26 Publikationen

Alle markieren

[26]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943802 PUB | DOI | WoS
 
[25]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941324 OA
App-Based Habit Building Reduces Motivational Impairments During Studying – An Event Sampling Study
Stojanovic M, Grund A, Fries S (2020)
Frontiers in Psychology 11: 167.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[24]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327
Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study
Koudela-Hamila S, Grund A, Santangelo P, Ebner-Priemer UW (2019)
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 10: 1430.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[23]
2019 | Bielefelder E-Habilitation | PUB-ID: 2939237 OA
Motivation and self-regulation
Grund A (2019)
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 
[22]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128 PUB | DOI | WoS
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935412
Mindfulness and situational interest
Grund A, Schaefer N, Sohlau S, Uhlich J, Schmid S (2019)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 39(3): 353-369.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291 OA
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Frontiers in Psychology 9: 2596.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[19]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932747
Motivational foundations of self-control and mindfulness and their role in study-leisure conflicts
Grund A, Senker K (2018)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 68: 72-84.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection
Grund A, Fries S, Rheinberg F (2018)
REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[15]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[14]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052 OA PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[13]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[12]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2017)
Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[11]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain
Grund A, Brassier NK, Fries S (2016)
TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Studying against your will: Motivational interference in action
Grund A, Schmid S, Fries S (2015)
Contemporary Educational Psychology 41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185 PUB | DOI | WoS
 
[6]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation
Grund A, Brassler N, Fries S (2014)
Journal of Educational Psychology 106(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Klingsieck K, Grund A, Schmid S, Fries S (2013)
Journal of College Student Development 54(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[4]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2636079
Motivational profiles in study-leisure conflicts: Quality and quantity of motivation matter
Grund A (2013)
Learning And Individual Differences 26: 201-211.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte
Grund A, Schmid S, Klingsieck KB, Fries S (2012)
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836 PUB | DOI | WoS
 
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

26 Publikationen

Alle markieren

[26]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943802 PUB | DOI | WoS
 
[25]
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941324 OA
App-Based Habit Building Reduces Motivational Impairments During Studying – An Event Sampling Study
Stojanovic M, Grund A, Fries S (2020)
Frontiers in Psychology 11: 167.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[24]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327
Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study
Koudela-Hamila S, Grund A, Santangelo P, Ebner-Priemer UW (2019)
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 10: 1430.
PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[23]
2019 | Bielefelder E-Habilitation | PUB-ID: 2939237 OA
Motivation and self-regulation
Grund A (2019)
Bielefeld: Universität Bielefeld.
PUB | PDF | DOI
 
[22]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128 PUB | DOI | WoS
 
[21]
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2935412
Mindfulness and situational interest
Grund A, Schaefer N, Sohlau S, Uhlich J, Schmid S (2019)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 39(3): 353-369.
PUB | DOI | WoS
 
[20]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291 OA
Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Frontiers in Psychology 9: 2596.
PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[19]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932747
Motivational foundations of self-control and mindfulness and their role in study-leisure conflicts
Grund A, Senker K (2018)
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 68: 72-84.
PUB | DOI | WoS
 
[18]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2916104
Understanding procrastination: A motivational approach
Grund A, Fries S (2018)
PERSONALITY AND INDIVIDUAL DIFFERENCES 121: 120-130.
PUB | DOI | WoS
 
[17]
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973
Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection
Grund A, Fries S, Rheinberg F (2018)
REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY 22(4): 437-451.
PUB | DOI | WoS
 
[16]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864
Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?
Heitmann S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
PUB
 
[15]
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605
Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2018)
Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
PUB
 
[14]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052 OA PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
 
[13]
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085
Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“
Hofer M, Fries S, Grund A (2017)
ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE 31(1): 69-85.
PUB | DOI | WoS
 
[12]
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722
Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens
Kochanek S, Grund A, Berthold K, Fries S, Roelle J (2017)
Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
PUB
 
[11]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029
The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain
Grund A, Brassier NK, Fries S (2016)
TEACHING AND TEACHER EDUCATION 60: 153-163.
PUB | DOI | WoS
 
[10]
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980
Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters
Brassler N, Grund A, Hilckmann K, Fries S (2016)
EDUCATIONAL PSYCHOLOGY 36(7): 1323-1336.
PUB | DOI | WoS
 
[9]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960
Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness
Grund A, Grunschel C, Bruhn D, Fries S (2015)
Motivation and Emotion 39(4): 506-520.
PUB | DOI | WoS
 
[8]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2736471
Studying against your will: Motivational interference in action
Grund A, Schmid S, Fries S (2015)
Contemporary Educational Psychology 41: 209-217.
PUB | DOI | WoS
 
[7]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185 PUB | DOI | WoS
 
[6]
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102
Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation
Grund A, Brassler N, Fries S (2014)
Journal of Educational Psychology 106(1): 242-257.
PUB | DOI | WoS
 
[5]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300
Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach
Klingsieck K, Grund A, Schmid S, Fries S (2013)
Journal of College Student Development 54(4): 397-412.
PUB | DOI | WoS
 
[4]
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2636079
Motivational profiles in study-leisure conflicts: Quality and quantity of motivation matter
Grund A (2013)
Learning And Individual Differences 26: 201-211.
PUB | DOI | WoS
 
[3]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325
Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte
Grund A, Schmid S, Klingsieck KB, Fries S (2012)
Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44(4): 192-208.
PUB | DOI | WoS
 
[2]
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836 PUB | DOI | WoS
 
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung