Axel Grund
PEVZ-ID
29 Publikationen
-
2023 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2985589Capelle, J.D., Senker, K., Fries, S. & Grund, A. (2023). Deadlines make you productive, but what do they do to your motivation? Trajectories in quantity and quality of motivation and study activities among university students as exams approach. Frontiers in Psychology , 14: 1224533. Frontiers Research Foundation. doi:10.3389/fpsyg.2023.1224533.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2954869Stojanovic, M., Fries, S. & Grund, A. (2021). Self-Efficacy in Habit Building: How General and Habit-Specific Self-Efficacy Influence Behavioral Automatization and Motivational Interference. Frontiers in Psychology, 12: 643753. Frontiers Media . doi:10.3389/fpsyg.2021.643753.
-
2021 | Zeitschriftenaufsatz | E-Veröff. vor dem Druck | PUB-ID: 2958491Senker, K., Fries, S., Dietrich, J. & Grund, A. (2021). Mindfulness and academic emotions: A field study during a lecture. Learning and Individual Differences , 92: 102079. Elsevier. doi:10.1016/j.lindif.2021.102079.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2943802Senker, K., Fries, S. & Grund, A. (2020). Mindfulness in everyday life: between- and within-person relationships to motivational conflicts. CURRENT PSYCHOLOGY, 41, 2786–2801. Springer. doi:10.1007/s12144-020-00760-x.
-
2020 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2941324Stojanovic, M., Grund, A. & Fries, S. (2020). App-Based Habit Building Reduces Motivational Impairments During Studying – An Event Sampling Study. Frontiers in Psychology, 11: 167. Frontiers Media. doi:10.3389/fpsyg.2020.00167.
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2934128Grund, A. & Carstens, C. (2019). Self-control motivationally reconsidered: "Acting" self-controlled is different to "being good" at self-control. MOTIVATION AND EMOTION, 43(1), 63-81. Springer. doi:10.1007/s11031-018-9721-3.
-
-
-
2019 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2936327Koudela-Hamila, S., Grund, A., Santangelo, P. & Ebner-Priemer, U.W. (2019). Valence and Motivation as Predictors of Student Time Use in Everyday Life: An Experience Sampling Study. FRONTIERS IN PSYCHOLOGY, 10: 1430. Frontiers Media Sa. doi:10.3389/fpsyg.2019.01430.
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932973Grund, A., Fries, S. & Rheinberg, F. (2018). Know Your Preferences: Self-Regulation as Need-Congruent Goal Selection. REVIEW OF GENERAL PSYCHOLOGY, 22(4), 437-451. EDUCATIONAL PUBLISHING FOUNDATION-AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOC. doi:10.1037/gpr0000159.
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2932747Grund, A. & Senker, K. (2018). Motivational foundations of self-control and mindfulness and their role in study-leisure conflicts. LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES, 68, 72-84. Elsevier . doi:10.1016/j.lindif.2018.10.007.
-
-
2018 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2952291Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testing Is More Desirable When It Is Adaptive and Still Desirable When Compared to Note-Taking. Frontiers in Psychology, 9: 2596. Frontiers Media SA. doi:10.3389/fpsyg.2018.02596.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2931864Heitmann, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Testbasiertes Lernen. Sollten Lernende adaptive Testaufgaben erhalten? Gehalten auf der 51. Kongress der DGPs.
-
2018 | Konferenzbeitrag | PUB-ID: 2919605Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2018). Test-based learning: Should learners receive adapted test questions? Gehalten auf der EARLI SIG 6-7 Conference.
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2915052Gorges, J. & Grund, A. (2017). Aiming at a Moving Target: Theoretical and Methodological Considerations in the Study of Intraindividual Goal Conflict between Personal Goals. Frontiers in Psychology, 8: 2011. Frontiers Media SA. doi:10.3389/fpsyg.2017.02011.
-
2017 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2909085Hofer, M., Fries, S. & Grund, A. (2017). Multiple Ziele und Lernmotivation: Das Forschungsprogramm „Theorie motivationaler Handlungskonflikte“. ZEITSCHRIFT FUER PAEDAGOGISCHE PSYCHOLOGIE, 31(1), 69-85. Verlag Hans Huber. doi:10.1024/1010-0652/a000197.
-
2017 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2912722Kochanek, S., Grund, A., Berthold, K., Fries, S. & Roelle, J. (2017). Produktorientierte und prozessorientierte Adaptation testbasierten Lernens. Gehalten auf der Fachtagung Hochschulen im digitalen Zeitalter.
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2907029Grund, A., Brassier, N.K. & Fries, S. (2016). The long arm of work: A motivational conflict perspective on teacher strain. TEACHING AND TEACHER EDUCATION, 60, 153-163. Pergamon-elsevier Science Ltd. doi:10.1016/j.tate.2016.08.013.
-
2016 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2905980Brassler, N., Grund, A., Hilckmann, K. & Fries, S. (2016). Impairments in learning due to motivational conflict: situation really matters. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY, 36(7), 1323-1336. Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd. doi:10.1080/01443410.2015.1113235.
-
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2769960Grund, A., Grunschel, C., Bruhn, D. & Fries, S. (2015). Torn between want and should: An experience-sampling study on motivational conflict, well-being, self-control, and mindfulness. Motivation and Emotion, 39(4), 506-520. Springer-Verlag. doi:10.1007/s11031-015-9476-z.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2669185Grund, A. & Fries, S. (2014). Study and leisure interference as mediators between students' self-control capacities and their domain-specific functioning and general well-being. Learning and Instruction, 31, 23-32. Elsevier BV. doi:10.1016/j.learninstruc.2013.12.005.
-
2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2719102Grund, A., Brassler, N. & Fries, S. (2014). Torn Between Study and Leisure: How Motivational Conflicts Relate to Students' Academic and Social Adaptation. Journal of Educational Psychology, 106(1), 242-257. American Psychological Association (APA). doi:10.1037/a0034400.
-
2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622300Klingsieck, K., Grund, A., Schmid, S. & Fries, S. (2013). Why Students Procrastinate: A Qualitative Approach. Journal of College Student Development, 54(4), 397-412. Johns Hopkins University Press. doi:10.1353/csd.2013.0060.
-
-
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2544325Grund, A., Schmid, S., Klingsieck, K.B. & Fries, S. (2012). Studierende schieben Pflichten auf, aber auch persönliche Projekte. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 44(4), 192-208. Hogrefe & Huber. doi:10.1026/0049-8637/a000073.
-
2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2523836Grund, A. & Fries, S. (2012). Motivational interference in study-leisure conflicts: how opportunity costs affect the self-regulation of university students. Educational Psychology, 32(5), 589-612. Informa UK Limited. doi:10.1080/01443410.2012.674005.
-
2012 | Dissertation | PUB-ID: 2501269Grund, A. (2012). Zwischen Wollen und Sollen : Charakterisierung, Entstehungsbedingungen und domänenspezifische Konsequenzen motivationaler Handlungskonflikte. Bielefeld: Universität Bielefeld.