12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, B. (In Press): Using migrant pupils’ experiences in teacher training. In: Lydia Heidrich; Yasemin Karakaşoğlu; Paul Mecheril; Saphira Shure (Hrsg.): Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Wiesbaden: Springer VS.PUB
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, B. (2020): Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Leipzig: Universität Leipzig.PUB | Download (ext.)
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, B. (2018): Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation. In: Shawna Shapiro; Raichle Farrelly; Mary Curry (Hrsg.): Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. Bristol: Multilingual Matters. (New perspectives on language and education, 59). S. 404-426.PUB
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, B. (2016): (Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States. In: Christine Hunner-Kreisel; Sabine Bohne (Hrsg.): Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Cham: Springer Verlag. (Children’s Well-Being: Indicators and Research, 12). S. 133-151.PUB | DOI
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, B. (2015): Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education. In: György Mészáros; Franciska Körtvélyesi (Hrsg.): Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. Brussels: Association for Teacher Education in Europe. S. 75-94.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, B. (2014): Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection. In: Halina Grzymała-Moszczyńska; Agnieszka Trąbka (Hrsg.): Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią. (Studia migracyjne - przegląd polonijny, Jg. 40, H. 3(153). S. 297-319.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, B. (2014): Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals. In: Ilona Knapp (Hrsg.): Mehrsprachigkeit. Budapest: Eötvös-József-Collegium . (Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, 2). S. 183-201.PUB
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, B. (2012): Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir. In: Ilona Knapp; Eötvös József Collegium (Hrsg.): Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Budapest: Typotex. (Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, 1). S. 201-222.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, B. (2011): Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra ,(1): 99-108.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, B. (2011): Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány Eruditio-Educatio ,6:(4): 72-98.PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Beatrix Bukus; Dora Siko (Hrsg.) (2011): Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest.PUB