33 Publikationen

Alle markieren

  • [33]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986495 OA
    Tolks, Daniel, Schmidt, Jeremy, and Kuhn, Sebastian. “The Role of AI in Serious Games and Gamification for Health: Scoping Review”. JMIR Serious Games 12 (2024): e48258.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [32]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968021
    Kleinsorgen, Christin, Baumann, Andrea, Braun, Barbara, Griewatz, Jan, Lang, Johannes, Lenz, Holger, Mink, Johanna, Raupach, Tobias, Romeike, Bernd, Sauter, Thomas Christian, Schneider, Achim, Tolks, Daniel, and Hege, Inga. “Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020).”. GMS Journal for Medical Education 39.5 (2022): Doc59.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [31]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958281
    Dadaczynski, Kevin, and Tolks, Daniel. “Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention - Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention”. GMS Journal for Medical Education 38.1 (2021).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [30]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958282
    Huber, Johanna, Witti, Matthias, Schunk, Michaela, Fischer, Martin R., and Tolks, Daniel. “The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies - Der Einsatz des online Inverted-Classroom-Modells für die digitale Lehre mit Gamification im Medizinstudium”. GMS Journal for Medical Education 38.1 (2021).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [29]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958283
    Tolks, Daniel, Kiessling, Claudia, Wershofen, Birgit, Pudritz, Yvonne, Schunk, Michaela, Härtl, Anja, Fischer, Martin R., and Huber, Johanna. “Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege”. Das Gesundheitswesen 82.11 (2020): 909-914.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958284
    Benning, Nils-Hendrik, Haag, Martin, Knaup, Petra, Krefting, Dagmar, Rienhoff, Otto, Suhr, Markus, Hege, Inga, and Tolks, Daniel. “Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges - Digitale Lehre als Instrument für standortübergreifende Lehrverbünde in Medizinischer Informatik: Chancen und Herausforderungen”. GMS Journal for Medical Education 37.6 (2020).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958285
    Hege, Inga, Tolks, Daniel, Adler, Martin, and Härtl, Anja. “Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education ”. GMS Journal for Medical Education 37.5 (2020).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958287
    Tolks, Daniel, Lampert, Claudia, Dadaczynski, Kevin, Maslon, Eveline, Paulus, Peter, and Sailer, Michael. “Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification”. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 63.6 (2020): 698-707.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [25]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958280
    Tolks, Daniel, Romeike, Bernd FM, Ehlers, Jan, Kuhn, Sebastian, Kleinsorgen, Christin, Huber, Johanna, Fischer, Martin R, Bohne, Christoph, Merz, Luisa, Sailer, Michael, and Hege, Inga. “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education [Version 2]”. MedEdPublish 9.1 (2020).
    PUB | DOI
     
  • [24]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958286
    Tolks, Daniel, Romeike, Bernd FM, Ehlers, Jan, Kuhn, Sebastian, Kleinsorgen, Christin, Huber, Johanna, Fischer, Martin R, Bohne, Christoph, and Hege, Inga. “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education”. MedEdPublish 9.1 (2020).
    PUB | DOI
     
  • [23]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958289
    Tolks, Daniel, Sailer, Michael, Dadaczynski, Kevin, Lampert, Claudia, Huberty, Julia, Paulus, Peter, and Horstmann, David. “ONYA—The Wellbeing Game: How to Use Gamification to Promote Wellbeing”. Information 10.2 (2019): 58.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [22]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958290
    Tolks, Daniel, Dadaczynski, Kevin, and Horstmann, David. “Einführung in die Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft von Serious Games (for Health)”. Prävention und Gesundheitsförderung 13.4 (2018): 272-279.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958291
    Horstmann, David, Tolks, Daniel, Dadaczynski, Kevin, and Paulus, Peter. “Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“ - Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des „Wellbeing Games“ für den deutschsprachigen Kontext”. Prävention und Gesundheitsförderung 13.4 (2018): 305-311.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [20]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958293
    Breuer, Johannes, and Tolks, Daniel. “Grenzen von „Serious Games for Health“”. Prävention und Gesundheitsförderung 13.4 (2018): 327-332.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [19]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958294
    Dadaczynski, Kevin, and Tolks, Daniel. “Spielerische Ansätze als innovative Kommunikationsstrategie der Gesundheitsförderung und Prävention”. Prävention und Gesundheitsförderung 13.4 (2018): 269-271.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958297
    Müller, Christoph, Füngerlings, Saskia, and Tolks, Daniel. “Teaching load – a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example - Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern”. GMS Journal for Medical Education 35.3 (2018).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [17]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958298
    Kuhn, Sebastian, Frankenhauser, Susanne, and Tolks, Daniel. “Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang?”. Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz 61.2 (2018): 201-209.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [16]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958295
    Dadaczynski, Kevin, and Tolks, Daniel. “Digitale Public Health: Chancen und Herausforderungen internetbasierter Technologien und Anwendungen”. Public Health Forum 26.3 (2018): 275-278.
    PUB | DOI
     
  • [15]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958299
    Urresti-Gundlach, M., Tolks, Daniel, Kiessling, C., Wagner-Menghin, M., Härtl, A., and Hege, I. “Do virtual patients prepare medical students for the real world? Development and application of a framework to compare a virtual patient collection with population data”. BMC Medical Education 17.1 (2017): 174.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958301
    Kühl, Susanne J., Toberer, Matthias, Keis, Oliver, Tolks, Daniel, Fischer, Martin R., and Kühl, Michael. “Concept and benefits of the Inverted Classroom method for a competency-based biochemistry course in the pre-clinical stage of a human medicine course of studies - Konzeption und Nutzen der Inverted Classroom-Methode für eine kompetenzorientierte Biochemie Lehrveranstaltung im vorklinischen Studienabschnitt der Humanmedizin”. GMS Journal for Medical Education 34.3 (2017).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958302
    Schoierer, J, Mertens, H, Boese-O'Reilly, S, Tolks, Daniel, and Wershofen, B. “Hitzeassoziierte Gesundheitsprobleme – relevant für die Gesundheitsversorgung?”. Das Gesundheitswesen 79.04 (2017): 299-374.
    PUB | DOI
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958303
    Hege, Inga, Kononowicz, Andrzej A., Tolks, Daniel, Edelbring, Samuel, and Kuehlmeyer, Katja. “A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review”. BMC Medical Education 16.1 (2016): 146.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [11]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958304
    Tolks, Daniel, Schäfer, Christine, Raupach, Tobias, Kruse, Leona, Sarikas, Antonio, Gerhardt-Szép, Susanne, Klauer, Gertrud, Lemos, Martin, Fischer, Martin R., Eichner, Barbara, Sostmann, Kai, and Hege, Inga. “An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions - Eine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen”. GMS Journal for Medical Education 33.3 (2016).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958305
    Tolks, Daniel, Pelczar, Iwona, Bauer, Daniel, Brendel, Thomas, Görlitz, Anja, Küfner, Julia, Simonsohn, Angelika, and Hege, Inga. “Implementation of a Blended-Learning Course as Part of Faculty Development”. Creative Education 05.11 (2014): 948-953.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958306
    Tolks, Daniel, and Fischer, Martin R. “Overview: Potentials of New Media for the Training of Health Educators in the Field of Diabetes Prevention”. Prevention of Diabetes. Ed. Peter Schwarz and Prasuna Reddy. Oxford, UK: John Wiley & Sons, Ltd, 2013. 177-194.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958307
    Tolks, Daniel, and Fischer, Martin R. “Serious Games for Health – ernstzunehmende didaktische Konzepte in der medizinischen Ausbildung?”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 9.1 (2013).
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958308
    Kronsbein, Peter, Fischer, Martin R, Tolks, Daniel, Greaves, Colin, Puhl, Sabine, Stych, Kate E, and EH Schwarz, Peter. “IMAGE: Development of a European curriculum for the training of prevention managers”. The British Journal of Diabetes & Vascular Disease 11.4 (2011): 163-167.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958309
    Paulweber, B., Valensi, P., Lindström, J., Lalic, N., Greaves, C., McKee, M., Kissimova-Skarbek, K., Liatis, S., Cosson, E., Szendroedi, J., Sheppard, K., Charlesworth, K., Felton, A.-M., Hall, M., Rissanen, A., Tuomilehto, J., Schwarz, P., Roden, M., Paulweber, M., Stadlmayr, A., Kedenko, L., Katsilambros, N., Makrilakis, K., Kamenov, Z., Evans, P., Gilis-Januszewska, A., Lalic, K., Jotic, A., Djordevic, P., Dimitrijevic-Sreckovic, V., Hühmer, U., Kulzer, B., Puhl, S., Lee-Barkey, Y., AlKerwi, A., Abraham, C., Hardeman, W., Acosta, T., Adler, M., AlKerwi, A., Barengo, N., Barengo, R., Boavida, J., Charlesworth, K., Christov, V., Claussen, B., Cos, X., Cosson, E., Deceukelier, S., Dimitrijevic-Sreckovic, V., Djordjevic, P., Evans, P., Felton, A.-M., Fischer, M., Gabriel-Sanchez, R., Gilis-Januszewska, A., Goldfracht, M., Gomez, J., Greaves, C., Hall, M., Handke, U., Hauner, H., Herbst, J., Hermanns, N., Herrebrugh, L., Huber, C., Hühmer, U., Huttunen, J., Jotic, A., Kamenov, Z., Karadeniz, S., Katsilambros, N., Khalangot, M., Kissimova-Skarbek, K., Köhler, D., Kopp, V., Kronsbein, P., Kulzer, B., Kyne-Grzebalski, D., Lalic, K., Lalic, N., Landgraf, R., Lee-Barkey, Y., Liatis, S., Lindström, J., Makrilakis, K., McIntosh, C., McKee, M., Mesquita, A., Misina, D., Muylle, F., Neumann, A., Paiva, A., Pajunen, P., Paulweber, B., Peltonen, M., Perrenoud, L., Pfeiffer, A., Pölönen, A., Puhl, S., Raposo, F., Reinehr, T., Rissanen, A., Robinson, C., Roden, M., Rothe, U., Saaristo, T., Scholl, J., Schwarz, P., Sheppard, K., Spiers, S., Stemper, T., Stratmann, B., Szendroedi, J., Szybinski, Z., Tankova, T., Telle-Hjellset, V., Terry, G., Tolks, Daniel, Toti, F., Tuomilehto, J., Undeutsch, A., Valadas, C., Valensi, P., Velickiene, D., Vermunt, P., Weiss, R., Wens, J., and Yilmaz, T. “A European Evidence-Based Guideline for the Prevention of Type 2 Diabetes”. Hormone and Metabolic Research 42.S 01 (2010): S3-S36.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [5]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958310
    Pajunen, P., Landgraf, R., Muylle, F., Neumann, A., Lindström, J., Schwarz, P., Peltonen, M., Acosta, T., Adler, M., AlKerwi, A., Barengo, N., Barengo, R., Boavida, J., Charlesworth, K., Christov, V., Claussen, B., Cos, X., Cosson, E., Deceukelier, S., Dimitrijevic-Sreckovic, V., Djordjevic, P., Evans, P., Felton, A.-M., Fischer, M., Gabriel-Sanchez, R., Gilis-Januszewska, A., Goldfracht, M., Gomez, J., Greaves, C., Hall, M., Handke, U., Hauner, H., Herbst, J., Hermanns, N., Herrebrugh, L., Huber, C., Hühmer, U., Huttunen, J., Jotic, A., Kamenov, Z., Karadeniz, S., Katsilambros, N., Khalangot, M., Kissimova-Skarbek, K., Köhler, D., Kopp, V., Kronsbein, P., Kulzer, B., Kyne-Grzebalski, D., Lalic, K., Lalic, N., Landgraf, R., Lee-Barkey, Y., Liatis, S., Lindström, J., Makrilakis, K., McIntosh, C., McKee, M., Mesquita, A., Misina, D., Muylle, F., Neumann, A., Paiva, A., Pajunen, P., Paulweber, B., Peltonen, M., Perrenoud, L., Pfeiffer, A., Pölönen, A., Puhl, S., Raposo, F., Reinehr, T., Rissanen, A., Robinson, C., Roden, M., Rothe, U., Saaristo, T., Scholl, J., Schwarz, P., Sheppard, K., Spiers, S., Stemper, T., Stratmann, B., Szendroedi, J., Szybinski, Z., Tankova, T., Telle-Hjellset, V., Terry, G., Tolks, Daniel, Toti, F., Tuomilehto, J., Undeutsch, A., Valadas, C., Valensi, P., Velickiene, D., Vermunt, P., Weiss, R., Wens, J., and Yilmaz, T. “Quality Indicators for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe – IMAGE”. Hormone and Metabolic Research 42.S 01 (2010): S56-S63.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958311
    Lindström, J., Neumann, A., Sheppard, K., Gilis-Januszewska, A., Greaves, C., Handke, U., Pajunen, P., Puhl, S., Pölönen, A., Rissanen, A., Roden, M., Stemper, T., Telle-Hjellset, V., Tuomilehto, J., Velickiene, D., Schwarz, P., Acosta, T., Adler, M., AlKerwi, A., Barengo, N., Barengo, R., Boavida, J., Charlesworth, K., Christov, V., Claussen, B., Cos, X., Cosson, E., Deceukelier, S., Dimitrijevic-Sreckovic, V., Djordjevic, P., Evans, P., Felton, A.-M., Fischer, M., Gabriel-Sanchez, R., Gilis-Januszewska, A., Goldfracht, M., Gomez, J., Greaves, C., Hall, M., Handke, U., Hauner, H., Herbst, J., Hermanns, N., Herrebrugh, L., Huber, C., Hühmer, U., Huttunen, J., Jotic, A., Kamenov, Z., Karadeniz, S., Katsilambros, N., Khalangot, M., Kissimova-Skarbek, K., Köhler, D., Kopp, V., Kronsbein, P., Kulzer, B., Kyne-Grzebalski, D., Lalic, K., Lalic, N., Landgraf, R., Lee-Barkey, Y., Liatis, S., Lindström, J., Makrilakis, K., McIntosh, C., McKee, M., Mesquita, A., Misina, D., Muylle, F., Neumann, A., Paiva, A., Pajunen, P., Paulweber, B., Peltonen, M., Perrenoud, L., Pfeiffer, A., Pölönen, A., Puhl, S., Raposo, F., Reinehr, T., Rissanen, A., Robinson, C., Roden, M., Rothe, U., Saaristo, T., Scholl, J., Schwarz, P., Sheppard, K., Spiers, S., Stemper, T., Stratmann, B., Szendroedi, J., Szybinski, Z., Tankova, T., Telle-Hjellset, V., Terry, G., Tolks, Daniel, Toti, F., Tuomilehto, J., Undeutsch, A., Valadas, C., Valensi, P., Velickiene, D., Vermunt, P., Weiss, R., Wens, J., and Yilmaz, T. “Take Action to Prevent Diabetes – The IMAGE Toolkit for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe”. Hormone and Metabolic Research 42.S 01 (2010): S37-S55.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958312
    Hege, Inga, Pelczar, Iwona, Pfeiffer, Mona, Reincke, Martin, Tolks, Daniel, and Fischer, Martin R. “Integration eines Open-Source-Lernmanagementsystems an der Medizinischen Fakultät der LMU München: ein Erfahrungsbericht unter ökonomischen Gesichtspunkten”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6.2 (2010).
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958313
    Tolks, Daniel, Quattrochi, James J., Hofmann, Marzellus, and Fischer, Martin R. “Internationales kooperatives Lernen mit der fallbasierten Online-Lernplattform ICON”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6.2 (2010).
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958314
    Sostmann, Kai, Tolks, Daniel, Fischer, Martin, and Buron, Sandra. “Serious Games for Health: Spielend lernen und heilen mit Computerspielen?”. GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie 6.2 (2010).
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung