29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Hachenberger, J., Teuber, Z., Li, Y. - M., Abkai, L., Wild, E., and Lemola, S. (2023). Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports 13:8808.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber, Z., Sielemann, L., and Wild, E. (2023). Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology 93, 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J. - E., and Lohaus, A. (2023). Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology 42, 15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380Teuber, Z., Grüter, S., Wang, Q., Bobrowicz, K., Su, Y., and Greiff, S. (2023). The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology.PUB | DOI | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber, Z., Tang, X., Sielemann, L., Otterpohl, N., and Wild, E. (2022). Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence 51, 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Teuber, Z. (2022). “Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective” in Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting (Washington DC: AERA).PUB | DOI
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Bath, M., Hollmann, J., and Teuber, Z. (2022).“Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit”. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Bath, M., Hollmann, J., and Teuber, Z. (2022).“ Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction”. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J. - E., and Lohaus, A. (2022).“Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich”. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Niewöhner, T., Hoerdler, L., Roxel, A., Meindl, M., and Teuber, Z. (2022). Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung 17, 1–6.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Lan, X., and Teuber, Z. (2022).“Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing”. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Niewöhner, T., Teuber, Z., and Wild, E. (2022).“Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen”. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Teuber, Z., and Kryshko, O. (2022).“Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs”. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Teuber, Z., Nussbeck, F. W., and Wild, E. (2021). The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development, 464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Grüter, S., Teuber, Z., and Wild, E. (2021). “Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK)” in Inklusion, Mähler, C., and Hasselhorn, M. eds. 1st ed. (Göttingen: Hogrefe Verlag), 131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Teuber, Z., Wild, E., Entrich, S. R., Lauterbach, W., Hinterschwepfinger, K., Rollof-Bruchmann, J., Peters, K., Guill, K., and Gausling, P. (2021).“Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen”. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Teuber, Z., Nussbeck, F. W., and Wild, E. (2021). Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Teuber, Z., Tang, X., Salmela-Aro, K., and Wild, E. (2021). Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology 12:638189.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., and Nussbeck, F. W. (2020). Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development 1, 12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Teuber, Z., Nussbeck, F. W., Pankatz, M., and Wild, E. (2020). “Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]” in AERA Annual Meeting.PUB | Download (ext.)
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085Teuber, Z., Möer, J., Webel, L., and Seifert, A. (2020). Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung 15, 269-274.PUB | DOI | WoS
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304Kunina-Habenicht, O., Maurer, C., Wolf, K., Holzberger, D., Schmidt, M., Dicke, T., Teuber, Z., Koc-Januchta, M., Lohse-Bossenz, H., Leutner, D., et al. (2020). Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA 66, 80-92.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., and Nussbeck, F. W. (2019).“Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation)”. Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Teuber, Z., Nussbeck, F. W., and Wild, E. (2019).“ School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources”. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Teuber, Z., Dicke, T., Kunina-Habenicht, O., and Leutner, D. (2017).“Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen”. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.PUB