12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969B. Bukus, “Using migrant pupils’ experiences in teacher training”, Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations, L. Heidrich, et al., eds., Wiesbaden: Springer VS, In Press.PUB
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958B. Bukus, Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years, Leipzig: Universität Leipzig, 2020.PUB | Download (ext.)
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959B. Bukus, “Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation”, Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts, S. Shapiro, R. Farrelly, and M. Curry, eds., New perspectives on language and education, vol. 59, Bristol: Multilingual Matters, 2018, pp.404-426.PUB
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960B. Bukus, “(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States”, Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives, C. Hunner-Kreisel and S. Bohne, eds., Children’s Well-Being: Indicators and Research, vol. 12, Cham: Springer Verlag, 2016, pp.133-151.PUB | DOI
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962B. Bukus, “Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education”, Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary, G. Mészáros and F. Körtvélyesi, eds., Brussels: Association for Teacher Education in Europe, 2015, pp.75-94.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963B. Bukus, “Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection”, Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood, H. Grzymała-Moszczyńska and A. Trąbka, eds., Studia migracyjne - przegląd polonijny, vol. Jg. 40, H. 3(153), Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią, 2014, pp.297-319.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964B. Bukus, “Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals”, Mehrsprachigkeit, I. Knapp, ed., Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, vol. 2, Budapest: Eötvös-József-Collegium , 2014, pp.183-201.PUB
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965B. Bukus, “Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir”, Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn, I. Knapp and Eötvös József Collegium, eds., Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, vol. 1, Budapest: Typotex, 2012, pp.201-222.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966B. Bukus, “Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere.”, Iskolakultúra , 2011, pp. 99-108.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967B. Bukus, “Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány”, Eruditio-Educatio , vol. 6, 2011, pp. 72-98.PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968B. Bukus and D. Siko, eds., Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve, Budapest: 2011.PUB