Axel Grund
PEVZ-ID
29 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985589Capelle, Jan Dirk, Senker, Kerstin, Fries, Stefan, and Grund, Axel. 2023. “Deadlines make you productive, but what do they do to your motivation? Trajectories in quantity and quality of motivation and study activities among university students as exams approach”. Frontiers in Psychology 14: 1224533.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954869Stojanovic, Marco, Fries, Stefan, and Grund, Axel. 2021. “Self-Efficacy in Habit Building: How General and Habit-Specific Self-Efficacy Influence Behavioral Automatization and Motivational Interference”. Frontiers in Psychology 12: 643753.
-
-
-
-
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327Koudela-Hamila, Susanne, Grund, Axel, Santangelo, Philip, and Ebner-Priemer, Ulrich W. 2019. “Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study”. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY 10: 1430.
-
-
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, Svenja, Grund, Axel, Berthold, Kirsten, Fries, Stefan, and Roelle, Julian. 2018. “Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking”. Frontiers in Psychology 9: 2596.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, Svenja, Grund, Axel, Berthold, Kirsten, Fries, Stefan, and Roelle, Julian. 2018. “Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten?”. Presented at the 51. Kongress der DGPs, Frankfurt, Deutschland .
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, Svenja, Grund, Axel, Berthold, Kirsten, Fries, Stefan, and Roelle, Julian. 2018. “Test-based learning: Should learners receive adapted test questions?”. Presented at the EARLI SIG 6-7 Conference, Bonn, Germany .
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052Gorges, Julia, and Grund, Axel. 2017. “Aiming at a Moving Target: Theoretical and Methodological Considerations in the Study of Intraindividual Goal Conflict between Personal Goals”. Frontiers in Psychology 8: 2011.
-
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, Svenja, Grund, Axel, Berthold, Kirsten, Fries, Stefan, and Roelle, Julian. 2017. “Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens”. Presented at the Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter, Berlin, Deutschland .
-
-
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960Grund, Axel, Grunschel, Carola, Bruhn, Dominik, and Fries, Stefan. 2015. “Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness”. Motivation and Emotion 39 (4): 506-520.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185Grund, Axel, and Fries, Stefan. 2014. “Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being”. Learning and Instruction 31: 23-32.
-
-
-
-
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325Grund, Axel, Schmid, Sebastian, Klingsieck, Katrin B., and Fries, Stefan. 2012. “Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte”. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie 44 (4): 192-208.
-
-
2012 | Dissertation | PUB-ID: 2501269Grund, Axel. 2012. Zwischen Wollen und Sollen : Charakterisierung, Entstehungsbedingungen und domänenspezifische Konsequenzen motivationaler Handlungskonflikte. Bielefeld: Universität Bielefeld.