12 Publikationen

Alle markieren

  • [12]
    2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969
    Bukus, B., In Press. Using migrant pupils’ experiences in teacher training. In L. Heidrich, et al., eds. Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Wiesbaden: Springer VS.
    PUB
     
  • [11]
    2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958
    Bukus, B., 2020. Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years, Leipzig: Universität Leipzig.
    PUB | Download (ext.)
     
  • [10]
    2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959
    Bukus, B., 2018. Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation. In S. Shapiro, R. Farrelly, & M. Curry, eds. Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. New perspectives on language and education. no.59 Bristol: Multilingual Matters, pp. 404-426.
    PUB
     
  • [9]
    2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960
    Bukus, B., 2016. (Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States. In C. Hunner-Kreisel & S. Bohne, eds. Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Children’s Well-Being: Indicators and Research. no.12 Cham: Springer Verlag, pp. 133-151.
    PUB | DOI
     
  • [8]
    2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961
    Bukus, B., 2015. The concept of transnationalism in educational science: educational biographies of school-age children involved in multiple and multidirectional migration . Transnational Social Review , 5(1), p 79-85.
    PUB | DOI
     
  • [7]
    2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962
    Bukus, B., 2015. Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education. In G. Mészáros & F. Körtvélyesi, eds. Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Brussels: Association for Teacher Education in Europe, pp. 75-94.
    PUB
     
  • [6]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963
    Bukus, B., 2014. Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection. In H. Grzymała-Moszczyńska & A. Trąbka, eds. Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Studia migracyjne - przegląd polonijny. no.Jg. 40, H. 3(153) Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią, pp. 297-319.
    PUB
     
  • [5]
    2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964
    Bukus, B., 2014. Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals. In I. Knapp, ed. Mehrsprachigkeit. Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung. no.2 Budapest: Eötvös-József-Collegium , pp. 183-201.
    PUB
     
  • [4]
    2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965
    Bukus, B., 2012. Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir. In I. Knapp & Eötvös József Collegium, eds. Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung. no.1 Budapest: Typotex, pp. 201-222.
    PUB
     
  • [3]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966
    Bukus, B., 2011. Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra , (1), p 99-108.
    PUB
     
  • [2]
    2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967
    Bukus, B., 2011. Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány. Eruditio-Educatio , 6(4), p 72-98.
    PUB
     
  • [1]
    2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968
    B. Bukus & D. Siko, eds., 2011. Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve, Budapest.
    PUB
     

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung