29 Publikationen

Alle markieren

  • [29]
    2024 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2986503 OA
    Wang Q, Lin Y, Teuber Z, Li F, Su Y (2024)
    Parental Burnout and Prosocial Behavior among Chinese Adolescents: The Role of Empathy.
    Behavioral Sciences 14(1): 17.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [28]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757 OA
    Hachenberger J, Teuber Z, Li Y-M, Abkai L, Wild E, Lemola S (2023)
    Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry.
    Scientific Reports 13(1): 8808.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [27]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760 OA
    Teuber Z, Sielemann L, Wild E (2023)
    Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective.
    British Journal of Educational Psychology 93(1): 229-244.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [26]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680 OA
    Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2023)
    Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study.
    Current Psychology 42: 15 Seiten.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
     
  • [25]
    2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380
    Teuber Z, Grüter S, Wang Q, Bobrowicz K, Su Y, Greiff S (2023)
    The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective.
    Journal of Cross-Cultural Psychology.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [24]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250 OA
    Teuber Z, Tang X, Sielemann L, Otterpohl N, Wild E (2022)
    Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis.
    Journal of Youth and Adolescence 51: 1333–1353.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [23]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075
    Teuber Z (2022)
    Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective.
    In: Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA.
    PUB | DOI
     
  • [22]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868
    Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)
    Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit.
    Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland.
    PUB
     
  • [21]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867
    Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)
    Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction.
    Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [20]
    2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732
    Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2022)
    Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich.
    Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim.
    PUB
     
  • [19]
    2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408 OA
    Niewöhner T, Hoerdler L, Roxel A, Meindl M, Teuber Z (2022)
    Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model .
    Prävention und Gesundheitsförderung 17(1): 1–6.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [18]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315
    Lan X, Teuber Z (2022)
    Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing.
    Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland.
    PUB
     
  • [17]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726
    Niewöhner T, Teuber Z, Wild E (2022)
    Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen.
    Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [16]
    2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558
    Teuber Z, Kryshko O (2022)
    Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs.
    Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg.
    PUB
     
  • [15]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729 OA
    Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
    The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students.
    Child Psychiatry and Human Development (52): 464-476.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [14]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955135 OA
    Teuber Z, Jia H, Niewöhner T (2021)
    Satisfying Students' Psychological Needs during the COVID-19 Outbreak in German Higher Education Institutions.
    Frontiers in Education 6: 679695.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [13]
    2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945
    Grüter S, Teuber Z, Wild E (2021)
    Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK).
    In: Inklusion. Mähler C, Hasselhorn M (Eds); 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag: 131-152.
    PUB
     
  • [12]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2953863
    Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
    School Burnout among Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relationships and Personal Resources.
    Educational Psychology 41(8): 985–1002.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [11]
    2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622
    Teuber Z, Wild E, Entrich SR, Lauterbach W, Hinterschwepfinger K, Rollof-Bruchmann J, Peters K, Guill K, Gausling P (2021)
    Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen.
    Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg.
    PUB
     
  • [10]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824
    Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)
    Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students.
    Child Psychiatry & Human Development.
    PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [9]
    2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145 OA
    Teuber Z, Tang X, Salmela-Aro K, Wild E (2021)
    Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA).
    Frontiers in Psychology 12: 638189.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [8]
    2021 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2951455 OA
    Teuber Z (2021)
    Academic and psychological adjustment in Chinese students: The role of student resources.
    Bielefeld: Universität Bielefeld.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [7]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308 OA
    Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2020)
    Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA.
    Psychological Test Adaptation and Development 1(1): 12-19.
    PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
     
  • [6]
    2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309
    Teuber Z, Nussbeck FW, Pankatz M, Wild E (2020)
    Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session].
    In: AERA Annual Meeting. .
    PUB | Download (ext.)
     
  • [5]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2939085
    Teuber Z, Möer J, Webel L, Seifert A (2020)
    Burnout und Engagement: Eine Pilotstudie zum Transfer des Job Demands-Resources Modells in den deutschen Schulkontext.
    Prävention und Gesundheitsförderung 15(3): 269-274.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [4]
    2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304
    Kunina-Habenicht O, Maurer C, Wolf K, Holzberger D, Schmidt M, Dicke T, Teuber Z, Koc-Januchta M, Lohse-Bossenz H, Leutner D, Seidel T, Kunter M (2020)
    Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften.
    DIAGNOSTICA 66(2): 80-92.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [3]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203
    Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2019)
    Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation).
    Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels.
    PUB
     
  • [2]
    2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367
    Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2019)
    School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources.
    Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada.
    PUB
     
  • [1]
    2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678
    Teuber Z, Dicke T, Kunina-Habenicht O, Leutner D (2017)
    Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen.
    Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung