33 Publikationen
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968021Kleinsorgen, C., Baumann, A., Braun, B., Griewatz, J., Lang, J., Lenz, H., Mink, J., Raupach, T., Romeike, B., Sauter, T. C., et al. (2022). Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020). GMS Journal for Medical Education 39:Doc59.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958281Dadaczynski, K., and Tolks, D. (2021). Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention - Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention. GMS Journal for Medical Education 38.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958282Huber, J., Witti, M., Schunk, M., Fischer, M. R., and Tolks, D. (2021). The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies - Der Einsatz des online Inverted-Classroom-Modells für die digitale Lehre mit Gamification im Medizinstudium. GMS Journal for Medical Education 38.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958283Tolks, D., Kiessling, C., Wershofen, B., Pudritz, Y., Schunk, M., Härtl, A., Fischer, M. R., and Huber, J. (2020). Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege. Das Gesundheitswesen 82, 909-914.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958284Benning, N. - H., Haag, M., Knaup, P., Krefting, D., Rienhoff, O., Suhr, M., Hege, I., and Tolks, D. (2020). Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges - Digitale Lehre als Instrument für standortübergreifende Lehrverbünde in Medizinischer Informatik: Chancen und Herausforderungen. GMS Journal for Medical Education 37.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958285Hege, I., Tolks, D., Adler, M., and Härtl, A. (2020). Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education . GMS Journal for Medical Education 37.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958287Tolks, D., Lampert, C., Dadaczynski, K., Maslon, E., Paulus, P., and Sailer, M. (2020). Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 63, 698-707.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958280Tolks, D., Romeike, B. F. M., Ehlers, J., Kuhn, S., Kleinsorgen, C., Huber, J., Fischer, M. R., Bohne, C., Merz, L., Sailer, M., et al. (2020). The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education [Version 2]. MedEdPublish 9.PUB | DOI
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958286Tolks, D., Romeike, B. F. M., Ehlers, J., Kuhn, S., Kleinsorgen, C., Huber, J., Fischer, M. R., Bohne, C., and Hege, I. (2020). The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education. MedEdPublish 9.PUB | DOI
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958291Horstmann, D., Tolks, D., Dadaczynski, K., and Paulus, P. (2018). Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“ - Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des „Wellbeing Games“ für den deutschsprachigen Kontext. Prävention und Gesundheitsförderung 13, 305-311.PUB | DOI | WoS
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958297Müller, C., Füngerlings, S., and Tolks, D. (2018). Teaching load – a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example - Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern. GMS Journal for Medical Education 35.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958298Kuhn, S., Frankenhauser, S., and Tolks, D. (2018). Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang? Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 61, 201-209.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958299Urresti-Gundlach, M., Tolks, D., Kiessling, C., Wagner-Menghin, M., Härtl, A., and Hege, I. (2017). Do virtual patients prepare medical students for the real world? Development and application of a framework to compare a virtual patient collection with population data. BMC Medical Education 17:174.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958301Kühl, S. J., Toberer, M., Keis, O., Tolks, D., Fischer, M. R., and Kühl, M. (2017). Concept and benefits of the Inverted Classroom method for a competency-based biochemistry course in the pre-clinical stage of a human medicine course of studies - Konzeption und Nutzen der Inverted Classroom-Methode für eine kompetenzorientierte Biochemie Lehrveranstaltung im vorklinischen Studienabschnitt der Humanmedizin. GMS Journal for Medical Education 34.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958303Hege, I., Kononowicz, A. A., Tolks, D., Edelbring, S., and Kuehlmeyer, K. (2016). A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review. BMC Medical Education 16:146.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958304Tolks, D., Schäfer, C., Raupach, T., Kruse, L., Sarikas, A., Gerhardt-Szép, S., Klauer, G., Lemos, M., Fischer, M. R., Eichner, B., et al. (2016). An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions - Eine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen. GMS Journal for Medical Education 33.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958306Tolks, D., and Fischer, M. R. (2013). “Overview: Potentials of New Media for the Training of Health Educators in the Field of Diabetes Prevention” in Prevention of Diabetes, Schwarz, P., and Reddy, P. eds. (Oxford, UK: John Wiley & Sons, Ltd), 177-194.PUB | DOI
-
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958308Kronsbein, P., Fischer, M. R., Tolks, D., Greaves, C., Puhl, S., Stych, K. E., and EH Schwarz, P. (2011). IMAGE: Development of a European curriculum for the training of prevention managers. The British Journal of Diabetes & Vascular Disease 11, 163-167.PUB | DOI
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958309Paulweber, B., Valensi, P., Lindström, J., Lalic, N., Greaves, C., McKee, M., Kissimova-Skarbek, K., Liatis, S., Cosson, E., Szendroedi, J., et al. (2010). A European Evidence-Based Guideline for the Prevention of Type 2 Diabetes. Hormone and Metabolic Research 42, S3-S36.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958310Pajunen, P., Landgraf, R., Muylle, F., Neumann, A., Lindström, J., Schwarz, P., Peltonen, M., Acosta, T., Adler, M., AlKerwi, A., et al. (2010). Quality Indicators for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe – IMAGE. Hormone and Metabolic Research 42, S56-S63.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958311Lindström, J., Neumann, A., Sheppard, K., Gilis-Januszewska, A., Greaves, C., Handke, U., Pajunen, P., Puhl, S., Pölönen, A., Rissanen, A., et al. (2010). Take Action to Prevent Diabetes – The IMAGE Toolkit for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe. Hormone and Metabolic Research 42, S37-S55.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958312Hege, I., Pelczar, I., Pfeiffer, M., Reincke, M., Tolks, D., and Fischer, M. R. (2010). Integration eines Open-Source-Lernmanagementsystems an der Medizinischen Fakultät der LMU München: ein Erfahrungsbericht unter ökonomischen Gesichtspunkten. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6.PUB | DOI
-
-