33 Publikationen
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968021C. Kleinsorgen, A. Baumann, B. Braun, J. Griewatz, J. Lang, H. Lenz, J. Mink, T. Raupach, B. Romeike, T. C. Sauter, et al., “Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020).”, GMS Journal for Medical Education , 2022, 39, : Doc59.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958281K. Dadaczynski, and D. Tolks, “Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention - Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention”, GMS Journal for Medical Education, 2021, 38.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958282J. Huber, M. Witti, M. Schunk, M. R. Fischer, and D. Tolks, “The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies - Der Einsatz des online Inverted-Classroom-Modells für die digitale Lehre mit Gamification im Medizinstudium”, GMS Journal for Medical Education, 2021, 38.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958283D. Tolks, C. Kiessling, B. Wershofen, Y. Pudritz, M. Schunk, A. Härtl, M. R. Fischer, and J. Huber, “Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege”, Das Gesundheitswesen, 2020, 82, 909-914.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958284N. - H. Benning, M. Haag, P. Knaup, D. Krefting, O. Rienhoff, M. Suhr, I. Hege, and D. Tolks, “Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges - Digitale Lehre als Instrument für standortübergreifende Lehrverbünde in Medizinischer Informatik: Chancen und Herausforderungen”, GMS Journal for Medical Education, 2020, 37.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958285I. Hege, D. Tolks, M. Adler, and A. Härtl, “Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education ”, GMS Journal for Medical Education, 2020, 37.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958287D. Tolks, C. Lampert, K. Dadaczynski, E. Maslon, P. Paulus, and M. Sailer, “Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification”, Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, 2020, 63, 698-707.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958280D. Tolks, B. F. M. Romeike, J. Ehlers, S. Kuhn, C. Kleinsorgen, J. Huber, M. R. Fischer, C. Bohne, L. Merz, M. Sailer, et al., “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education [Version 2]”, MedEdPublish, 2020, 9.PUB | DOI
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958286D. Tolks, B. F. M. Romeike, J. Ehlers, S. Kuhn, C. Kleinsorgen, J. Huber, M. R. Fischer, C. Bohne, and I. Hege, “The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education”, MedEdPublish, 2020, 9.PUB | DOI
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958291D. Horstmann, D. Tolks, K. Dadaczynski, and P. Paulus, “Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“ - Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des „Wellbeing Games“ für den deutschsprachigen Kontext”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2018, 13, 305-311.PUB | DOI | WoS
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958297C. Müller, S. Füngerlings, and D. Tolks, “Teaching load – a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example - Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern”, GMS Journal for Medical Education, 2018, 35.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958298S. Kuhn, S. Frankenhauser, and D. Tolks, “Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang?”, Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz, 2018, 61, 201-209.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958299M. Urresti-Gundlach, D. Tolks, C. Kiessling, M. Wagner-Menghin, A. Härtl, and I. Hege, “Do virtual patients prepare medical students for the real world? Development and application of a framework to compare a virtual patient collection with population data”, BMC Medical Education, 2017, 17, : 174.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958301S. J. Kühl, M. Toberer, O. Keis, D. Tolks, M. R. Fischer, and M. Kühl, “Concept and benefits of the Inverted Classroom method for a competency-based biochemistry course in the pre-clinical stage of a human medicine course of studies - Konzeption und Nutzen der Inverted Classroom-Methode für eine kompetenzorientierte Biochemie Lehrveranstaltung im vorklinischen Studienabschnitt der Humanmedizin”, GMS Journal for Medical Education, 2017, 34.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958303I. Hege, A. A. Kononowicz, D. Tolks, S. Edelbring, and K. Kuehlmeyer, “A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review”, BMC Medical Education, 2016, 16, : 146.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958304D. Tolks, C. Schäfer, T. Raupach, L. Kruse, A. Sarikas, S. Gerhardt-Szép, G. Klauer, M. Lemos, M. R. Fischer, B. Eichner, et al., “An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions - Eine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen”, GMS Journal for Medical Education, 2016, 33.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958308P. Kronsbein, M. R. Fischer, D. Tolks, C. Greaves, S. Puhl, K. E. Stych, and P. EH Schwarz, “IMAGE: Development of a European curriculum for the training of prevention managers”, The British Journal of Diabetes & Vascular Disease, 2011, 11, 163-167.PUB | DOI
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958309B. Paulweber, P. Valensi, J. Lindström, N. Lalic, C. Greaves, M. McKee, K. Kissimova-Skarbek, S. Liatis, E. Cosson, J. Szendroedi, et al., “A European Evidence-Based Guideline for the Prevention of Type 2 Diabetes”, Hormone and Metabolic Research, 2010, 42, S3-S36.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958310P. Pajunen, R. Landgraf, F. Muylle, A. Neumann, J. Lindström, P. Schwarz, M. Peltonen, T. Acosta, M. Adler, A. AlKerwi, et al., “Quality Indicators for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe – IMAGE”, Hormone and Metabolic Research, 2010, 42, S56-S63.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958311J. Lindström, A. Neumann, K. Sheppard, A. Gilis-Januszewska, C. Greaves, U. Handke, P. Pajunen, S. Puhl, A. Pölönen, A. Rissanen, et al., “Take Action to Prevent Diabetes – The IMAGE Toolkit for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe”, Hormone and Metabolic Research, 2010, 42, S37-S55.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958312I. Hege, I. Pelczar, M. Pfeiffer, M. Reincke, D. Tolks, and M. R. Fischer, “Integration eines Open-Source-Lernmanagementsystems an der Medizinischen Fakultät der LMU München: ein Erfahrungsbericht unter ökonomischen Gesichtspunkten”, GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie, 2010, 6.PUB | DOI
-
-