12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, Beatrix. In Press. “Using migrant pupils’ experiences in teacher training”. In Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations, ed. Lydia Heidrich, Yasemin Karakaşoğlu, Paul Mecheril, and Saphira Shure. Wiesbaden: Springer VS.
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, Beatrix. 2020. Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Leipzig: Universität Leipzig.
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, Beatrix. 2018. “Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation”. In Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts, ed. Shawna Shapiro, Raichle Farrelly, and Mary Curry, 59:404-426. New perspectives on language and education. Bristol: Multilingual Matters.
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, Beatrix. 2016. “(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States”. In Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives, ed. Christine Hunner-Kreisel and Sabine Bohne, 12:133-151. Children’s Well-Being: Indicators and Research. Cham: Springer Verlag.
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, Beatrix. 2015. “Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education”. In Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary, ed. György Mészáros and Franciska Körtvélyesi, 75-94. Brussels: Association for Teacher Education in Europe.
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, Beatrix. 2014. “Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection”. In Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood, ed. Halina Grzymała-Moszczyńska and Agnieszka Trąbka, Jg. 40, H. 3(153):297-319. Studia migracyjne - przegląd polonijny. Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią.
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, Beatrix. 2014. “Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals”. In Mehrsprachigkeit, ed. Ilona Knapp, 2:183-201. Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung. Budapest: Eötvös-József-Collegium .
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, Beatrix. 2012. “Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir”. In Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn, ed. Ilona Knapp and Eötvös József Collegium, 1:201-222. Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung. Budapest: Typotex.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, Beatrix. 2011. “Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere.”. Iskolakultúra , no. 1: 99-108.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, Beatrix. 2011. “Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány”. Eruditio-Educatio 6 (4): 72-98.
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Bukus, Beatrix, and Siko, Dora, eds. 2011. Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest.