Axel Grund
PEVZ-ID
29 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985589Capelle, J. D., Senker, K., Fries, S., & Grund, A. (2023). Deadlines make you productive, but what do they do to your motivation? Trajectories in quantity and quality of motivation and study activities among university students as exams approach. Frontiers in Psychology , 14, 1224533. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1224533
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954869Stojanovic, M., Fries, S., & Grund, A. (2021). Self-Efficacy in Habit Building: How General and Habit-Specific Self-Efficacy Influence Behavioral Automatization and Motivational Interference. Frontiers in Psychology, 12, 643753. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.643753
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2958491Senker, K., Fries, S., Dietrich, J., & Grund, A. (2021). Mindfulness and academic emotions: A field study during a lecture. Learning and Individual Differences , 92, 102079. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2021.102079
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943802Senker, K., Fries, S., & Grund, A. (2020). Mindfulness in everyday life: between- and within-person relationships to motivational conflicts. CURRENT PSYCHOLOGY, 41, 2786–2801. https://doi.org/10.1007/s12144-020-00760-x
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941324Stojanovic, M., Grund, A., & Fries, S. (2020). App-Based Habit Building Reduces Motivational Impairments During Studying – An Event Sampling Study. Frontiers in Psychology, 11, 167. doi:10.3389/fpsyg.2020.00167
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327Koudela-Hamila, S., Grund, A., Santangelo, P., & Ebner-Priemer, U. W. (2019). Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10, 1430. doi:10.3389/fpsyg.2019.01430
-
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., & Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9, 2596. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02596
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?. Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?. Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany.
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052Gorges, J., & Grund, A. (2017). Aiming at a Moving Target: Theoretical and Methodological Considerations in the Study of Intraindividual Goal Conflict between Personal Goals. Frontiers in Psychology, 8, 2011. doi:10.3389/fpsyg.2017.02011
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085Hofer, M., Fries, S., & Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 31(1), 69-85. doi:10.1024/1010-0652/a000197
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S., & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland.
-
-
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D., & Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion, 39(4), 506-520. doi:10.1007/s11031-015-9476-z
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185Grund, A., & Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction, 31, 23-32. doi:10.1016/j.learninstruc.2013.12.005
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102Grund, A., Brassler, N., & Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology, 106(1), 242-257. doi:10.1037/a0034400
-
-
-
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K. B., & Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 44(4), 192-208. doi:10.1026/0049-8637/a000073
-
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836Grund, A., & Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology, 32(5), 589-612. doi:10.1080/01443410.2012.674005
-
2012 | Dissertation | PUB-ID: 2501269Grund, A. (2012). Zwischen Wollen und Sollen : Charakterisierung, Entstehungsbedingungen und domänenspezifische Konsequenzen motivationaler Handlungskonflikte. Bielefeld: Universität Bielefeld.