29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Hachenberger, J., et al., 2023. Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry. Scientific Reports, 13(1): 8808.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber, Z., Sielemann, L., & Wild, E., 2023. Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective. British Journal of Educational Psychology, 93(1), p 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Teuber, Z., et al., 2023. Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study. Current Psychology, 42, p 15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber, Z., et al., 2022. Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis. Journal of Youth and Adolescence , 51, p 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Teuber, Z., 2022. Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective. In Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA.PUB | DOI
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z., 2022. Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit. Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Bath, M., Hollmann, J., & Teuber, Z., 2022. Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction. Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Teuber, Z., et al., 2022. Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich. Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.PUB
-
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Lan, X., & Teuber, Z., 2022. Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing. Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Niewöhner, T., Teuber, Z., & Wild, E., 2022. Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Teuber, Z., & Kryshko, O., 2022. Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs. Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2021. The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry and Human Development, (52), p 464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Grüter, S., Teuber, Z., & Wild, E., 2021. Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK). In C. Mähler & M. Hasselhorn, eds. Inklusion. 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag, pp. 131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Teuber, Z., et al., 2021. Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen. Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2021. Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students. Child Psychiatry & Human Development.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Teuber, Z., et al., 2021. Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA). Frontiers in Psychology, 12: 638189.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Teuber, Z., et al., 2020. Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA. Psychological Test Adaptation and Development, 1(1), p 12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Teuber, Z., et al., 2020. Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]. In AERA Annual Meeting.PUB | Download (ext.)
-
-
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Teuber, Z., et al., 2019. Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation). Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Teuber, Z., Nussbeck, F.W., & Wild, E., 2019. School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources. Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Teuber, Z., et al., 2017. Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen. Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.PUB