29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503 OA
    Q. Wang, Y. Lin, Z. Teuber, F. Li, and Y. Su, “Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy”, Behavioral Sciences , 2024, 14, : 17.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757 OA
    J. Hachenberger, Z. Teuber, Y. - M. Li, L. Abkai, E. Wild, and S. Lemola, “Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry”, Scientific Reports, 2023, 13, : 8808.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760 OA
    Z. Teuber, L. Sielemann, and E. Wild, “Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective”, British Journal of Educational Psychology, 2023, 93, 229-244.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680 OA
    Z. Teuber, S. Schreiber, J. - E. Rueth, and A. Lohaus, “Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study”, Current Psychology, 2023, 42, 15 Seiten.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [25]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380
    Z. Teuber, S. Grüter, Q. Wang, K. Bobrowicz, Y. Su, and S. Greiff, “The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective”, Journal of Cross-Cultural Psychology, 2023.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250 OA
    Z. Teuber, X. Tang, L. Sielemann, N. Otterpohl, and E. Wild, “Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis”, Journal of Youth and Adolescence , 2022, 51, 1333–1353.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [23]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075
    Z. Teuber, in Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting, Aera, Washington DC, 2022.
    PUB | DOI
     
  • [22]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868
    M. Bath, J. Hollmann, and Z. Teuber, 2022.
    PUB
     
  • [21]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867
    M. Bath, J. Hollmann, and Z. Teuber, 2022.
    PUB
     
  • [20]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732
    Z. Teuber, S. Schreiber, J. - E. Rueth, and A. Lohaus, 2022.
    PUB
     
  • [19]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408 OA
    T. Niewöhner, L. Hoerdler, A. Roxel, M. Meindl, and Z. Teuber, “Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model ”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2022, 17, 1–6.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [18]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315
    X. Lan, and Z. Teuber, 2022.
    PUB
     
  • [17]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726
    T. Niewöhner, Z. Teuber, and E. Wild, 2022.
    PUB
     
  • [16]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558
    Z. Teuber, and O. Kryshko, 2022.
    PUB
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729 OA
    Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, “The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry and Human Development, 2021, 464-476.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135 OA
    Z. Teuber, H. Jia, and T. Niewöhner, “Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions”, Frontiers in Education, 2021, 6, 679695.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [13]
    2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945
    S. Grüter, Z. Teuber, and E. Wild, in Inklusion (Eds.: C. Mähler, M. Hasselhorn), Hogrefe Verlag, Göttingen, 2021, p. 131-152.
    PUB
     
  • [12]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863
    Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, “School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources”, Educational Psychology, 2021, 41, 985–1002.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622
    Z. Teuber, E. Wild, S. R. Entrich, W. Lauterbach, K. Hinterschwepfinger, J. Rollof-Bruchmann, K. Peters, K. Guill, and P. Gausling, 2021.
    PUB
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824
    Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, “Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry & Human Development, 2021.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145 OA
    Z. Teuber, X. Tang, K. Salmela-Aro, and E. Wild, “Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA)”, Frontiers in Psychology, 2021, 12, : 638189.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455 OA
    Z. Teuber, Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources, Universität Bielefeld, Bielefeld, 2021.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308 OA
    Z. Teuber, Q. Wang, Y. Su, A. Lohaus, and F. W. Nussbeck, “Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA”, Psychological Test Adaptation and Development, 2020, 1, 12-19.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309
    Z. Teuber, F. W. Nussbeck, M. Pankatz, and E. Wild, in AERA Annual Meeting, 2020.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085
    Z. Teuber, J. Möer, L. Webel, and A. Seifert, “Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext”, Prävention und Gesundheitsförderung, 2020, 15, 269-274.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304
    O. Kunina-Habenicht, C. Maurer, K. Wolf, D. Holzberger, M. Schmidt, T. Dicke, Z. Teuber, M. Koc-Januchta, H. Lohse-Bossenz, D. Leutner, et al., “Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften”, DIAGNOSTICA, 2020, 66, 80-92.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
    Z. Teuber, Q. Wang, Y. Su, A. Lohaus, and F. W. Nussbeck, 2019.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
    Z. Teuber, F. W. Nussbeck, and E. Wild, 2019.
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678
    Z. Teuber, T. Dicke, O. Kunina-Habenicht, and D. Leutner, 2017.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung