33 Publikationen

Alle markieren

  • [33]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986495
    Tolks, D.; Schmidt, J.; Kuhn, S. (2024): The Role of AI in Serious Games and Gamification for Health: Scoping Review JMIR Serious Games,12:e48258
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [32]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2968021
    Kleinsorgen, C.; Baumann, A.; Braun, B.; Griewatz, J.; Lang, J.; Lenz, H.; Mink, J.; Raupach, T.; Romeike, B.; Sauter, T. C.; Schneider, A.; Tolks, D.; Hege, I. (2022): Publication activities relating to digital teaching and learning in the GMS Journal for Medical Education - a descriptive analysis (1984-2020). GMS Journal for Medical Education ,39:(5):Doc59
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [31]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958281
    Dadaczynski, K.; Tolks, D. (2021): Digital health communication and health literacy in times of COVID-19. Planning and implementation of a special course of study in health promotion and prevention - Digitale Gesundheitskommunikation und -kompetenzen in Zeiten von COVID-19. Planung und Umsetzung eines Studienschwerpunkts in der Gesundheitsförderung und Prävention GMS Journal for Medical Education,38:(1)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [30]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958282
    Huber, J.; Witti, M.; Schunk, M.; Fischer, M. R.; Tolks, D. (2021): The use of the online Inverted Classroom Model for digital teaching with gamification in medical studies - Der Einsatz des online Inverted-Classroom-Modells für die digitale Lehre mit Gamification im Medizinstudium GMS Journal for Medical Education,38:(1)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [29]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958283
    Tolks, D.; Kiessling, C.; Wershofen, B.; Pudritz, Y.; Schunk, M.; Härtl, A.; Fischer, M. R.; Huber, J. (2020): Lernen aus Fehlern anhand eines fallbasierten Curriculums im medizinischen Querschnittsbereich Gesundheitssysteme/Gesundheitsökonomie und öffentliche Gesundheitspflege Das Gesundheitswesen,82:(11): 909-914.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958284
    Benning, N. - H.; Haag, M.; Knaup, P.; Krefting, D.; Rienhoff, O.; Suhr, M.; Hege, I.; Tolks, D. (2020): Digital teaching as an instrument for cross-location teaching networks in medical informatics: opportunities and challenges - Digitale Lehre als Instrument für standortübergreifende Lehrverbünde in Medizinischer Informatik: Chancen und Herausforderungen GMS Journal for Medical Education,37:(6)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958285
    Hege, I.; Tolks, D.; Adler, M.; Härtl, A. (2020): Blended learning: ten tips on how to implement it into a curriculum in healthcare education GMS Journal for Medical Education,37:(5)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958287
    Tolks, D.; Lampert, C.; Dadaczynski, K.; Maslon, E.; Paulus, P.; Sailer, M. (2020): Spielerische Ansätze in Prävention und Gesundheitsförderung: Serious Games und Gamification Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz,63:(6): 698-707.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [25]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958280
    Tolks, D.; Romeike, B. F. M.; Ehlers, J.; Kuhn, S.; Kleinsorgen, C.; Huber, J.; Fischer, M. R.; Bohne, C.; Merz, L.; Sailer, M.; Hege, I. (2020): The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education [Version 2] MedEdPublish,9:(1)
    PUB | DOI
     
  • [24]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958286
    Tolks, D.; Romeike, B. F. M.; Ehlers, J.; Kuhn, S.; Kleinsorgen, C.; Huber, J.; Fischer, M. R.; Bohne, C.; Hege, I. (2020): The online inverted classroom model (oICM). A blueprint to adapt the inverted classroom to an online learning setting in medical and health education MedEdPublish,9:(1)
    PUB | DOI
     
  • [23]
    2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958289
    Tolks, D.; Sailer, M.; Dadaczynski, K.; Lampert, C.; Huberty, J.; Paulus, P.; Horstmann, D. (2019): ONYA—The Wellbeing Game: How to Use Gamification to Promote Wellbeing Information,10:(2):58
    PUB | DOI | WoS
     
  • [22]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958290
    Tolks, D.; Dadaczynski, K.; Horstmann, D. (2018): Einführung in die Vergangenheit, Gegenwart und Zukunft von Serious Games (for Health) Prävention und Gesundheitsförderung,13:(4): 272-279.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958291
    Horstmann, D.; Tolks, D.; Dadaczynski, K.; Paulus, P. (2018): Förderung des Wohlbefindens durch „Gamification“ - Ein Projekt zur Anpassung und Evaluation des „Wellbeing Games“ für den deutschsprachigen Kontext Prävention und Gesundheitsförderung,13:(4): 305-311.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [20]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958293
    Breuer, J.; Tolks, D. (2018): Grenzen von „Serious Games for Health“ Prävention und Gesundheitsförderung,13:(4): 327-332.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [19]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958294
    Dadaczynski, K.; Tolks, D. (2018): Spielerische Ansätze als innovative Kommunikationsstrategie der Gesundheitsförderung und Prävention Prävention und Gesundheitsförderung,13:(4): 269-271.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [18]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958297
    Müller, C.; Füngerlings, S.; Tolks, D. (2018): Teaching load – a barrier to digitalisation in higher education? A position paper on the framework surrounding higher education medical teaching in the digital age using Bavaria, Germany as an example - Das Lehrdeputat – Barriere für die Digitalisierung an Hochschulen? Ein Positionspapier zu den Rahmenbedingungen medizinischer Hochschullehre im digitalen Zeitalter am Beispiel Bayern GMS Journal for Medical Education,35:(3)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [17]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958298
    Kuhn, S.; Frankenhauser, S.; Tolks, D. (2018): Digitale Lehr- und Lernangebote in der medizinischen Ausbildung. Schon am Ziel oder noch am Anfang? Bundesgesundheitsblatt - Gesundheitsforschung - Gesundheitsschutz,61:(2): 201-209.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [16]
    2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958295
    Dadaczynski, K.; Tolks, D. (2018): Digitale Public Health: Chancen und Herausforderungen internetbasierter Technologien und Anwendungen Public Health Forum,26:(3): 275-278.
    PUB | DOI
     
  • [15]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958299
    Urresti-Gundlach, M.; Tolks, D.; Kiessling, C.; Wagner-Menghin, M.; Härtl, A.; Hege, I. (2017): Do virtual patients prepare medical students for the real world? Development and application of a framework to compare a virtual patient collection with population data BMC Medical Education,17:(1):174
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958301
    Kühl, S. J.; Toberer, M.; Keis, O.; Tolks, D.; Fischer, M. R.; Kühl, M. (2017): Concept and benefits of the Inverted Classroom method for a competency-based biochemistry course in the pre-clinical stage of a human medicine course of studies - Konzeption und Nutzen der Inverted Classroom-Methode für eine kompetenzorientierte Biochemie Lehrveranstaltung im vorklinischen Studienabschnitt der Humanmedizin GMS Journal for Medical Education,34:(3)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [13]
    2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958302
    Schoierer, J.; Mertens, H.; Boese-O'Reilly, S.; Tolks, D.; Wershofen, B. (2017): Hitzeassoziierte Gesundheitsprobleme – relevant für die Gesundheitsversorgung? Das Gesundheitswesen,79:(04): 299-374.
    PUB | DOI
     
  • [12]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958303
    Hege, I.; Kononowicz, A. A.; Tolks, D.; Edelbring, S.; Kuehlmeyer, K. (2016): A qualitative analysis of virtual patient descriptions in healthcare education based on a systematic literature review BMC Medical Education,16:(1):146
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [11]
    2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958304
    Tolks, D.; Schäfer, C.; Raupach, T.; Kruse, L.; Sarikas, A.; Gerhardt-Szép, S.; Klauer, G.; Lemos, M.; Fischer, M. R.; Eichner, B.; Sostmann, K.; Hege, I. (2016): An Introduction to the Inverted/Flipped Classroom Model in Education and Advanced Training in Medicine and in the Healthcare Professions - Eine Einführung in die Inverted/Flipped-Classroom-Methode in der Aus- und Weiterbildung in der Medizin und den Gesundheitsberufen GMS Journal for Medical Education,33:(3)
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [10]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958305
    Tolks, D.; Pelczar, I.; Bauer, D.; Brendel, T.; Görlitz, A.; Küfner, J.; Simonsohn, A.; Hege, I. (2014): Implementation of a Blended-Learning Course as Part of Faculty Development Creative Education,05:(11): 948-953.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958306
    Tolks, D.; Fischer, M. R. (2013): Overview: Potentials of New Media for the Training of Health Educators in the Field of Diabetes Prevention. In: Peter Schwarz; Prasuna Reddy (Hrsg.): Prevention of Diabetes. Oxford, UK: John Wiley & Sons, Ltd. S. 177-194.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958307
    Tolks, D.; Fischer, M. R. (2013): Serious Games for Health – ernstzunehmende didaktische Konzepte in der medizinischen Ausbildung? GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie,9:(1)
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958308
    Kronsbein, P.; Fischer, M. R.; Tolks, D.; Greaves, C.; Puhl, S.; Stych, K. E.; EH Schwarz, P. (2011): IMAGE: Development of a European curriculum for the training of prevention managers The British Journal of Diabetes & Vascular Disease,11:(4): 163-167.
    PUB | DOI
     
  • [6]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958309
    Paulweber, B.; Valensi, P.; Lindström, J.; Lalic, N.; Greaves, C.; McKee, M.; Kissimova-Skarbek, K.; Liatis, S.; Cosson, E.; Szendroedi, J.; Sheppard, K.; Charlesworth, K.; Felton, A. - M.; Hall, M.; Rissanen, A.; Tuomilehto, J.; Schwarz, P.; Roden, M.; Paulweber, M.; Stadlmayr, A.; Kedenko, L.; Katsilambros, N.; Makrilakis, K.; Kamenov, Z.; Evans, P.; Gilis-Januszewska, A.; Lalic, K.; Jotic, A.; Djordevic, P.; Dimitrijevic-Sreckovic, V.; Hühmer, U.; Kulzer, B.; Puhl, S.; Lee-Barkey, Y.; AlKerwi, A.; Abraham, C.; Hardeman, W.; Acosta, T.; Adler, M.; AlKerwi, A.; Barengo, N.; Barengo, R.; Boavida, J.; Charlesworth, K.; Christov, V.; Claussen, B.; Cos, X.; Cosson, E.; Deceukelier, S.; Dimitrijevic-Sreckovic, V.; Djordjevic, P.; Evans, P.; Felton, A. - M.; Fischer, M.; Gabriel-Sanchez, R.; Gilis-Januszewska, A.; Goldfracht, M.; Gomez, J.; Greaves, C.; Hall, M.; Handke, U.; Hauner, H.; Herbst, J.; Hermanns, N.; Herrebrugh, L.; Huber, C.; Hühmer, U.; Huttunen, J.; Jotic, A.; Kamenov, Z.; Karadeniz, S.; Katsilambros, N.; Khalangot, M.; Kissimova-Skarbek, K.; Köhler, D.; Kopp, V.; Kronsbein, P.; Kulzer, B.; Kyne-Grzebalski, D.; Lalic, K.; Lalic, N.; Landgraf, R.; Lee-Barkey, Y.; Liatis, S.; Lindström, J.; Makrilakis, K.; McIntosh, C.; McKee, M.; Mesquita, A.; Misina, D.; Muylle, F.; Neumann, A.; Paiva, A.; Pajunen, P.; Paulweber, B.; Peltonen, M.; Perrenoud, L.; Pfeiffer, A.; Pölönen, A.; Puhl, S.; Raposo, F.; Reinehr, T.; Rissanen, A.; Robinson, C.; Roden, M.; Rothe, U.; Saaristo, T.; Scholl, J.; Schwarz, P.; Sheppard, K.; Spiers, S.; Stemper, T.; Stratmann, B.; Szendroedi, J.; Szybinski, Z.; Tankova, T.; Telle-Hjellset, V.; Terry, G.; Tolks, D.; Toti, F.; Tuomilehto, J.; Undeutsch, A.; Valadas, C.; Valensi, P.; Velickiene, D.; Vermunt, P.; Weiss, R.; Wens, J.; Yilmaz, T. (2010): A European Evidence-Based Guideline for the Prevention of Type 2 Diabetes Hormone and Metabolic Research,42:(S 01): S3-S36.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [5]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958310
    Pajunen, P.; Landgraf, R.; Muylle, F.; Neumann, A.; Lindström, J.; Schwarz, P.; Peltonen, M.; Acosta, T.; Adler, M.; AlKerwi, A.; Barengo, N.; Barengo, R.; Boavida, J.; Charlesworth, K.; Christov, V.; Claussen, B.; Cos, X.; Cosson, E.; Deceukelier, S.; Dimitrijevic-Sreckovic, V.; Djordjevic, P.; Evans, P.; Felton, A. - M.; Fischer, M.; Gabriel-Sanchez, R.; Gilis-Januszewska, A.; Goldfracht, M.; Gomez, J.; Greaves, C.; Hall, M.; Handke, U.; Hauner, H.; Herbst, J.; Hermanns, N.; Herrebrugh, L.; Huber, C.; Hühmer, U.; Huttunen, J.; Jotic, A.; Kamenov, Z.; Karadeniz, S.; Katsilambros, N.; Khalangot, M.; Kissimova-Skarbek, K.; Köhler, D.; Kopp, V.; Kronsbein, P.; Kulzer, B.; Kyne-Grzebalski, D.; Lalic, K.; Lalic, N.; Landgraf, R.; Lee-Barkey, Y.; Liatis, S.; Lindström, J.; Makrilakis, K.; McIntosh, C.; McKee, M.; Mesquita, A.; Misina, D.; Muylle, F.; Neumann, A.; Paiva, A.; Pajunen, P.; Paulweber, B.; Peltonen, M.; Perrenoud, L.; Pfeiffer, A.; Pölönen, A.; Puhl, S.; Raposo, F.; Reinehr, T.; Rissanen, A.; Robinson, C.; Roden, M.; Rothe, U.; Saaristo, T.; Scholl, J.; Schwarz, P.; Sheppard, K.; Spiers, S.; Stemper, T.; Stratmann, B.; Szendroedi, J.; Szybinski, Z.; Tankova, T.; Telle-Hjellset, V.; Terry, G.; Tolks, D.; Toti, F.; Tuomilehto, J.; Undeutsch, A.; Valadas, C.; Valensi, P.; Velickiene, D.; Vermunt, P.; Weiss, R.; Wens, J.; Yilmaz, T. (2010): Quality Indicators for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe – IMAGE Hormone and Metabolic Research,42:(S 01): S56-S63.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [4]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958311
    Lindström, J.; Neumann, A.; Sheppard, K.; Gilis-Januszewska, A.; Greaves, C.; Handke, U.; Pajunen, P.; Puhl, S.; Pölönen, A.; Rissanen, A.; Roden, M.; Stemper, T.; Telle-Hjellset, V.; Tuomilehto, J.; Velickiene, D.; Schwarz, P.; Acosta, T.; Adler, M.; AlKerwi, A.; Barengo, N.; Barengo, R.; Boavida, J.; Charlesworth, K.; Christov, V.; Claussen, B.; Cos, X.; Cosson, E.; Deceukelier, S.; Dimitrijevic-Sreckovic, V.; Djordjevic, P.; Evans, P.; Felton, A. - M.; Fischer, M.; Gabriel-Sanchez, R.; Gilis-Januszewska, A.; Goldfracht, M.; Gomez, J.; Greaves, C.; Hall, M.; Handke, U.; Hauner, H.; Herbst, J.; Hermanns, N.; Herrebrugh, L.; Huber, C.; Hühmer, U.; Huttunen, J.; Jotic, A.; Kamenov, Z.; Karadeniz, S.; Katsilambros, N.; Khalangot, M.; Kissimova-Skarbek, K.; Köhler, D.; Kopp, V.; Kronsbein, P.; Kulzer, B.; Kyne-Grzebalski, D.; Lalic, K.; Lalic, N.; Landgraf, R.; Lee-Barkey, Y.; Liatis, S.; Lindström, J.; Makrilakis, K.; McIntosh, C.; McKee, M.; Mesquita, A.; Misina, D.; Muylle, F.; Neumann, A.; Paiva, A.; Pajunen, P.; Paulweber, B.; Peltonen, M.; Perrenoud, L.; Pfeiffer, A.; Pölönen, A.; Puhl, S.; Raposo, F.; Reinehr, T.; Rissanen, A.; Robinson, C.; Roden, M.; Rothe, U.; Saaristo, T.; Scholl, J.; Schwarz, P.; Sheppard, K.; Spiers, S.; Stemper, T.; Stratmann, B.; Szendroedi, J.; Szybinski, Z.; Tankova, T.; Telle-Hjellset, V.; Terry, G.; Tolks, D.; Toti, F.; Tuomilehto, J.; Undeutsch, A.; Valadas, C.; Valensi, P.; Velickiene, D.; Vermunt, P.; Weiss, R.; Wens, J.; Yilmaz, T. (2010): Take Action to Prevent Diabetes – The IMAGE Toolkit for the Prevention of Type 2 Diabetes in Europe Hormone and Metabolic Research,42:(S 01): S37-S55.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [3]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958312
    Hege, I.; Pelczar, I.; Pfeiffer, M.; Reincke, M.; Tolks, D.; Fischer, M. R. (2010): Integration eines Open-Source-Lernmanagementsystems an der Medizinischen Fakultät der LMU München: ein Erfahrungsbericht unter ökonomischen Gesichtspunkten GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie,6:(2)
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958313
    Tolks, D.; Quattrochi, J. J.; Hofmann, M.; Fischer, M. R. (2010): Internationales kooperatives Lernen mit der fallbasierten Online-Lernplattform ICON GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie,6:(2)
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2958314
    Sostmann, K.; Tolks, D.; Fischer, M.; Buron, S. (2010): Serious Games for Health: Spielend lernen und heilen mit Computerspielen? GMS Medizinische Informatik, Biometrie und Epidemiologie,6:(2)
    PUB | DOI
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung