63 Publikationen

Alle markieren

  • [63]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2780073
    Yaghoubzadeh, R., Pitsch, K., & Kopp, S. (2015). Adaptive Grounding and Dialogue Management for Autonomous Conversational Assistants for Elderly Users. In W. - P. Brinkman, J. Broekens, & D. Heylen (Eds.), Lecture Notes in Computer Science: Vol. 9238. Intelligent Virtual Agents. 15th International Conference, IVA 2015 (pp. 28-38). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-21996-7_3
    PUB | DOI
     
  • [62]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., & Wrede, S. (In Press). Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot.. Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN).
    PUB
     
  • [61]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle, R., Pitsch, K., Dankert, T., & Wrede, S. (2015). Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions. Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark.
    PUB
     
  • [60]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665474 OA
    Skutella, L. V., Süssenbach, L., Pitsch, K., & Wagner, P. (2014). The prosody of motivation. First results from an indoor cycling scenario. In R. Hoffmann (Ed.), Studientexte zur Sprachkommunikation: Vol. 71. Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2014. Tagungsband der 25. Konferenz Dresden, 26. - 28. März 2014 (pp. 209-215). Dresden: TUD Press.
    PUB | PDF
     
  • [59]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683585 OA
    Süssenbach, L., Riether, N., Schneider, S., Berger, I., Kummert, F., Lütkebohle, I., & Pitsch, K. (2014). A robot as fitness companion: towards an interactive action-based motivation model. RO-MAN: the 23rd IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 286-293. Piscataway, NJ: IEEE. doi:10.1109/ROMAN.2014.6926267
    PUB | PDF | DOI
     
  • [58]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289 OA
    Vollmer, A. - L., Mühlig, M., Steil, J. J., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2014). Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning. PLoS ONE, 9(3), e91349. doi:10.1371/journal.pone.0091349
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [57]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2695826
    Gehle, R., Pitsch, K., & Wrede, S. (2014). Signaling trouble in robot-to-group interaction. Emerging visitor dynamics with a museum guide robot. Presented at the 2nd International Conference on Human-Agent Interaction (HAI 2014), Tsukuba (Japan).
    PUB
     
  • [56]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685078 OA
    Henne, M., Kopp, S., & Pitsch, K. (2014). Virtuelle Assistenten als verbindende Schnittstelle zu verschiedenen Unterstützungssystemen. Proceedings 7. Deutscher AAL-Kongress 2014 VDE Verlag.
    PUB | PDF
     
  • [55]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158 OA
    Pitsch, K., Vollmer, A. - L., Rohlfing, K., Fritsch, J., & Wrede, B. (2014). Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze. Interaction Studies, 15(1), 55-98. doi:10.1075/is.15.1.03pit
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [54]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674674 OA
    Pitsch, K., & Wrede, S. (2014). When a robot orients visitors to an exhibit. Referential practices and interactional dynamics in the real world. Ro-Man 2014, 36-42. Edinburgh.
    PUB | PDF
     
  • [53]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623486
    Yaghoubzadeh, R., Kramer, M., Pitsch, K., & Kopp, S. (2013). Virtual Agents as Daily Assistants for Elderly or Cognitively Impaired People. In R. Aylett, B. Krenn, C. Pelachaud, & H. Shimodaira (Eds.), Lecture Notes in Computer Science: Vol. 8108. Intelligent Virtual Agents: 13th International Conference, IVA 2013 (pp. 79-91). Berlin ; Heidelberg: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-642-40415-3_7
    PUB | DOI
     
  • [52]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2605000 OA
    Kramer, M., Yaghoubzadeh, R., Kopp, S., & Pitsch, K. (2013). A conversational virtual human as autonomous assistant for elderly and cognitively impaired users? Social acceptability and design considerations. In M. Horbach (Ed.), Lecture Notes in Informatics (LNI). Proceedings: Vol. 220. INFORMATIK 2013. Informatik angepasst an Mensch, Organisation und Umwelt, 16.–20. September 2013 Koblenz, Germany (pp. 1105-1119). Bonn: Gesellschaft für Informatik.
    PUB | PDF
     
  • [51]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604957 OA
    Hermann, T., Neumann, A., Schnier, C., & Pitsch, K. (2013). Sonification for Supporting Joint Attention in Dyadic Augmented Reality-based Cooperations. AM '13: Proceedings of the 8th Audio Mostly Conference: A Conference on Interaction with Sound, 18:1-18:6. doi:10.1145/2544114.2597651
    PUB | PDF | DOI
     
  • [50]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614576 OA
    Pitsch, K., Neumann, A., Schnier, C., & Hermann, T. (2013). Augmented reality as a tool for linguistic research: Intercepting and manipulating multimodal interaction. Multimodal corpora: Beyond audio and video (IVA 2013 workshop), 23-29.
    PUB | PDF
     
  • [49]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685074
    Pitsch, K., & Heimes, A. (2013). Fachmethoden im bilingualen Unterricht. In W. Hallet & F. G. Krings (Eds.), Reihe Handbücher zur Fremdsprachendidaktik. Handbuch bilingualer Unterricht / Content and Language Integrated Learning (pp. 243-250). Seelze: Friedrich Verlag.
    PUB
     
  • [48]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662159 OA
    Pitsch, K., Gehle, R., & Wrede, S. (2013). Addressing Multiple Participants: A Museum Robot's Gaze Shapes Visitor Participation. Presented at the ICSR 2013.
    PUB | PDF
     
  • [47]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414 OA
    Pitsch, K., Vollmer, A. - L., & Muehlig, M. (2013). Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct. Interaction Studies, 14(2), 268-296. doi:10.1075/is.14.2.06pit
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [46]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662160 OA
    Pitsch, K., Gehle, R., & Wrede, S. (2013). A museum guide robot: Dealing with multiple participants in the real-world. Presented at the Workshop "Robots in public spaces. Towards multi-party, short-term, dynamic human-robot interaction" at ICSR 2013.
    PUB | PDF
     
  • [45]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614575 OA
    Neumann, A., Schnier, C., Hermann, T., & Pitsch, K. (2013). Interaction Analysis and Joint Attention Tracking In Augmented Reality. Proceedings of the 15th ACM International Conference on Multimodal Interaction, 165-172. doi:10.1145/2522848.2522892
    PUB | PDF | DOI
     
  • [44]
    2013 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672631
    Nomikou I., Pitsch K., & Rohlfing K. (Eds.) (2013). Asymmetry and adaptation in social interaction: A micro-analytic perspective. Interaction Studies, 14(2)
    PUB
     
  • [43]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604372
    Lohan, K. S., Rohlfing, K., Pitsch, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C. L., Fischer, K., et al. (2012). Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system. International Journal of Social Robotics, 4(2), 131-146. doi:10.1007/s12369-011-0125-8
    PUB | DOI | WoS
     
  • [42]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910549
    Brüning, B. - A., Schnier, C., Pitsch, K., & Wachsmuth, S. (2012). Integrating PAMOCAT in the research cycle: linking motion capturing and conversation analysis. In L. - P. Morency (Ed.), Proceedings of 2012 ACM SIGCHI International Conference on Multimodal Interaction (pp. 201-208). New York, NY: ACM.
    PUB | WoS
     
  • [41]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617032 OA
    Süssenbach, L., Pitsch, K., Berger, I., Riether, N., & Kummert, F. (2012). "Can you answer questions, Flobi?": Interactionally defining a robot’s competence as a fitness instructor. Proceedings of the 21th IEEE International Symposium in Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012)
    PUB | PDF
     
  • [40]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565267 OA
    Brüning, B. - A., Schnier, C., Pitsch, K., & Wachsmuth, S. (2012). PAMOCAT: Automatic retrieval of specified postures. In N. Calzolari, K. Choukri, T. Declerck, M. Uğur Doğan, B. Maegaard, J. Mariani, J. Odijk, et al. (Eds.), Proceedings of the Eight International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012) (pp. 4143-4148). European Language Resources Association (ELRA).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [39]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565272
    Schnier, C., & Pitsch, K. (2012). Collaboration in Augmented Reality: Referring to objects as a practical problem. Presented at the Discourse - Communication - Conversation Conference, Loughborough, UK.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [38]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685069 OA
    Pitsch, K. (2012). Exponat - Alltagsgegenstand - Turngerät: Zur interaktiven Konstitution von Objekten in einer Museumsausstellung. In H. Hausendorf, L. Mondada, & R. Schmitt (Eds.), Studien zur deutschen Sprache: Vol. 62. Raum als interaktive Ressource (pp. 233-273). Tübingen: Narr.
    PUB | PDF
     
  • [37]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683556 OA
    Pitsch, K., Lohan, K. S., Rohlfing, K., Saunders, J., Nehaniv, C. L., & Wrede, B. (2012). Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction. Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012), 974-981. Paris: IEEE.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [36]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2481769 OA
    Holthaus, P., Pitsch, K., & Wachsmuth, S. (2011). How Can I Help? - Spatial Attention Strategies for a Receptionist Robot. International Journal of Social Robotics, 3(4), 383-393. doi:10.1007/s12369-011-0108-9
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [35]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2567018
    Pitsch, K., Schnier, C., Dierker, A., & Hermann, T. (2011). Dealing with fractured ecologies in AR-based cooperation. Presented at the 12th International Pragmatics Conference (IPRA 2011), Manchester, UK.
    PUB
     
  • [34]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566231 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., & Hermann, T. (2011). Alignment und Joint Attention in Augmented Reality. In A. Deppermann & T. Spranz-Fogasy (Eds.), 15. Arbeitstagung zur Gesprächsforschung. Kognition in Interaktion (p. 34).
    PUB | PDF
     
  • [33]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617082 OA
    Süssenbach, L., & Pitsch, K. (2011). Interactional Coordination and Alignment: Gestures in Indoor Cycling Courses. Gesture and Speech in Interaction (GESPIN) Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [32]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2566235
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., & Hermann, T. (2011). Dealing with fractured ecologies in Augmented Reality-based cooperation. Presented at the Conference of the International Institute For Ethnomethodology and Conversation Analysis (IIEMCA), Fribourg, Switzerland.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Report | PUB-ID: 2318604 OA
    Dierker, A., Pitsch, K., & Hermann, T. (2011). An augmented-reality-based scenario for the collaborative construction of an interactive museum. Bielefeld: Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [30]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2452128 OA
    Brüning, B. - A., Schnier, C., Pitsch, K., & Wachsmuth, S. (2011). Automatic detection of motion sequences for motion analysis. In D. Heylen, P. Paggio, & M. Kipp (Eds.), Proceedings of the ICMI Workshop on Multimodal Corpora for Machine Learning: Taking Stock and Roadmapping the Future
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [29]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2301117 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., & Hermann, T. (2011). Adaptability of Communicative Resources in AR-based Cooperation. Proceedings of the 2nd Workshop on Gesture and Speech in Interaction (GESPIN 2011)
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [28]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034740
    Pitsch, K., Wrede, S., Seele, J. - C., & Süssenbach, L. (2011). Attitude of German Museum Visitors towards an Interactive Art Guide Robot. 6th HRI International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2011), 227-228. Lausanne, Switzerland: ACM.
    PUB
     
  • [27]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279850
    Lohan, K. S., Pitsch, K., Rohlfing, K., Fischer, K., Saunders, J., Lehmann, H., Nehaniv, C., et al. (2011). Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction. 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011), 1-8. Piscataway, NJ: IEEE. https://doi.org/10.1109/devlrn.2011.6037341
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279849 OA
    Schnier, C., Pitsch, K., Dierker, A., & Hermann, T. (2011). Collaboration in Augmented Reality: How to establish coordination and joint attention? In S. Boedker, N. O. Bouvin, W. Lutters, V. Wulf, & L. Ciolfi (Eds.), Proceedings of the 12th European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW 2011) (pp. 405-416). Springer-Verlag London. https://doi.org/10.1007/978-0-85729-913-0_22
    PUB | PDF | DOI
     
  • [25]
    2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566232
    Schnier, C., Dierker, A., Pitsch, K., & Hermann, T. (2010). Alignment in AR-based Cooperation. Presented at the Exploring Collaboration with Shareable Interfaces Workshop, Brighton, UK
    PUB
     
  • [24]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890267 OA
    Pitsch, K., Brüning, B. - A., Schnier, C., Dierker, H., & Wachsmuth, S. (2010). Linking Conversation Analysis and Motion Capturing: How to robustly track multiple participants? In M. Kipp, J. - C. Martin, P. Paggio, & D. Heylen (Eds.), Proceedings of the LREC Workshop on Multimodal Corpora: Advances in Capturing, Coding and Analyzing Multimodality (MMC 2010) (pp. 63-69).
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [23]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439
    Vollmer, A. - L., Pitsch, K., Lohan, K. S., Fritsch, J., Rohlfing, K., & Wrede, B. (2010). Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults. Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning, 76-81.
    PUB
     
  • [22]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796182
    Luff, P., Pitsch, K., Heath, C., Herdman, P., & Wood, J. (2010). Swiping paper: the second hand, mundane artifacts, gesture and collaboration. PERSONAL AND UBIQUITOUS COMPUTING, 14(3), 287-299. https://doi.org/10.1007/s00779-009-0253-4
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890137 OA
    Pitsch, K., & Koch, B. (2010). How infants perceive the toy robot Pleo. An exploratory case study on infant-robot-interaction. Second International Symposium on New Frontiers in Human-Robot-Interaction (AISB) The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour.
    PUB | PDF
     
  • [20]
    2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890312 OA
    Pitsch, K., & Krafft, U. (2010). Von der emergenten Erfindung zu konventionalisiert darstellbarem Wissen. Zur Herstellung visueller Vorstellungen bei Museums-Designern. In U. Dausendschön-Gay, C. Domke, & S. Ohlhus (Eds.), Linguistik - Impulse & Tendenzen ; 39. Wissen in (Inter-)Aktion (pp. 189-222). Berlin: de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110227673.2.189
    PUB | PDF | DOI
     
  • [19]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995
    Pitsch, K., Vollmer, A. - L., Fritsch, J., Wrede, B., Rohlfing, K., & Sagerer, G. (2009). On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction. Gesture and Speech in Interaction Poznan, Poland.
    PUB
     
  • [18]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991936
    Lohse, M., Hanheide, M., Pitsch, K., Rohlfing, K., & Sagerer, G. (2009). Improving HRI design by applying Systemic Interaction Analysis (SInA). Interaction Studies (Special Issue: Robots in the Wild: Exploring HRI in naturalistic environments), 10(3), 298-323. https://doi.org/10.1075/is.10.3.03loh
    PUB | DOI | WoS
     
  • [17]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890448
    Yamazaki, K., Yamazaki, A., Okada, M., Kuno, Y., Kobayashi, Y., Hoshi, Y., Pitsch, K., et al. (2009). Revealing Gauguin: Engaging Visitors in Robot Guide’s Explanation of an Art Museum. ACM Conference on Human Factors in Computing Systems, 1437-1446. https://doi.org/10.1145/1518701.1518919
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [16]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890537
    Heath, C., Luff, P., & Pitsch, K. (2009). Indefinite precision: Artefacts and interaction in design. In C. Jewitt (Ed.), The Routledge Handbook of Multimodal Analysis (pp. 213-224). London: Routledge Chapman.
    PUB
     
  • [15]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890544 OA
    Pitsch, K. (2009). Interaktion und Spracharbeit im bilingualen/immersiven Geschichtsunterricht: Zum Zusammenhang von Verbalsprache, Körpergestik und Notationspraktiken. In S. A. Ditze & A. Halbach (Eds.), Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 9. Bilingualer Unterricht (CLIL) im Kontext von Sprache, Kultur und Multiliteralität (pp. 203-223). Frankfurt/Main: Lang.
    PUB | PDF
     
  • [14]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890340 OA
    Pitsch, K., Kuzuoka, H., Suzuki, Y., Süssenbach, L., Luff, P., & Heath, C. (2009). "The first five seconds": Contingent stepwise entry into an interaction as a means to secure sustained engagement. IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication, 985-991.
    PUB | PDF
     
  • [13]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2279835
    I, K., H, K., Y, S., J, Y., Pitsch, K., & K, Y. (2009). ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導 (Effect of Restarts and Pauses of a Robot's utterance on Drawing People's Attention). 応用論文 (Transactions of the Virtual Reality Society of Japan), 13(3), 257-264.
    PUB
     
  • [12]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430
    Vollmer, A. - L., Lohan, K. S., Fischer, K., Nagai, Y., Pitsch, K., Fritsch, J., Rohlfing, K., et al. (2009). People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning. Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning, 1-6. IEEE. https://doi.org/10.1109/DEVLRN.2009.5175516
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890661
    Pitsch, K., Luff, P., Wood, J., Heath, C., & Herdman, P. (2008). Linking Paper and the Digital. Exploring Affinities between a Mundane Technology and a Complex Artefact. Social Interaction and Mundane Technologies Microsoft Research Cambridge.
    PUB
     
  • [10]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890794
    Pitsch, K., & Ayass, R. (2008). Gespräche in der Schule. Interaktion im Unterricht als multimodaler Prozess. In H. Willems (Ed.), Lehr(er)buch Soziologie. Für die pädagogischen und soziologischen Studiengänge (Vol. 2, pp. 959-982). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-90987-5_21
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890691
    Kuzuoka, H., Pitsch, K., Suzuki, Y., Kawagucchi, I., Yamazaki, K., Kuno, Y., Yamazaki, A., et al. (2008). Effects of Pauses and Restarts on Achieving a State of Mutual Orientation between a Human and a Robot. In Association for Computing Machinery (Ed.), ACM Digital Library. Computer Supported Cooperative Work (pp. 201-204). San Diego, California: ACM Press. https://doi.org/10.1145/1460563.1460594
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891082
    Pitsch, K. (2007). Unterrichtskommunikation revisited. Tafelskizzen als interaktionale Ressource. Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée, 85(Special Issue: Die Sprache betrachten. Videodaten in der sprachwissenschaftlichen Forschung), 59-80.
    PUB
     
  • [7]
    2007 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891050
    Pitsch, K. (2007). Koordinierung von parallelen Aktivitäten. Zum Anfertigen von Mitschriften im Schulunterricht. In R. Schmitt (Ed.), Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion (pp. 411-446). Tübingen: Narr.
    PUB
     
  • [6]
    2006 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2304749 OA
    Pitsch, K. (2006). Sprache, Körper, Intermediäre Objekte : zur Multimodalität der Interaktion im bilingualen Geschichtsunterricht. Bielefeld (Germany): Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [5]
    2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1857988
    Amsalu, S., Kneidl, O., Pitsch, K., & Wittler, M. (2006). Report on the international workshop „Processes of Communication”. Gesprächsforschung, 7, 79-84.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888275
    Pitsch, K. (2005). Interaction, auto-organisation et pratiques d’inscription: Appropriation lexicale en classes bilingues. Acquisition et interaction en langue étrangère, 22, 73-100.
    PUB
     
  • [3]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888259
    Pitsch, K. (2005). Construction of knowledge in bilingual German-French history lessons: Interactive emergence of ’common ground’. In W. Herrlitz & R. Maier (Eds.), Dialogues in and around the multicultural school (pp. 169-186). Tübingen: Niemeyer. https://doi.org/10.1515/9783110933215.169
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2032477
    Raithel, V., & Pitsch, K. (2004). International and Interdisciplinary Workshop on Multimodal Communication at the Center for Interdisciplinary Research: Bielefeld University (Germany), January 9-10, 2003. Gesture, 4(1), 109-113. https://doi.org/10.1075/gest.4.1.10pit
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2003 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888658
    Pitsch, K., Gut, U., & Milde, J. - T. (2003). Multimodale bilinguale Korpora gesprochener Sprache: Korpuserstellung, -analyse und -dissemination in der TASX-Umgebung. In U. Seewald-Heeg (Ed.), Sprachtechnologie für die multilinguale Kommunikation : Textproduktion, Recherche, Übersetzung, Lokalisierung (pp. 406-420). Sankt Augustin.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung