12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Using migrant pupils’ experiences in teacher trainingPUB
Bukus B (In Press)
In: Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Heidrich L, Karakaşoğlu Y, Mecheril P, Shure S (Eds); Wiesbaden: Springer VS. -
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling yearsPUB | Download (ext.)
Bukus B (2020)
Leipzig: Universität Leipzig. -
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational ParticipationPUB
Bukus B (2018)
In: Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Shapiro S, Farrelly R, Curry M (Eds); New perspectives on language and education, 59. Bristol: Multilingual Matters: 404-426. -
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member StatesPUB | DOI
Bukus B (2016)
In: Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Hunner-Kreisel C, Bohne S (Eds); Children’s Well-Being: Indicators and Research, 12. Cham: Springer Verlag: 133-151. -
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961The concept of transnationalism in educational science: educational biographies of school-age children involved in multiple and multidirectional migrationPUB | DOI
Bukus B (2015)
Transnational Social Review 5(1): 79-85. -
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public EducationPUB
Bukus B (2015)
In: Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Mészáros G, Körtvélyesi F (Eds); Brussels: Association for Teacher Education in Europe: 75-94. -
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collectionPUB
Bukus B (2014)
In: Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Grzymała-Moszczyńska H, Trąbka A (Eds); Studia migracyjne - przegląd polonijny, Jg. 40, H. 3(153). Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią: 297-319. -
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen HumankapitalsPUB
Bukus B (2014)
In: Mehrsprachigkeit. Knapp I (Ed); Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, 2. Budapest: Eötvös-József-Collegium : 183-201. -
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in IzmirPUB
Bukus B (2012)
In: Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Knapp I, Eötvös József Collegium (Eds); Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, 1. Budapest: Typotex: 201-222. -
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere.PUB
Bukus B (2011)
Iskolakultúra (1): 99-108. -
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967 PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport SegédkönyvePUB
Bukus B, Siko D (Eds) (2011)
Budapest.