29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503 OA
    Wang, Q., et al., 2024. Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy. Behavioral Sciences , 14(1): 17.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757 OA
    Hachenberger, J., et al., 2023. Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports, 13(1): 8808.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760 OA
    Teuber, Z., Sielemann, L., & Wild, E., 2023. Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology, 93(1), p 229-244.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680 OA
    Teuber, Z., et al., 2023. Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology, 42, p 15 Seiten.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [25]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380
    Teuber, Z., et al., 2023. The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective. Journal of Cross-Cultural Psychology.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250 OA
    Teuber, Z., et al., 2022. Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence , 51, p 1333–1353.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [23]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075
    Teuber, Z., 2022. Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. In Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA.
    PUB | DOI
     
  • [22]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868
    Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z., 2022. Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
    PUB
     
  • [21]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867
    Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z., 2022. Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [20]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732
    Teuber, Z., et al., 2022. Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.
    PUB
     
  • [19]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408 OA
    Niewöhner, T., et al., 2022. Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model . Prävention und Gesundheitsförderung, 17(1), p 1–6.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [18]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315
    Lan, X., & Teuber, Z., 2022. Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [17]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726
    Niewöhner, T., Teuber, Z., & Wild, E., 2022. Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [16]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558
    Teuber, Z., & Kryshko, O., 2022. Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729 OA
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2021. The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development, (52), p 464-476.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135 OA
    Teuber, Z., Jia, H., & Niewöhner, T., 2021. Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions. Frontiers in Education, 6, p 679695.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [13]
    2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945
    Grüter, S., Teuber, Z., & Wild, E., 2021. Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In C. Mähler & M. Hasselhorn, eds. Inklusion. 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag, pp. 131-152.
    PUB
     
  • [12]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2021. School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources. Educational Psychology, 41(8), p 985–1002.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622
    Teuber, Z., et al., 2021. Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.
    PUB
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2021. Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145 OA
    Teuber, Z., et al., 2021. Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology, 12: 638189.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455 OA
    Teuber, Z., 2021. Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources, Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308 OA
    Teuber, Z., et al., 2020. Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development, 1(1), p 12-19.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309
    Teuber, Z., et al., 2020. Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. In AERA Annual Meeting.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085
    Teuber, Z., et al., 2020. Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext. Prävention und Gesundheitsförderung, 15(3), p 269-274.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304
    Kunina-Habenicht, O., et al., 2020. Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften. DIAGNOSTICA, 66(2), p 80-92.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
    Teuber, Z., et al., 2019. Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
    Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2019. School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678
    Teuber, Z., et al., 2017. Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung