29 Publikationen
-
2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of EmpathyPUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Wang Q, Lin Y, Teuber Z, Li F, Su Y (2024)
Behavioral Sciences 14(1): 17. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometryPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Hachenberger J, Teuber Z, Li Y-M, Abkai L, Wild E, Lemola S (2023)
Scientific Reports 13(1): 8808. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination PerspectivePUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber Z, Sielemann L, Wild E (2023)
British Journal of Educational Psychology 93(1): 229-244. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative studyPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2023)
Current Psychology 42: 15 Seiten. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources PerspectivePUB | DOI | WoS
Teuber Z, Grüter S, Wang Q, Bobrowicz K, Su Y, Greiff S (2023)
Journal of Cross-Cultural Psychology. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented AnalysisPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber Z, Tang X, Sielemann L, Otterpohl N, Wild E (2022)
Journal of Youth and Adolescence 51: 1333–1353. -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination PerspectivePUB | DOI
Teuber Z (2022)
In: Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und LebenszufriedenheitPUB
Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)
Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfactionPUB
Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)
Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland. -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler VergleichPUB
Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2022)
Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources ModelPUB | PDF | DOI | WoS
Niewöhner T, Hoerdler L, Roxel A, Meindl M, Teuber Z (2022)
Prävention und Gesundheitsförderung 17(1): 1–6. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeingPUB
Lan X, Teuber Z (2022)
Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- StudiengängenPUB
Niewöhner T, Teuber Z, Wild E (2022)
Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-StudieneinstiegsPUB
Teuber Z, Kryshko O (2022)
Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School StudentsPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
Child Psychiatry and Human Development (52): 464-476. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education InstitutionsPUB | PDF | DOI | WoS
Teuber Z, Jia H, Niewöhner T (2021)
Frontiers in Education 6: 679695. -
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK)PUB
Grüter S, Teuber Z, Wild E (2021)
In: Inklusion. Mähler C, Hasselhorn M (Eds); 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag: 131-152. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal ResourcesPUB | DOI | WoS
Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
Educational Psychology 41(8): 985–1002. -
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und WirkungenPUB
Teuber Z, Wild E, Entrich SR, Lauterbach W, Hinterschwepfinger K, Rollof-Bruchmann J, Peters K, Guill K, Gausling P (2021)
Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School StudentsPUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
Child Psychiatry & Human Development. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber Z, Tang X, Salmela-Aro K, Wild E (2021)
Frontiers in Psychology 12: 638189. -
2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resourcesPUB | PDF | DOI
Teuber Z (2021)
Bielefeld: Universität Bielefeld. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCAPUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2020)
Psychological Test Adaptation and Development 1(1): 12-19. -
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]PUB | Download (ext.)
Teuber Z, Nussbeck FW, Pankatz M, Wild E (2020)
In: AERA Annual Meeting. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen SchulkontextPUB | DOI | WoS
Teuber Z, Möer J, Webel L, Seifert A (2020)
Prävention und Gesundheitsförderung 15(3): 269-274. -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) LehrkräftenPUB | DOI | WoS
Kunina-Habenicht O, Maurer C, Wolf K, Holzberger D, Schmidt M, Dicke T, Teuber Z, Koc-Januchta M, Lohse-Bossenz H, Leutner D, Seidel T, et al. (2020)
DIAGNOSTICA 66(2): 80-92. -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation)PUB
Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2019)
Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels. -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal ResourcesPUB
Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2019)
Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada. -
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und UnterrichtsstörungenPUB
Teuber Z, Dicke T, Kunina-Habenicht O, Leutner D (2017)
Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.