29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503 OA
    Wang, Q., Lin, Y., Teuber, Z., Li, F., & Su, Y. (2024). Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy. Behavioral Sciences , 14(1), 17. https://doi.org/10.3390/bs14010017
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757 OA
    Hachenberger, J., Teuber, Z., Li, Y. - M., Abkai, L., Wild, E., & Lemola, S. (2023). Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports, 13(1), 8808. https://doi.org/10.1038/s41598-023-35987-8
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760 OA
    Teuber, Z., Sielemann, L., & Wild, E. (2023). Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology, 93(1), 229-244. https://doi.org/10.1111/bjep.12551
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680 OA
    Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J. - E., & Lohaus, A. (2023). Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology, 42, 15 Seiten. https://doi.org/10.1007/s12144-022-03578-x
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [25]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380
    Teuber, Z., Grüter, S., Wang, Q., Bobrowicz, K., Su, Y., & Greiff, S. (2023). The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology. https://doi.org/10.1177/00220221231202731
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250 OA
    Teuber, Z., Tang, X., Sielemann, L., Otterpohl, N., & Wild, E. (2022). Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence , 51, 1333–1353. https://doi.org/10.1007/s10964-021-01538-5
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [23]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075
    Teuber, Z. (2022). Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting Washington DC: AERA. https://doi.org/10.3102/1884988
    PUB | DOI
     
  • [22]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868
    Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z. (2022). Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
    PUB
     
  • [21]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867
    Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z. (2022). Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [20]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732
    Teuber, Z., Schreiber, S., Rueth, J. - E., & Lohaus, A. (2022). Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.
    PUB
     
  • [19]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408 OA
    Niewöhner, T., Hoerdler, L., Roxel, A., Meindl, M., & Teuber, Z. (2022). Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung, 17(1), 1–6. https://doi.org/10.1007/s11553-021-00840-1
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [18]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315
    Lan, X., & Teuber, Z. (2022). Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [17]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726
    Niewöhner, T., Teuber, Z., & Wild, E. (2022). Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [16]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558
    Teuber, Z., & Kryshko, O. (2022). Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729 OA
    Teuber, Z., Nussbeck, F. W., & Wild, E. (2021). The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development(52), 464-476. https://doi.org/10.1007/s10578-020-01031-3
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135 OA
    Teuber, Z., Jia, H., & Niewöhner, T. (2021). Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions. Frontiers in Education, 6, 679695. https://doi.org/10.3389/feduc.2021.679695
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [13]
    2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945
    Grüter, S., Teuber, Z., & Wild, E. (2021). Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In C. Mähler & M. Hasselhorn (Eds.), Inklusion (1st ed., pp. 131-152). Göttingen: Hogrefe Verlag.
    PUB
     
  • [12]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863
    Teuber, Z., Nussbeck, F. W., & Wild, E. (2021). School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources. Educational Psychology, 41(8), 985–1002. https://doi.org/10.1080/01443410.2021.1917521
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622
    Teuber, Z., Wild, E., Entrich, S. R., Lauterbach, W., Hinterschwepfinger, K., Rollof-Bruchmann, J., Peters, K., et al. (2021). Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.
    PUB
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824
    Teuber, Z., Nussbeck, F. W., & Wild, E. (2021). Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development. https://doi.org/10.1007/s10578-021-01198-3
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145 OA
    Teuber, Z., Tang, X., Salmela-Aro, K., & Wild, E. (2021). Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology, 12, 638189. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.638189
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455 OA
    Teuber, Z. (2021). Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources. Bielefeld: Universität Bielefeld. https://doi.org/10.4119/unibi/2951455
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308 OA
    Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., & Nussbeck, F. W. (2020). Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development, 1(1), 12-19. https://doi.org/10.1027/2698-1866/a000003
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309
    Teuber, Z., Nussbeck, F. W., Pankatz, M., & Wild, E. (2020). Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. AERA Annual Meeting
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085
    Teuber, Z., Möer, J., Webel, L., & Seifert, A. (2020). Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung, 15(3), 269-274. https://doi.org/10.1007/s11553-019-00752-1
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304
    Kunina-Habenicht, O., Maurer, C., Wolf, K., Holzberger, D., Schmidt, M., Dicke, T., Teuber, Z., et al. (2020). Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA, 66(2), 80-92. https://doi.org/10.1026/0012-1924/a000238
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
    Teuber, Z., Wang, Q., Su, Y., Lohaus, A., & Nussbeck, F. W. (2019). Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
    Teuber, Z., Nussbeck, F. W., & Wild, E. (2019). School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678
    Teuber, Z., Dicke, T., Kunina-Habenicht, O., & Leutner, D. (2017). Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung