12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969
    Bukus B (In Press)
    Using migrant pupils’ experiences in teacher training.
    In: Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Heidrich L, Karakaşoğlu Y, Mecheril P, Shure S (Eds); Wiesbaden: Springer VS.
    PUB
     
  • [11]
    2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958
    Bukus B (2020)
    Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years.
    Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [10]
    2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959
    Bukus B (2018)
    Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation.
    In: Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Shapiro S, Farrelly R, Curry M (Eds); New perspectives on language and education, 59. Bristol: Multilingual Matters: 404-426.
    PUB
     
  • [9]
    2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960
    Bukus B (2016)
    (Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States.
    In: Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Hunner-Kreisel C, Bohne S (Eds); Children’s Well-Being: Indicators and Research, 12. Cham: Springer Verlag: 133-151.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961
    Bukus B (2015)
    The concept of transnationalism in educational science: educational biographies of school-age children involved in multiple and multidirectional migration .
    Transnational Social Review 5(1): 79-85.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962
    Bukus B (2015)
    Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education.
    In: Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Mészáros G, Körtvélyesi F (Eds); Brussels: Association for Teacher Education in Europe: 75-94.
    PUB
     
  • [6]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963
    Bukus B (2014)
    Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection.
    In: Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Grzymała-Moszczyńska H, Trąbka A (Eds); Studia migracyjne - przegląd polonijny, Jg. 40, H. 3(153). Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią: 297-319.
    PUB
     
  • [5]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964
    Bukus B (2014)
    Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals.
    In: Mehrsprachigkeit. Knapp I (Ed); Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, 2. Budapest: Eötvös-József-Collegium : 183-201.
    PUB
     
  • [4]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965
    Bukus B (2012)
    Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir.
    In: Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Knapp I, Eötvös József Collegium (Eds); Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, 1. Budapest: Typotex: 201-222.
    PUB
     
  • [3]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966
    Bukus B (2011)
    Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere.
    Iskolakultúra (1): 99-108.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967
    Bukus B (2011)
    Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány.
    Eruditio-Educatio 6(4): 72-98.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968
    Bukus B, Siko D (Eds) (2011)
    Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve.
    Budapest.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung