12 Publikationen

Alle markieren

[12]
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969
Using migrant pupils’ experiences in teacher training
Bukus B (In Press)
In: Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Heidrich L, Karakaşoğlu Y, Mecheril P, Shure S (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
[11]
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958 PUB | Download (ext.)
 
[10]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959
Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation
Bukus B (2018)
In: Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Shapiro S, Farrelly R, Curry M (Eds); New perspectives on language and education, 59. Bristol: Multilingual Matters: 404-426.
PUB
 
[9]
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960
(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States
Bukus B (2016)
In: Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Hunner-Kreisel C, Bohne S (Eds); Children’s Well-Being: Indicators and Research, 12. Cham: Springer Verlag: 133-151.
PUB | DOI
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962
Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education
Bukus B (2015)
In: Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Mészáros G, Körtvélyesi F (Eds); Brussels: Association for Teacher Education in Europe: 75-94.
PUB | Download (ext.)
 
[7]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961 PUB | DOI
 
[6]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964
Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals
Bukus B (2014)
In: Mehrsprachigkeit. Knapp I (Ed); Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, 2. Budapest: Eötvös-József-Collegium : 183-201.
PUB
 
[5]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963
Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection
Bukus B (2014)
In: Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Grzymała-Moszczyńska H, Trąbka A (Eds); Studia migracyjne - przegląd polonijny, Jg. 40, H. 3(153). Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią: 297-319.
PUB
 
[4]
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965
Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir
Bukus B (2012)
In: Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Knapp I, Eötvös József Collegium (Eds); Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, 1. Budapest: Typotex: 201-222.
PUB
 
[3]
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968 PUB
 
[2]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967
Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány
Bukus B (2011)
Eruditio-Educatio 6(4): 72-98.
PUB
 
[1]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966 PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

12 Publikationen

Alle markieren

[12]
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969
Using migrant pupils’ experiences in teacher training
Bukus B (In Press)
In: Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Heidrich L, Karakaşoğlu Y, Mecheril P, Shure S (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
PUB
 
[11]
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958 PUB | Download (ext.)
 
[10]
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959
Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation
Bukus B (2018)
In: Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Shapiro S, Farrelly R, Curry M (Eds); New perspectives on language and education, 59. Bristol: Multilingual Matters: 404-426.
PUB
 
[9]
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960
(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States
Bukus B (2016)
In: Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Hunner-Kreisel C, Bohne S (Eds); Children’s Well-Being: Indicators and Research, 12. Cham: Springer Verlag: 133-151.
PUB | DOI
 
[8]
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962
Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education
Bukus B (2015)
In: Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Mészáros G, Körtvélyesi F (Eds); Brussels: Association for Teacher Education in Europe: 75-94.
PUB | Download (ext.)
 
[7]
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961 PUB | DOI
 
[6]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964
Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals
Bukus B (2014)
In: Mehrsprachigkeit. Knapp I (Ed); Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, 2. Budapest: Eötvös-József-Collegium : 183-201.
PUB
 
[5]
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963
Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection
Bukus B (2014)
In: Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Grzymała-Moszczyńska H, Trąbka A (Eds); Studia migracyjne - przegląd polonijny, Jg. 40, H. 3(153). Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią: 297-319.
PUB
 
[4]
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965
Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir
Bukus B (2012)
In: Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Knapp I, Eötvös József Collegium (Eds); Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, 1. Budapest: Typotex: 201-222.
PUB
 
[3]
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968 PUB
 
[2]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967
Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány
Bukus B (2011)
Eruditio-Educatio 6(4): 72-98.
PUB
 
[1]
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966 PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung