29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503 OA
    Wang, Q., Lin, Y., Teuber, Z., Li, F., Su, Y.: Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy. Behavioral Sciences . 14, : 17 (2024).
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757 OA
    Hachenberger, J., Teuber, Z., Li, Y.-M., Abkai, L., Wild, E., Lemola, S.: Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports. 13, : 8808 (2023).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760 OA
    Teuber, Z., Sielemann, L., Wild, E.: Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology. 93, 229-244 (2023).
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680 OA
    Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J.-E., Lohaus, A.: Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology. 42, 15 Seiten (2023).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [25]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380
    Teuber, Z., Grüter, S., Wang, Q., Bobrowicz, K., Su, Y., Greiff, S.: The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology. (2023).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250 OA
    Teuber, Z., Tang, X., Sielemann, L., Otterpohl, N., Wild, E.: Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence . 51, 1333–1353 (2022).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [23]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075
    Teuber, Z.: Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. AERA, Washington DC (2022).
    PUB | DOI
     
  • [22]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868
    Bath, M., Hollmann, J., Teuber, Z.: Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland (2022).
    PUB
     
  • [21]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867
    Bath, M., Hollmann, J., Teuber, Z.: Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland (2022).
    PUB
     
  • [20]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732
    Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J.-E., Lohaus, A.: Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim (2022).
    PUB
     
  • [19]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408 OA
    Niewöhner, T., Hoerdler, L., Roxel, A., Meindl, M., Teuber, Z.: Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung. 17, 1–6 (2022).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [18]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315
    Lan, X., Teuber, Z.: Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland (2022).
    PUB
     
  • [17]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726
    Niewöhner, T., Teuber, Z., Wild, E.: Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg (2022).
    PUB
     
  • [16]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558
    Teuber, Z., Kryshko, O.: Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg (2022).
    PUB
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729 OA
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., Wild, E.: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development. 464-476 (2021).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135 OA
    Teuber, Z., Jia, H., Niewöhner, T.: Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions. Frontiers in Education. 6, 679695 (2021).
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [13]
    2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945
    Grüter, S., Teuber, Z., Wild, E.: Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In: Mähler, C. and Hasselhorn, M. (eds.) Inklusion. 1st ed. p. 131-152. Hogrefe Verlag, Göttingen (2021).
    PUB
     
  • [12]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., Wild, E.: School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources. Educational Psychology. 41, 985–1002 (2021).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622
    Teuber, Z., Wild, E., Entrich, S.R., Lauterbach, W., Hinterschwepfinger, K., Rollof-Bruchmann, J., Peters, K., Guill, K., Gausling, P.: Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg (2021).
    PUB
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., Wild, E.: Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development. (2021).
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145 OA
    Teuber, Z., Tang, X., Salmela-Aro, K., Wild, E.: Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology. 12, : 638189 (2021).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455 OA
    Teuber, Z.: Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources. Universität Bielefeld, Bielefeld (2021).
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308 OA
    Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., Nussbeck, F.W.: Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development. 1, 12-19 (2020).
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., Pankatz, M., Wild, E.: Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. AERA Annual Meeting. (2020).
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085
    Teuber, Z., Möer, J., Webel, L., Seifert, A.: Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung. 15, 269-274 (2020).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304
    Kunina-Habenicht, O., Maurer, C., Wolf, K., Holzberger, D., Schmidt, M., Dicke, T., Teuber, Z., Koc-Januchta, M., Lohse-Bossenz, H., Leutner, D., Seidel, T., Kunter, M.: Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA. 66, 80-92 (2020).
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
    Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., Nussbeck, F.W.: Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels (2019).
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., Wild, E.: School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada (2019).
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678
    Teuber, Z., Dicke, T., Kunina-Habenicht, O., Leutner, D.: Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg (2017).
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung