29 Publikationen
-
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2979757Hachenberger J, Teuber Z, Li Y-M, Abkai L, Wild E, Lemola S (2023)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Investigating associations between physical activity, stress experience, and affective wellbeing during an examination period using experience sampling and accelerometry.
Scientific Reports 13(1): 8808. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965760Teuber Z, Sielemann L, Wild E (2023)PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Facing Academic Problems: Longitudinal Relationships between Parental Involvement and Student Academic Achievement from A Self-determination Perspective.
British Journal of Educational Psychology 93(1): 229-244. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2964680Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2023)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS
Emotion regulation among Chinese and German children and adolescents: A binational comparative study.
Current Psychology 42: 15 Seiten. -
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2984380Teuber Z, Grüter S, Wang Q, Bobrowicz K, Su Y, Greiff S (2023)PUB | DOI | WoS
The Joys and Sorrows of Parenting: Parental Burnout and Parental Involvement in Chinese and German Parents From a Demands-Resources Perspective.
Journal of Cross-Cultural Psychology. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954250Teuber Z, Tang X, Sielemann L, Otterpohl N, Wild E (2022)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Autonomy-related Parenting Profiles and their Effects on Adolescents’ Academic and Psychological Development: A Longitudinal Person-oriented Analysis.
Journal of Youth and Adolescence 51: 1333–1353. -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2966075Teuber Z (2022)PUB | DOI
Random-Intercept Cross-Lagged Relationships Between Home-Based Parental Involvement and Student Academic Achievement: A Self-Determination Perspective.
In: Proceedings of the 2022 AERA Annual Meeting. Washington DC: AERA. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965868Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)PUB
Untersuchung Jugendlicher Selbstwertprofile, ihrer Stabilität und Zusammenhänge mit Erziehungsverhalten, Selbstmitgefühl und Lebenszufriedenheit.
Presented at the 52. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie, Hildesheim, Deutschland. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2965867Bath M, Hollmann J, Teuber Z (2022)PUB
Examining adolescents’ self-esteem profiles, their stabilities, and relationships with parenting, self-compassion, and life satisfaction.
Presented at the 10. European Conference of Positive Psychology, Reykjavik, Iceland. -
2022 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2965732Teuber Z, Schreiber S, Rueth J-E, Lohaus A (2022)PUB
Emotionsregulation bei chinesischen und deutschen Kindern und Jugendlichen: Ein binationaler Vergleich.
Presented at the DGPs Kongress, Hildesheim. -
2022 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2951408Niewöhner T, Hoerdler L, Roxel A, Meindl M, Teuber Z (2022)PUB | PDF | DOI | WoS
Zielorientierung, Burnout und Engagement im Hochschulkontext: Integration von Zielorientierung in das Study-Demands-Resources Model .
Prävention und Gesundheitsförderung 17(1): 1–6. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2964315Lan X, Teuber Z (2022)PUB
Symposium: Longitudinal stability and changes in human characteristics: A dual-factor approach to wellbeing.
Presented at the 10th European Conference on Positive Psychology, Reykjavik, Iceland. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961726Niewöhner T, Teuber Z, Wild E (2022)PUB
Hat es sich gelohnt? Eine Untersuchung von Vor-und Brückenkursen in MINT- Studiengängen.
Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg. -
2022 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2961558Teuber Z, Kryshko O (2022)PUB
Symposium: Gelingensbedingungen des MINT-Studieneinstiegs.
Presented at the 9. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Bamberg. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944729Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students.
Child Psychiatry and Human Development (52): 464-476. -
-
2021 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2957945Grüter S, Teuber Z, Wild E (2021)PUB
Entwicklung eines Elternfragebogens zu Qualitätsmerkmalen der Eltern-Schule-Kooperation an inklusiven Ganztagsschulen (EQESK).
In: Inklusion. Mähler C, Hasselhorn M (Eds); 1st ed. Göttingen: Hogrefe Verlag: 131-152. -
-
2021 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2956622Teuber Z, Wild E, Entrich SR, Lauterbach W, Hinterschwepfinger K, Rollof-Bruchmann J, Peters K, Guill K, Gausling P (2021)PUB
Symposium: Außerschulische Bildungsangebote – Bedingungen der Inanspruchnahme und Wirkungen.
Presented at the PAEPSY - Tagung der Fachgruppe Pädagogischer Psychologie, Heideberg. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2955824Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2021)PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
Correction to: The Bright Side of Grit in Burnout-Prevention: Exploring Grit in the Context of Demands-Resources Model among Chinese High School Students.
Child Psychiatry & Human Development. -
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2950145Teuber Z, Tang X, Salmela-Aro K, Wild E (2021)PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
Assessing Engagement in Chinese Upper Secondary School Students Using the Chinese Version of the Schoolwork Engagement Inventory: Energy, Dedication, and Absorption (CEDA).
Frontiers in Psychology 12: 638189. -
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944308Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2020)PUB | PDF | DOI | Download (ext.)
Human Resources in Chinese Youngsters – A Chinese Adaptation of the QARCA.
Psychological Test Adaptation and Development 1(1): 12-19. -
2020 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2944309Teuber Z, Nussbeck FW, Pankatz M, Wild E (2020)PUB | Download (ext.)
Grit and Burnout Among Chinese High School Students [Paper Session].
In: AERA Annual Meeting. . -
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943304Kunina-Habenicht O, Maurer C, Wolf K, Holzberger D, Schmidt M, Dicke T, Teuber Z, Koc-Januchta M, Lohse-Bossenz H, Leutner D, Seidel T, Kunter M (2020)PUB | DOI | WoS
Der BilWiss-2.0-Test Ein revidierter Test zur Erfassung des bildungswissenschaftlichen Wissens von (angehenden) Lehrkräften.
DIAGNOSTICA 66(2): 80-92. -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2935203Teuber Z, Wang Q, Su Y, Lohaus A, Nussbeck FW (2019)PUB
Developmental Resources of Chinese Youths. A Chinese Adaption of the German Questionnaire "FRKJ" (oral presentation).
Presented at the 15th European Conference on Psychological Assessment (ECPA), Brussels. -
2019 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2932367Teuber Z, Nussbeck FW, Wild E (2019)PUB
School Burnout of Chinese High School Students: The Role of Teacher-Student Relations and Personal Resources.
Presented at the American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting (Paper Session in the SIG: Student Resilience in Response to Stressors), Toronto, Canada. -
2017 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2933678Teuber Z, Dicke T, Kunina-Habenicht O, Leutner D (2017)PUB
Gerechtigkeit, diagnostische Kompetenz von Lehrkräften und Unterrichtsstörungen.
Presented at the Nachwuchstagung der 5. Tagung der Gesellschaft für empirische Bildungsforschung (GEBF), Heidelberg.