29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Hachenberger, J.; Teuber, Z.; Li, Y. - M.; Abkai, L.; Wild, E.; Lemola, S. (2023): Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry Scientific Reports,13:(1):8808PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber, Z.; Sielemann, L.; Wild, E. (2023): Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective British Journal of Educational Psychology,93:(1): 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Teuber, Z.; Schreiber, S.; Rueth, J. - E.; Lohaus, A. (2023): Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study Current Psychology,42: 15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380Teuber, Z.; Grüter, S.; Wang, Q.; Bobrowicz, K.; Su, Y.; Greiff, S. (2023): The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective Journal of Cross-Cultural PsychologyPUB | DOI | WoS
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber, Z.; Tang, X.; Sielemann, L.; Otterpohl, N.; Wild, E. (2022): Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis Journal of Youth and Adolescence ,51: 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Teuber, Z. (2022): Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. In: Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA.PUB | DOI
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Bath, M.; Hollmann, J.; Teuber, Z. (2022): Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Bath, M.; Hollmann, J.; Teuber, Z. (2022): Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Teuber, Z.; Schreiber, S.; Rueth, J. - E.; Lohaus, A. (2022): Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Niewöhner, T.; Hoerdler, L.; Roxel, A.; Meindl, M.; Teuber, Z. (2022): Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model Prävention und Gesundheitsförderung,17:(1): 1–6.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Lan, X.; Teuber, Z. (2022): Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Niewöhner, T.; Teuber, Z.; Wild, E. (2022): Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Teuber, Z.; Kryshko, O. (2022): Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Teuber, Z.; Nussbeck, F. W.; Wild, E. (2021): The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students Child Psychiatry and Human Development,(52): 464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Grüter, S.; Teuber, Z.; Wild, E. (2021): Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In: Claudia Mähler; Marcus Hasselhorn (Hrsg.): Inklusion. 1. Göttingen: Hogrefe Verlag. S. 131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Teuber, Z.; Wild, E.; Entrich, S. R.; Lauterbach, W.; Hinterschwepfinger, K.; Rollof-Bruchmann, J.; Peters, K.; Guill, K.; Gausling, P. (2021): Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Teuber, Z.; Nussbeck, F. W.; Wild, E. (2021): Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students Child Psychiatry & Human DevelopmentPUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Teuber, Z.; Tang, X.; Salmela-Aro, K.; Wild, E. (2021): Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA) Frontiers in Psychology,12:638189PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Teuber, Z.; Wang, Q.; Su, Y.; Lohaus, A.; Nussbeck, F. W. (2020): Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA Psychological Test Adaptation and Development,1:(1): 12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Teuber, Z.; Nussbeck, F. W.; Pankatz, M.; Wild, E. (2020): Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. In: AERA Annual Meeting.PUB | Download (ext.)
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085Teuber, Z.; Möer, J.; Webel, L.; Seifert, A. (2020): Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext Prävention und Gesundheitsförderung,15:(3): 269-274.PUB | DOI | WoS
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304Kunina-Habenicht, O.; Maurer, C.; Wolf, K.; Holzberger, D.; Schmidt, M.; Dicke, T.; Teuber, Z.; Koc-Januchta, M.; Lohse-Bossenz, H.; Leutner, D.; Seidel, T.; Kunter, M. (2020): Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften DIAGNOSTICA,66:(2): 80-92.PUB | DOI | WoS
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Teuber, Z.; Wang, Q.; Su, Y.; Lohaus, A.; Nussbeck, F. W. (2019): Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation).PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Teuber, Z.; Nussbeck, F. W.; Wild, E. (2019): School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Teuber, Z.; Dicke, T.; Kunina-Habenicht, O.; Leutner, D. (2017): Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen.PUB