63 Publikationen

Alle markieren

  • [63]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2780073
    Yaghoubzadeh R, Pitsch K, Kopp S (2015)
    Adaptive Grounding and Dialogue Management for Autonomous Conversational Assistants for Elderly Users.
    In: Intelligent Virtual Agents. 15th International Conference, IVA 2015. Brinkman W-P, Broekens J, Heylen D (Eds); Lecture Notes in Computer Science, 9238. Cham: Springer: 28-38.
    PUB | DOI
     
  • [62]
    2015 | Konferenzbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2733000
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (In Press)
    Trouble-based group dynamics in real-world HRI - Reactions on unexpected next moves of a museum guide robot.
    Presented at the 24th International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (Ro-MAN).
    PUB
     
  • [61]
    2015 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2716939
    Gehle R, Pitsch K, Dankert T, Wrede S (2015)
    Effects of a robot’s unexpected reactions in robot-to-group interactions.
    Presented at the IIEMCA 2015, Kolding, Denmark.
    PUB
     
  • [60]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2665474 OA
    Skutella LV, Süssenbach L, Pitsch K, Wagner P (2014)
    The prosody of motivation. First results from an indoor cycling scenario.
    In: Elektronische Sprachsignalverarbeitung 2014. Tagungsband der 25. Konferenz Dresden, 26. - 28. März 2014. Hoffmann R (Ed); Studientexte zur Sprachkommunikation, 71. Dresden: TUD Press: 209-215.
    PUB | PDF
     
  • [59]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683585 OA
    Süssenbach L, Riether N, Schneider S, Berger I, Kummert F, Lütkebohle I, Pitsch K (2014)
    A robot as fitness companion: towards an interactive action-based motivation model.
    In: RO-MAN: the 23rd IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. Piscataway, NJ: IEEE: 286-293.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [58]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2656289 OA
    Vollmer A-L, Mühlig M, Steil JJ, Pitsch K, Fritsch J, Rohlfing K, Wrede B (2014)
    Robots show us how to teach them: Feedback from robots shapes tutoring behavior during action learning.
    PLoS ONE 9(3): e91349.
    PUB | PDF | DOI | WoS | PubMed | Europe PMC
     
  • [57]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2695826
    Gehle R, Pitsch K, Wrede S (2014)
    Signaling trouble in robot-to-group interaction. Emerging visitor dynamics with a museum guide robot.
    Presented at the 2nd International Conference on Human-Agent Interaction (HAI 2014), Tsukuba (Japan).
    PUB
     
  • [56]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685078 OA
    Henne M, Kopp S, Pitsch K (2014)
    Virtuelle Assistenten als verbindende Schnittstelle zu verschiedenen Unterstützungssystemen.
    In: Proceedings 7. Deutscher AAL-Kongress 2014. VDE Verlag.
    PUB | PDF
     
  • [55]
    2014 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662158 OA
    Pitsch K, Vollmer A-L, Rohlfing K, Fritsch J, Wrede B (2014)
    Tutoring in adult-child-interaction: On the loop of the tutor's action modification and the recipient's gaze.
    Interaction Studies 15(1): 55-98.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [54]
    2014 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2674674 OA
    Pitsch K, Wrede S (2014)
    When a robot orients visitors to an exhibit. Referential practices and interactional dynamics in the real world.
    In: Ro-Man 2014. Edinburgh: 36-42.
    PUB | PDF
     
  • [53]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2623486
    Yaghoubzadeh R, Kramer M, Pitsch K, Kopp S (2013)
    Virtual Agents as Daily Assistants for Elderly or Cognitively Impaired People.
    In: Intelligent Virtual Agents: 13th International Conference, IVA 2013. Aylett R, Krenn B, Pelachaud C, Shimodaira H (Eds); Lecture Notes in Computer Science, 8108. Berlin ; Heidelberg: Springer: 79-91.
    PUB | DOI
     
  • [52]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2605000 OA
    Kramer M, Yaghoubzadeh R, Kopp S, Pitsch K (2013)
    A conversational virtual human as autonomous assistant for elderly and cognitively impaired users? Social acceptability and design considerations.
    In: INFORMATIK 2013. Informatik angepasst an Mensch, Organisation und Umwelt, 16.–20. September 2013 Koblenz, Germany. Horbach M (Ed); Lecture Notes in Informatics (LNI). Proceedings, 220. Bonn: Gesellschaft für Informatik: 1105-1119.
    PUB | PDF
     
  • [51]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604957 OA
    Hermann T, Neumann A, Schnier C, Pitsch K (2013)
    Sonification for Supporting Joint Attention in Dyadic Augmented Reality-based Cooperations.
    In: AM '13: Proceedings of the 8th Audio Mostly Conference: A Conference on Interaction with Sound. 18:1-18:6.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [50]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614576 OA
    Pitsch K, Neumann A, Schnier C, Hermann T (2013)
    Augmented reality as a tool for linguistic research: Intercepting and manipulating multimodal interaction.
    In: Multimodal corpora: Beyond audio and video (IVA 2013 workshop). 23-29.
    PUB | PDF
     
  • [49]
    2013 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685074
    Pitsch K, Heimes A (2013)
    Fachmethoden im bilingualen Unterricht.
    In: Handbuch bilingualer Unterricht / Content and Language Integrated Learning. Hallet W, Krings FG (Eds); Reihe Handbücher zur Fremdsprachendidaktik, Seelze: Friedrich Verlag: 243-250.
    PUB
     
  • [48]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662159 OA
    Pitsch K, Gehle R, Wrede S (2013)
    Addressing Multiple Participants: A Museum Robot's Gaze Shapes Visitor Participation.
    Presented at the ICSR 2013.
    PUB | PDF
     
  • [47]
    2013 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2622414 OA
    Pitsch K, Vollmer A-L, Muehlig M (2013)
    Robot feedback shapes the tutor's presentation. How a robot's online gaze strategies lead to micro-adaptation of the human's conduct.
    Interaction Studies 14(2): 268-296.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [46]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2662160 OA
    Pitsch K, Gehle R, Wrede S (2013)
    A museum guide robot: Dealing with multiple participants in the real-world.
    Presented at the Workshop "Robots in public spaces. Towards multi-party, short-term, dynamic human-robot interaction" at ICSR 2013.
    PUB | PDF
     
  • [45]
    2013 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2614575 OA
    Neumann A, Schnier C, Hermann T, Pitsch K (2013)
    Interaction Analysis and Joint Attention Tracking In Augmented Reality.
    In: Proceedings of the 15th ACM International Conference on Multimodal Interaction. 165-172.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [44]
    2013 | Sonderausgabe Zeitschrift | Veröffentlicht | PUB-ID: 2672631
    Nomikou I, Pitsch K, Rohlfing K (Eds) (2013)
    Asymmetry and adaptation in social interaction: A micro-analytic perspective.
    Interaction Studies 14(2).
    PUB
     
  • [43]
    2012 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2604372
    Lohan KS, Rohlfing K, Pitsch K, Saunders J, Lehmann H, Nehaniv CL, Fischer K, Wrede B (2012)
    Tutor spotter: Proposing a feature set and evaluating it in a robotic system.
    International Journal of Social Robotics 4(2): 131-146.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [42]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2910549
    Brüning B-A, Schnier C, Pitsch K, Wachsmuth S (2012)
    Integrating PAMOCAT in the research cycle: linking motion capturing and conversation analysis.
    In: Proceedings of 2012 ACM SIGCHI International Conference on Multimodal Interaction. Morency L-P (Ed); New York, NY: ACM: 201-208.
    PUB | WoS
     
  • [41]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617032 OA
    Süssenbach L, Pitsch K, Berger I, Riether N, Kummert F (2012)
    "Can you answer questions, Flobi?": Interactionally defining a robot’s competence as a fitness instructor.
    In: Proceedings of the 21th IEEE International Symposium in Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). .
    PUB | PDF
     
  • [40]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565267 OA
    Brüning B-A, Schnier C, Pitsch K, Wachsmuth S (2012)
    PAMOCAT: Automatic retrieval of specified postures.
    In: Proceedings of the Eight International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012). Calzolari N, Choukri K, Declerck T, Uğur Doğan M, Maegaard B, Mariani J, Odijk J, Piperidis S (Eds); European Language Resources Association (ELRA): 4143-4148.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [39]
    2012 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2565272
    Schnier C, Pitsch K (2012)
    Collaboration in Augmented Reality: Referring to objects as a practical problem.
    Presented at the Discourse - Communication - Conversation Conference, Loughborough, UK.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [38]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2685069 OA
    Pitsch K (2012)
    Exponat - Alltagsgegenstand - Turngerät: Zur interaktiven Konstitution von Objekten in einer Museumsausstellung.
    In: Raum als interaktive Ressource. Hausendorf H, Mondada L, Schmitt R (Eds); Studien zur deutschen Sprache, 62. Tübingen: Narr: 233-273.
    PUB | PDF
     
  • [37]
    2012 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2683556 OA
    Pitsch K, Lohan KS, Rohlfing K, Saunders J, Nehaniv CL, Wrede B (2012)
    Better be reactive at the beginning. Implications of the first seconds of an encounter for the tutoring style in human-robot-interaction.
    In: Proceedings of the 21TH IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication (RO-MAN 2012). Paris: IEEE: 974-981.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [36]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2481769 OA
    Holthaus P, Pitsch K, Wachsmuth S (2011)
    How Can I Help? - Spatial Attention Strategies for a Receptionist Robot.
    International Journal of Social Robotics 3(4): 383-393.
    PUB | PDF | DOI | WoS
     
  • [35]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2567018
    Pitsch K, Schnier C, Dierker A, Hermann T (2011)
    Dealing with fractured ecologies in AR-based cooperation.
    Presented at the 12th International Pragmatics Conference (IPRA 2011), Manchester, UK.
    PUB
     
  • [34]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566231 OA
    Schnier C, Pitsch K, Dierker A, Hermann T (2011)
    Alignment und Joint Attention in Augmented Reality.
    In: 15. Arbeitstagung zur Gesprächsforschung. Kognition in Interaktion. Deppermann A, Spranz-Fogasy T (Eds); 34.
    PUB | PDF
     
  • [33]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2617082 OA
    Süssenbach L, Pitsch K (2011)
    Interactional Coordination and Alignment: Gestures in Indoor Cycling Courses.
    In: Gesture and Speech in Interaction (GESPIN). Bielefeld.
    PUB | PDF
     
  • [32]
    2011 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | PUB-ID: 2566235
    Schnier C, Pitsch K, Dierker A, Hermann T (2011)
    Dealing with fractured ecologies in Augmented Reality-based cooperation.
    Presented at the Conference of the International Institute For Ethnomethodology and Conversation Analysis (IIEMCA), Fribourg, Switzerland.
    PUB
     
  • [31]
    2011 | Report | PUB-ID: 2318604 OA
    Dierker A, Pitsch K, Hermann T (2011)
    An augmented-reality-based scenario for the collaborative construction of an interactive museum.
    Bielefeld: Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [30]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2452128 OA
    Brüning B-A, Schnier C, Pitsch K, Wachsmuth S (2011)
    Automatic detection of motion sequences for motion analysis.
    In: Proceedings of the ICMI Workshop on Multimodal Corpora for Machine Learning: Taking Stock and Roadmapping the Future. Heylen D, Paggio P, Kipp M (Eds);.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [29]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2301117 OA
    Schnier C, Pitsch K, Dierker A, Hermann T (2011)
    Adaptability of Communicative Resources in AR-based Cooperation.
    In: Proceedings of the 2nd Workshop on Gesture and Speech in Interaction (GESPIN 2011). .
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [28]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2034740
    Pitsch K, Wrede S, Seele J-C, Süssenbach L (2011)
    Attitude of German Museum Visitors towards an Interactive Art Guide Robot.
    In: 6th HRI International Conference on Human-Robot Interaction (HRI 2011). Lausanne, Switzerland: ACM: 227-228.
    PUB
     
  • [27]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279850
    Lohan KS, Pitsch K, Rohlfing K, Fischer K, Saunders J, Lehmann H, Nehaniv C, Wrede B (2011)
    Contingency allows the robot to spot the tutor and to learn from interaction.
    In: 2011 IEEE International Conference on Development and Learning (ICDL 2011). Piscataway, NJ: IEEE: 1-8.
    PUB | DOI
     
  • [26]
    2011 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2279849 OA
    Schnier C, Pitsch K, Dierker A, Hermann T (2011)
    Collaboration in Augmented Reality: How to establish coordination and joint attention?
    In: Proceedings of the 12th European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW 2011). Boedker S, Bouvin NO, Lutters W, Wulf V, Ciolfi L (Eds); Springer-Verlag London: 405-416.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [25]
    2010 | Kurzbeitrag Konferenz / Poster | Veröffentlicht | PUB-ID: 2566232
    Schnier C, Dierker A, Pitsch K, Hermann T (2010)
    Alignment in AR-based Cooperation.
    Presented at the Exploring Collaboration with Shareable Interfaces Workshop, Brighton, UK.
    PUB
     
  • [24]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890267 OA
    Pitsch K, Brüning B-A, Schnier C, Dierker H, Wachsmuth S (2010)
    Linking Conversation Analysis and Motion Capturing: How to robustly track multiple participants?
    In: Proceedings of the LREC Workshop on Multimodal Corpora: Advances in Capturing, Coding and Analyzing Multimodality (MMC 2010). Kipp M, Martin J-C, Paggio P, Heylen D (Eds); 63-69.
    PUB | PDF | Download (ext.)
     
  • [23]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001439
    Vollmer A-L, Pitsch K, Lohan KS, Fritsch J, Rohlfing K, Wrede B (2010)
    Developing feedback: How children of different age contribute to a tutoring interaction with adults.
    In: Development and Learning (ICDL), 2010 IEEE 9th International Conference on Development and Learning. 76-81.
    PUB
     
  • [22]
    2010 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1796182
    Luff P, Pitsch K, Heath C, Herdman P, Wood J (2010)
    Swiping paper: the second hand, mundane artifacts, gesture and collaboration.
    PERSONAL AND UBIQUITOUS COMPUTING 14(3): 287-299.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [21]
    2010 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890137 OA
    Pitsch K, Koch B (2010)
    How infants perceive the toy robot Pleo. An exploratory case study on infant-robot-interaction.
    In: Second International Symposium on New Frontiers in Human-Robot-Interaction (AISB). The Society for the Study of Artificial Intelligence and the Simulation of Behaviour.
    PUB | PDF
     
  • [20]
    2010 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890312 OA
    Pitsch K, Krafft U (2010)
    Von der emergenten Erfindung zu konventionalisiert darstellbarem Wissen. Zur Herstellung visueller Vorstellungen bei Museums-Designern.
    In: Wissen in (Inter-)Aktion. Dausendschön-Gay U, Domke C, Ohlhus S (Eds); Linguistik - Impulse & Tendenzen ; 39, Berlin: de Gruyter: 189-222.
    PUB | PDF | DOI
     
  • [19]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991995
    Pitsch K, Vollmer A-L, Fritsch J, Wrede B, Rohlfing K, Sagerer G (2009)
    On the loop of action modification and the recipient's gaze in adult-child interaction.
    In: Gesture and Speech in Interaction. Poznan, Poland.
    PUB
     
  • [18]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1991936
    Lohse M, Hanheide M, Pitsch K, Rohlfing K, Sagerer G (2009)
    Improving HRI design by applying Systemic Interaction Analysis (SInA).
    Interaction Studies (Special Issue: Robots in the Wild: Exploring HRI in naturalistic environments) 10(3): 298-323.
    PUB | DOI | WoS
     
  • [17]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890448
    Yamazaki K, Yamazaki A, Okada M, Kuno Y, Kobayashi Y, Hoshi Y, Pitsch K, Luff P, vom Lehn D, Heath C (2009)
    Revealing Gauguin: Engaging Visitors in Robot Guide’s Explanation of an Art Museum.
    In: ACM Conference on Human Factors in Computing Systems. 1437-1446.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [16]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890537
    Heath C, Luff P, Pitsch K (2009)
    Indefinite precision: Artefacts and interaction in design.
    In: The Routledge Handbook of Multimodal Analysis. Jewitt C (Ed); London: Routledge Chapman: 213-224.
    PUB
     
  • [15]
    2009 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890544 OA
    Pitsch K (2009)
    Interaktion und Spracharbeit im bilingualen/immersiven Geschichtsunterricht: Zum Zusammenhang von Verbalsprache, Körpergestik und Notationspraktiken.
    In: Bilingualer Unterricht (CLIL) im Kontext von Sprache, Kultur und Multiliteralität. Ditze SA, Halbach A (Eds); Mehrsprachigkeit in Schule und Unterricht ; 9, Frankfurt/Main: Lang: 203-223.
    PUB | PDF
     
  • [14]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890340 OA
    Pitsch K, Kuzuoka H, Suzuki Y, Süssenbach L, Luff P, Heath C (2009)
    "The first five seconds": Contingent stepwise entry into an interaction as a means to secure sustained engagement.
    In: IEEE International Symposium on Robot and Human Interactive Communication. 985-991.
    PUB | PDF
     
  • [13]
    2009 | Zeitschriftenaufsatz | PUB-ID: 2279835
    I K, H K, Y S, J Y, Pitsch K, K Y (2009)
    ロボットの発話途中の沈黙と言い直しによる人の注意誘導 (Effect of Restarts and Pauses of a Robot's utterance on Drawing People's Attention).
    応用論文 (Transactions of the Virtual Reality Society of Japan) 13(3): 257-264.
    PUB
     
  • [12]
    2009 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2001430
    Vollmer A-L, Lohan KS, Fischer K, Nagai Y, Pitsch K, Fritsch J, Rohlfing K, Wrede B (2009)
    People modify their tutoring behavior in robot-directed interaction for action learning.
    In: Development and Learning, 2009. ICDL 2009. IEEE 8th International Conference on Development and Learning. IEEE: 1-6.
    PUB | DOI
     
  • [11]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890661
    Pitsch K, Luff P, Wood J, Heath C, Herdman P (2008)
    Linking Paper and the Digital. Exploring Affinities between a Mundane Technology and a Complex Artefact.
    In: Social Interaction and Mundane Technologies. Microsoft Research Cambridge.
    PUB
     
  • [10]
    2008 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890794
    Pitsch K, Ayass R (2008)
    Gespräche in der Schule. Interaktion im Unterricht als multimodaler Prozess.
    In: Lehr(er)buch Soziologie. Für die pädagogischen und soziologischen Studiengänge. Willems H (Ed);2. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften: 959-982.
    PUB | DOI
     
  • [9]
    2008 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1890691
    Kuzuoka H, Pitsch K, Suzuki Y, Kawagucchi I, Yamazaki K, Kuno Y, Yamazaki A, Luff P, Heath C (2008)
    Effects of Pauses and Restarts on Achieving a State of Mutual Orientation between a Human and a Robot.
    In: Computer Supported Cooperative Work. Association for Computing Machinery (Ed); ACM Digital Library, San Diego, California: ACM Press: 201-204.
    PUB | DOI | Download (ext.)
     
  • [8]
    2007 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891082
    Pitsch K (2007)
    Unterrichtskommunikation revisited. Tafelskizzen als interaktionale Ressource.
    Bulletin Suisse de Linguistique Appliquée 85(Special Issue: Die Sprache betrachten. Videodaten in der sprachwissenschaftlichen Forschung): 59-80.
    PUB
     
  • [7]
    2007 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1891050
    Pitsch K (2007)
    Koordinierung von parallelen Aktivitäten. Zum Anfertigen von Mitschriften im Schulunterricht.
    In: Koordination. Analysen zur multimodalen Interaktion. Schmitt R (Ed); Tübingen: Narr: 411-446.
    PUB
     
  • [6]
    2006 | Bielefelder E-Dissertation | PUB-ID: 2304749 OA
    Pitsch K (2006)
    Sprache, Körper, Intermediäre Objekte : zur Multimodalität der Interaktion im bilingualen Geschichtsunterricht.
    Bielefeld (Germany): Bielefeld University.
    PUB | PDF
     
  • [5]
    2006 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1857988
    Amsalu S, Kneidl O, Pitsch K, Wittler M (2006)
    Report on the international workshop „Processes of Communication”.
    Gesprächsforschung 7: 79-84.
    PUB
     
  • [4]
    2005 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888275
    Pitsch K (2005)
    Interaction, auto-organisation et pratiques d’inscription: Appropriation lexicale en classes bilingues.
    Acquisition et interaction en langue étrangère 22: 73-100.
    PUB
     
  • [3]
    2005 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888259
    Pitsch K (2005)
    Construction of knowledge in bilingual German-French history lessons: Interactive emergence of ’common ground’.
    In: Dialogues in and around the multicultural school. Herrlitz W, Maier R (Eds); Tübingen: Niemeyer: 169-186.
    PUB | DOI
     
  • [2]
    2004 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2032477
    Raithel V, Pitsch K (2004)
    International and Interdisciplinary Workshop on Multimodal Communication at the Center for Interdisciplinary Research: Bielefeld University (Germany), January 9-10, 2003.
    Gesture 4(1): 109-113.
    PUB | DOI
     
  • [1]
    2003 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 1888658
    Pitsch K, Gut U, Milde J-T (2003)
    Multimodale bilinguale Korpora gesprochener Sprache: Korpuserstellung, -analyse und -dissemination in der TASX-Umgebung.
    In: Sprachtechnologie für die multilinguale Kommunikation : Textproduktion, Recherche, Übersetzung, Lokalisierung. Seewald-Heeg U (Ed); Sankt Augustin: 406-420.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung