Axel Grund
PEVZ-ID
29 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985589Capelle, J. D.; Senker, K.; Fries, S.; Grund, A. (2023): Deadlines make you productive, but what do they do to your motivation? Trajectories in quantity and quality of motivation and study activities among university students as exams approach Frontiers in Psychology ,14:1224533PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954869Stojanovic, M.; Fries, S.; Grund, A. (2021): Self-Efficacy in Habit Building: How General and Habit-Specific Self-Efficacy Influence Behavioral Automatization and Motivational Interference Frontiers in Psychology,12:643753PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327Koudela-Hamila, S.; Grund, A.; Santangelo, P.; Ebner-Priemer, U. W. (2019): Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study FRONTIERS IN PSYCHOLOGY,10:1430PUB | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking Frontiers in Psychology,9:2596PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?PUB
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2018): Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?PUB
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052Gorges, J.; Grund, A. (2017): Aiming at a Moving Target: Theoretical and Methodological Considerations in the Study of Intraindividual Goal Conflict between Personal Goals Frontiers in Psychology,8:2011PUB | PDF | DOI | Download (ext.) | WoS | PubMed | Europe PMC
-
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S.; Grund, A.; Berthold, K.; Fries, S.; Roelle, J. (2017): Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens.PUB
-
-
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960Grund, A.; Grunschel, C.; Bruhn, D.; Fries, S. (2015): Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness Motivation and Emotion,39:(4): 506-520.PUB | DOI | WoS
-
-
-
-
-
-
-
2012 | Dissertation | PUB-ID: 2501269Grund, A. (2012): Zwischen Wollen und Sollen : Charakterisierung, Entstehungsbedingungen und domänenspezifische Konsequenzen motivationaler Handlungskonflikte. Bielefeld: Universität Bielefeld.PUB