12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, B.: Using migrant pupils’ experiences in teacher training. In: Heidrich, L., Karakaşoğlu, Y., Mecheril, P., and Shure, S. (eds.) Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations. Springer VS, Wiesbaden (In Press).PUB
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, B.: Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Universität Leipzig, Leipzig (2020).PUB | Download (ext.)
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, B.: Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation. In: Shapiro , S., Farrelly , R., and Curry, M. (eds.) Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts. New perspectives on language and education. 59, p. 404-426. Multilingual Matters, Bristol (2018).PUB
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, B.: (Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States. In: Hunner-Kreisel, C. and Bohne, S. (eds.) Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives. Children’s Well-Being: Indicators and Research. 12, p. 133-151. Springer Verlag, Cham (2016).PUB | DOI
-
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, B.: Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education. In: Mészáros, G. and Körtvélyesi, F. (eds.) Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary. p. 75-94. Association for Teacher Education in Europe, Brussels (2015).PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, B.: Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection. In: Grzymała-Moszczyńska, H. and Trąbka, A. (eds.) Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood. Studia migracyjne - przegląd polonijny. Jg. 40, H. 3(153), p. 297-319. PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią, Warszawa (2014).PUB
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, B.: Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals. In: Knapp, I. (ed.) Mehrsprachigkeit. Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung. 2, p. 183-201. Eötvös-József-Collegium , Budapest (2014).PUB
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, B.: Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir. In: Knapp, I. and Eötvös József Collegium (eds.) Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn. Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung. 1, p. 201-222. Typotex, Budapest (2012).PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, B.: Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra . 99-108 (2011).PUB
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, B.: Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány. Eruditio-Educatio . 6, 72-98 (2011).PUB
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Bukus, B., Siko, D. eds: Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest (2011).PUB