33 Publikationen
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968021Kleinsorgen, Christin, Baumann, Andrea, Braun, Barbara, Griewatz, Jan, Lang, Johannes, Lenz, Holger, Mink, Johanna, et al. 2022. “Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020).”. GMS Journal for Medical Education 39 (5): Doc59.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958281Dadaczynski, Kevin, and Tolks, Daniel. 2021. “Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention - Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention”. GMS Journal for Medical Education 38 (1).
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958282Huber, Johanna, Witti, Matthias, Schunk, Michaela, Fischer, Martin R., and Tolks, Daniel. 2021. “The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies - Der Einsatz des online Inverted-Classroom-Modells für die digitale Lehre mit Gamification im Medizinstudium”. GMS Journal for Medical Education 38 (1).
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958283Tolks, Daniel, Kiessling, Claudia, Wershofen, Birgit, Pudritz, Yvonne, Schunk, Michaela, Härtl, Anja, Fischer, Martin R., and Huber, Johanna. 2020. “Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege”. Das Gesundheitswesen 82 (11): 909-914.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958284Benning, Nils-Hendrik, Haag, Martin, Knaup, Petra, Krefting, Dagmar, Rienhoff, Otto, Suhr, Markus, Hege, Inga, and Tolks, Daniel. 2020. “Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges - Digitale Lehre als Instrument für standortübergreifende Lehrverbünde in Medizinischer Informatik: Chancen und Herausforderungen”. GMS Journal for Medical Education 37 (6).
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958285Hege, Inga, Tolks, Daniel, Adler, Martin, and Härtl, Anja. 2020. “Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education ”. GMS Journal for Medical Education 37 (5).
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958287Tolks, Daniel, Lampert, Claudia, Dadaczynski, Kevin, Maslon, Eveline, Paulus, Peter, and Sailer, Michael. 2020. “Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification”. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 63 (6): 698-707.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958280Tolks, Daniel, Romeike, Bernd FM, Ehlers, Jan, Kuhn, Sebastian, Kleinsorgen, Christin, Huber, Johanna, Fischer, Martin R, et al. 2020. “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education [Version 2]”. MedEdPublish 9 (1).
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958286Tolks, Daniel, Romeike, Bernd FM, Ehlers, Jan, Kuhn, Sebastian, Kleinsorgen, Christin, Huber, Johanna, Fischer, Martin R, Bohne, Christoph, and Hege, Inga. 2020. “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education”. MedEdPublish 9 (1).
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958289Tolks, Daniel, Sailer, Michael, Dadaczynski, Kevin, Lampert, Claudia, Huberty, Julia, Paulus, Peter, and Horstmann, David. 2019. “ONYA—The Wellbeing Game: How to Use Gamification to Promote Wellbeing”. Information 10 (2): 58.
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958291Horstmann, David, Tolks, Daniel, Dadaczynski, Kevin, and Paulus, Peter. 2018. “Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“ - Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des „Wellbeing Games“ für den deutschsprachigen Kontext”. Prävention und Gesundheitsförderung 13 (4): 305-311.
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958297Müller, Christoph, Füngerlings, Saskia, and Tolks, Daniel. 2018. “Teaching load – a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example - Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern”. GMS Journal for Medical Education 35 (3).
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958298Kuhn, Sebastian, Frankenhauser, Susanne, and Tolks, Daniel. 2018. “Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang?”. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 61 (2): 201-209.
-
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958299Urresti-Gundlach, M., Tolks, Daniel, Kiessling, C., Wagner-Menghin, M., Härtl, A., and Hege, I. 2017. “Do virtual patients prepare medical students for the real world? Development and application of a framework to compare a virtual patient collection with population data”. BMC Medical Education 17 (1): 174.
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958301Kühl, Susanne J., Toberer, Matthias, Keis, Oliver, Tolks, Daniel, Fischer, Martin R., and Kühl, Michael. 2017. “Concept and benefits of the Inverted Classroom method for a competency-based biochemistry course in the pre-clinical stage of a human medicine course of studies - Konzeption und Nutzen der Inverted Classroom-Methode für eine kompetenzorientierte Biochemie Lehrveranstaltung im vorklinischen Studienabschnitt der Humanmedizin”. GMS Journal for Medical Education 34 (3).
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958303Hege, Inga, Kononowicz, Andrzej A., Tolks, Daniel, Edelbring, Samuel, and Kuehlmeyer, Katja. 2016. “A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review”. BMC Medical Education 16 (1): 146.
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958304Tolks, Daniel, Schäfer, Christine, Raupach, Tobias, Kruse, Leona, Sarikas, Antonio, Gerhardt-Szép, Susanne, Klauer, Gertrud, et al. 2016. “An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions - Eine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen”. GMS Journal for Medical Education 33 (3).
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958305Tolks, Daniel, Pelczar, Iwona, Bauer, Daniel, Brendel, Thomas, Görlitz, Anja, Küfner, Julia, Simonsohn, Angelika, and Hege, Inga. 2014. “Implementation of a Blended-Learning Course as Part of Faculty Development”. Creative Education 05 (11): 948-953.
-
2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958306Tolks, Daniel, and Fischer, Martin R. 2013. “Overview: Potentials of New Media for the Training of Health Educators in the Field of Diabetes Prevention”. In Prevention of Diabetes, ed. Peter Schwarz and Prasuna Reddy, 177-194. Oxford, UK: John Wiley & Sons, Ltd.
-
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958308Kronsbein, Peter, Fischer, Martin R, Tolks, Daniel, Greaves, Colin, Puhl, Sabine, Stych, Kate E, and EH Schwarz, Peter. 2011. “IMAGE: Development of a European curriculum for the training of prevention managers”. The British Journal of Diabetes & Vascular Disease 11 (4): 163-167.
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958309Paulweber, B., Valensi, P., Lindström, J., Lalic, N., Greaves, C., McKee, M., Kissimova-Skarbek, K., et al. 2010. “A European Evidence-Based Guideline for the Prevention of Type 2 Diabetes”. Hormone and Metabolic Research 42 (S 01): S3-S36.
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958310Pajunen, P., Landgraf, R., Muylle, F., Neumann, A., Lindström, J., Schwarz, P., Peltonen, M., et al. 2010. “Quality Indicators for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe – IMAGE”. Hormone and Metabolic Research 42 (S 01): S56-S63.
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958311Lindström, J., Neumann, A., Sheppard, K., Gilis-Januszewska, A., Greaves, C., Handke, U., Pajunen, P., et al. 2010. “Take Action to Prevent Diabetes – The IMAGE Toolkit for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe”. Hormone and Metabolic Research 42 (S 01): S37-S55.
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958312Hege, Inga, Pelczar, Iwona, Pfeiffer, Mona, Reincke, Martin, Tolks, Daniel, and Fischer, Martin R. 2010. “Integration eines Open-Source-Lernmanagementsystems an der Medizinischen Fakultät der LMU München: ein Erfahrungsbericht unter ökonomischen Gesichtspunkten”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6 (2).
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958313Tolks, Daniel, Quattrochi, James J., Hofmann, Marzellus, and Fischer, Martin R. 2010. “Internationales kooperatives Lernen mit der fallbasierten Online-Lernplattform ICON”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6 (2).
-