29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757J. Hachenberger, Z. Teuber, Y. - M. Li, L. Abkai, E. Wild, and S. Lemola, “Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry”, Scientific Reports, 2023, 13, : 8808.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Z. Teuber, L. Sielemann, and E. Wild, “Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective”, British Journal of Educational Psychology, 2023, 93, 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Z. Teuber, S. Schreiber, J. - E. Rueth, and A. Lohaus, “Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study”, Current Psychology, 2023, 42, 15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380Z. Teuber, S. Grüter, Q. Wang, K. Bobrowicz, Y. Su, and S. Greiff, “The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective”, Journal of Cross-Cultural Psychology, 2023.PUB | DOI | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Z. Teuber, X. Tang, L. Sielemann, N. Otterpohl, and E. Wild, “Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis”, Journal of Youth and Adolescence , 2022, 51, 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Z. Teuber, S. Schreiber, J. - E. Rueth, and A. Lohaus, 2022.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408T. Niewöhner, L. Hoerdler, A. Roxel, M. Meindl, and Z. Teuber, “Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model ”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2022, 17, 1–6.PUB | PDF | DOI | WoS
-
-
-
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, “The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry and Human Development, 2021, 464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945S. Grüter, Z. Teuber, and E. Wild, in Inklusion (Eds.: C. Mähler, M. Hasselhorn), Hogrefe Verlag, Göttingen, 2021, p. 131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Z. Teuber, E. Wild, S. R. Entrich, W. Lauterbach, K. Hinterschwepfinger, J. Rollof-Bruchmann, K. Peters, K. Guill, and P. Gausling, 2021.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, “Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry & Human Development, 2021.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Z. Teuber, X. Tang, K. Salmela-Aro, and E. Wild, “Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA)”, Frontiers in Psychology, 2021, 12, : 638189.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Z. Teuber, Q. Wang, Y. Su, A. Lohaus, and F. W. Nussbeck, “Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA”, Psychological Test Adaptation and Development, 2020, 1, 12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Z. Teuber, F. W. Nussbeck, M. Pankatz, and E. Wild, in AERA Annual Meeting, 2020.PUB | Download (ext.)
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, and A. Seifert, “Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2020, 15, 269-274.PUB | DOI | WoS
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304O. Kunina-Habenicht, C. Maurer, K. Wolf, D. Holzberger, M. Schmidt, T. Dicke, Z. Teuber, M. Koc-Januchta, H. Lohse-Bossenz, D. Leutner, et al., “Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften”, DIAGNOSTICA, 2020, 66, 80-92.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Z. Teuber, Q. Wang, Y. Su, A. Lohaus, and F. W. Nussbeck, 2019.PUB
-
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Z. Teuber, T. Dicke, O. Kunina-Habenicht, and D. Leutner, 2017.PUB