29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757J. Hachenberger, et al., “Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry”, Scientific Reports, vol. 13, 2023, : 8808.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Z. Teuber, L. Sielemann, and E. Wild, “Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective”, British Journal of Educational Psychology, vol. 93, 2023, pp. 229-244.PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Z. Teuber, et al., “Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study”, Current Psychology, vol. 42, 2023, pp. 15 Seiten.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
-
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Z. Teuber, et al., “Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis”, Journal of Youth and Adolescence , vol. 51, 2022, pp. 1333–1353.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Z. Teuber, “Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective”, Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting, Washington DC: AERA, 2022.PUB | DOI
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868M. Bath, J. Hollmann, and Z. Teuber, “Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit”, Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland, 2022.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867M. Bath, J. Hollmann, and Z. Teuber, “ Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction”, Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland, 2022.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Z. Teuber, et al., “Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich”, Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim, 2022.PUB
-
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408T. Niewöhner, et al., “Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model ”, Prävention und Gesundheitsförderung, vol. 17, 2022, pp. 1–6.PUB | PDF | DOI | WoS
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315X. Lan and Z. Teuber, “Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing”, Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland, 2022.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726T. Niewöhner, Z. Teuber, and E. Wild, “Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen”, Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg, 2022.PUB
-
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Z. Teuber and O. Kryshko, “Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs”, Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg, 2022.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Z. Teuber, F.W. Nussbeck, and E. Wild, “The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry and Human Development, 2021, pp. 464-476.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945S. Grüter, Z. Teuber, and E. Wild, “Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK)”, Inklusion, C. Mähler and M. Hasselhorn, eds., 1st ed., Göttingen: Hogrefe Verlag, 2021, pp.131-152.PUB
-
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Z. Teuber, et al., “Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen”, Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg, 2021.PUB
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Z. Teuber, F.W. Nussbeck, and E. Wild, “Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students”, Child Psychiatry & Human Development, 2021.PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Z. Teuber, et al., “Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA)”, Frontiers in Psychology, vol. 12, 2021, : 638189.PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Z. Teuber, et al., “Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA”, Psychological Test Adaptation and Development, vol. 1, 2020, pp. 12-19.PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
-
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Z. Teuber, et al., “Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session]”, AERA Annual Meeting, 2020.PUB | Download (ext.)
-
-
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Z. Teuber, et al., “Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation)”, Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels, 2019.PUB
-
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Z. Teuber, F.W. Nussbeck, and E. Wild, “ School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources”, Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada, 2019.PUB
-
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Z. Teuber, et al., “Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen”, Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg, 2017.PUB