arbeitswissenschaften e.V.), Gfa-Press, Sankt Augustin, 2022.
    PUB | Dateien verfügbar
     
  • [30]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965227
    M. H. Hefter, R. vom Hofe, and K. Berthold, “Effects of a digital math training intervention on self-efficacy: Can clipart explainers support learners?”, International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education, 2022, 30, 29-41.
    PUB | DOI
     
  • [29]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2949408 OA
    M. H. Hefter, and K. Berthold, “Active ingredients and factors for deep processing during an example-based training intervention”, Learning Environments Research, 2022, 25, 17-39.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [28]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2962732
    M. H. Hefter, and K. Berthold, 2022.
    PUB
     
  • [27]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2959600
    M. H. Hefter, B. Fromme, and K. Berthold, 2021.
    PUB
     
  • [26]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957522
    M. H. Hefter, 2021.
    PUB
     
  • [25]
    2021 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957463
    M. H. Hefter, J. Roelle, A. Renkl, and K. Berthold, 2021.
    PUB
     
  • [24]
    2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2957523
    M. H. Hefter, R. vom Hofe, and K. Berthold, 2020.
    PUB
     
  • [23]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2942843
    M. H. Hefter, and K. Berthold, “Preparing learners to self-explain video examples: text or video introduction?”, Computers in Human Behavior, 2020, 110, 1-9.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [22]
    2020 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2943621
    M. H. Hefter, R. vom Hofe, and K. Berthold, 2020.
    PUB
     
  • [21]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2933288
    M. H. Hefter, I. ten Hagen, C. Krense, K. Berthold, and A. Renkl, “Effective and efficient acquisition of argumentation knowledge by self-explaining examples: videos, texts, or graphic novels?”, Journal of Educational Psychology, 2019, 111, 1396–1405.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [20]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2937275
    M. H. Hefter, and K. Berthold, 2019.
    PUB
     
  • [19]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936123
    M. H. Hefter, I. ten Hagen, C. Krense, K. Berthold, and A. Renkl, 2019.
    PUB
     
  • [18]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2936095
    M. H. Hefter, and K. Berthold, 2019.
    PUB
     
  • [17]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2912652
    M. H. Hefter, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, “Training interventions to foster skill and will of argumentative thinking”, The Journal of Experimental Education, 2018, 86, 325-343.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [16]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909149
    J. Bauer, K. Berthold, M. H. Hefter, M. Prenzel, and A. Renkl, “Wie können Lehrkräfte und ihre Schülerinnen und Schüler lernen, fragile Evidenz zu verstehen und zu nutzen?”, Psychologische Rundschau, 2017, 68, 188-192.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [15]
    2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2913601
    M. H. Hefter, and K. Berthold, 2017.
    PUB
     
  • [14]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2914082
    J. Bauer, K. Berthold, M. H. Hefter, M. Prenzel, and A. Renkl, 2017.
    PUB
     
  • [13]
    2016 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909170
    M. H. Hefter, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, 2016.
    PUB
     
  • [12]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2759166
    M. H. Hefter, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, “Effects of a training intervention to foster precursors of evaluativist epistemological understanding and intellectual values”, Learning and Instruction, 2015, 39, 11-22.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909179
    A. Renkl, C. Krense, M. H. Hefter, K. Berthold, and W. Riess, 2015.
    PUB
     
  • [10]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909177
    M. H. Hefter, K. Berthold, A. Renkl, W. Rieß, and S. Fries, 2015.
    PUB
     
  • [9]
    2015 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2757384 OA
    M. H. Hefter, Training skill and will of argumentative thinking, Universitätsbibliothek Bielefeld, Bielefeld, 2015.
    PUB | PDF
     
  • [8]
    2015 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909178
    M. H. Hefter, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, 2015.
    PUB
     
  • [7]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2679439
    M. H. Hefter, K. Berthold, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, and S. Fries, “Effects of a training intervention to foster argumentation skills while processing conflicting scientific positions”, Instructional Science, 2014, 42, 929-947.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [6]
    2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909181
    M. H. Hefter, K. Berthold, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, and S. Fries, 2014.
    PUB
     
  • [5]
    2014 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909180
    M. H. Hefter, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, S. Fries, and K. Berthold, 2014.
    PUB
     
  • [4]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909184
    M. H. Hefter, M. Hellmann, A. Tombrink, K. Berthold, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, and S. Fries, 2013.
    PUB
     
  • [3]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909185
    M. H. Hefter, M. Hellmann, A. Tombrink, K. Berthold, A. Renkl, W. Rieß, S. Schmid, and S. Fries, 2013.
    PUB
     
  • [2]
    2013 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909183
    M. H. Hefter, K. Berthold, A. Renkl, W. Riess, S. Schmid, and S. Fries, 2013.
    PUB
     
  • [1]
    2012 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2909186
    M. H. Hefter, 2012.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung