29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Hachenberger J, Teuber Z, Li Y-M, Abkai L, Wild E, Lemola S. Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports. 2023;13(1): 8808.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber Z, Sielemann L, Wild E. Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology. 2023;93(1):229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A. Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology. 2023;42:15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380Teuber Z, Grüter S, Wang Q, Bobrowicz K, Su Y, Greiff S. The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology. 2023.PUB | DOI | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber Z, Tang X, Sielemann L, Otterpohl N, Wild E. Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence . 2022;51:1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Teuber Z. Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. In: Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA; 2022.PUB | DOI
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Bath M, Hollmann J, Teuber Z. Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Bath M, Hollmann J, Teuber Z. Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A. Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Niewöhner T, Hoerdler L, Roxel A, Meindl M, Teuber Z. Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung. 2022;17(1):1–6.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Lan X, Teuber Z. Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Niewöhner T, Teuber Z, Wild E. Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Teuber Z, Kryshko O. Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E. The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development. 2021;(52):464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Grüter S, Teuber Z, Wild E. Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In: Mähler C, Hasselhorn M, eds. Inklusion. 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag; 2021: 131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Teuber Z, Wild E, Entrich SR, et al. Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E. Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development. 2021.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Teuber Z, Tang X, Salmela-Aro K, Wild E. Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology. 2021;12: 638189.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW. Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development. 2020;1(1):12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Teuber Z, Nussbeck FW, Pankatz M, Wild E. Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. In: AERA Annual Meeting. 2020.PUB | Download (ext.)
-
-
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW. Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E. School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Teuber Z, Dicke T, Kunina-Habenicht O, Leutner D. Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.PUB