29 Publikationen
-
2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of EmpathyPUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Wang, Qichen, Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy. Behavioral Sciences 14 (1). , 2024 -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometryPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Hachenberger, Justin, Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports 13 (1). , 2023 -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination PerspectivePUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber, Ziwen, Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology 93 (1). , 2023 -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative studyPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Teuber, Ziwen, Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology 42 (). , 2023 -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources PerspectivePUB | DOI | WoS
Teuber, Ziwen, The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology (). , 2023 -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented AnalysisPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber, Ziwen, Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence 51 (). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination PerspectivePUB | DOI
Teuber, Ziwen, Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting (). Washington DC, 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und LebenszufriedenheitPUB
Bath, Malin, Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. (). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfactionPUB
Bath, Malin, Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. (). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler VergleichPUB
Teuber, Ziwen, Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. (). , 2022 -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources ModelPUB | PDF | DOI | WoS
Niewöhner, Thomas, Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung 17 (1). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeingPUB
Lan, Xiaoyu, Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. (). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- StudiengängenPUB
Niewöhner, Thomas, Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. (). , 2022 -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-StudieneinstiegsPUB
Teuber, Ziwen, Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. (). , 2022 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School StudentsPUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber, Ziwen, The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development (52). , 2021 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education InstitutionsPUB | PDF | DOI | WoS
Teuber, Ziwen, Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions. Frontiers in Education 6 (). , 2021 -
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK)PUB
Grüter, Sandra, Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). Inklusion (). Göttingen, 2021 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal ResourcesPUB | DOI | WoS
Teuber, Ziwen, School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources. Educational Psychology 41 (8). , 2021 -
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und WirkungenPUB
Teuber, Ziwen, Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. (). , 2021 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School StudentsPUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber, Ziwen, Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development (). , 2021 -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Teuber, Ziwen, Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology 12 (). , 2021 -
2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resourcesPUB | PDF | DOI
Teuber, Ziwen, Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources. (). Bielefeld, 2021 -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCAPUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Teuber, Ziwen, Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development 1 (1). , 2020 -
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]PUB | Download (ext.)
Teuber, Ziwen, Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. AERA Annual Meeting (). , 2020 -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen SchulkontextPUB | DOI | WoS
Teuber, Ziwen, Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung 15 (3). , 2020 -
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) LehrkräftenPUB | DOI | WoS
Kunina-Habenicht, Olga, Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA 66 (2). , 2020 -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation)PUB
Teuber, Ziwen, Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). (). , 2019 -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal ResourcesPUB
Teuber, Ziwen, School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. (). , 2019 -
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und UnterrichtsstörungenPUB
Teuber, Ziwen, Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. (). , 2017