12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, Beatrix. “Using migrant pupils’ experiences in teacher training”. Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Ed. Lydia Heidrich, Yasemin Karakaşoğlu, Paul Mecheril, and Saphira Shure. Wiesbaden: Springer VS, In Press.PUB
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, Beatrix. Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Leipzig: Universität Leipzig, 2020.PUB | Download (ext.)
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, Beatrix. “Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation”. Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Ed. Shawna Shapiro, Raichle Farrelly, and Mary Curry. Bristol: Multilingual Matters, 2018.Vol. 59. New perspectives on language and education. 404-426.PUB
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, Beatrix. “(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States”. Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Ed. Christine Hunner-Kreisel and Sabine Bohne. Cham: Springer Verlag, 2016.Vol. 12. Children’s Well-Being: Indicators and Research. 133-151.PUB | DOI
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, Beatrix. “Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education”. Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Ed. György Mészáros and Franciska Körtvélyesi. Brussels: Association for Teacher Education in Europe, 2015. 75-94.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, Beatrix. “Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection”. Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Ed. Halina Grzymała-Moszczyńska and Agnieszka Trąbka. Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią, 2014.Vol. Jg. 40, H. 3(153). Studia migracyjne - przegląd polonijny. 297-319.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, Beatrix. “Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals”. Mehrsprachigkeit. Ed. Ilona Knapp. Budapest: Eötvös-József-Collegium , 2014.Vol. 2. Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung. 183-201.PUB
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, Beatrix. “Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir”. Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Ed. Ilona Knapp and Eötvös József Collegium. Budapest: Typotex, 2012.Vol. 1. Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung. 201-222.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, Beatrix. “Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere.”. Iskolakultúra 1 (2011): 99-108.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, Beatrix. “Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány”. Eruditio-Educatio 6.4 (2011): 72-98.PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Beatrix Bukus and Dora Siko, eds. Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest, 2011.PUB