12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, B. (In Press). “Using migrant pupils’ experiences in teacher training” in Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations, Heidrich, L., Karakaşoğlu, Y., Mecheril, P., and Shure, S. eds. (Wiesbaden: Springer VS).PUB
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, B. (2020). Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Leipzig: Universität Leipzig.PUB | Download (ext.)
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, B. (2018). “Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation” in Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts, Shapiro , S., Farrelly , R., and Curry, M. eds. New perspectives on language and education, vol. 59, (Bristol: Multilingual Matters), 404-426.PUB
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, B. (2016). “(Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States” in Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives, Hunner-Kreisel, C., and Bohne, S. eds. Children’s Well-Being: Indicators and Research, vol. 12, (Cham: Springer Verlag), 133-151.PUB | DOI
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, B. (2015). “Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education” in Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary, Mészáros, G., and Körtvélyesi, F. eds. (Brussels: Association for Teacher Education in Europe), 75-94.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, B. (2014). “Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection” in Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood, Grzymała-Moszczyńska, H., and Trąbka, A. eds. Studia migracyjne - przegląd polonijny, vol. Jg. 40, H. 3(153), (Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią), 297-319.PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, B. (2014). “Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals” in Mehrsprachigkeit, Knapp, I. ed. Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung, vol. 2, (Budapest: Eötvös-József-Collegium ), 183-201.PUB
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, B. (2012). “Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir” in Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn, Knapp, I., and Eötvös József Collegium eds. Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung, vol. 1, (Budapest: Typotex), 201-222.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, B. (2011). Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra , 99-108.PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, B. (2011). Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány. Eruditio-Educatio 6, 72-98.PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Bukus, B., and Siko, D. eds. (2011). Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest.PUB