12 Publikationen
-
2020 | Sammelwerksbeitrag | Im Druck | PUB-ID: 2948969Bukus, B. (In Press). Using migrant pupils’ experiences in teacher training. In L. Heidrich, Y. Karakaşoğlu, P. Mecheril, & S. Shure (Eds.), Regimes of Belonging – Schools – Migrations. Teaching in (Trans)National Constellations Wiesbaden: Springer VS.
-
2020 | Dissertation | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948958Bukus, B. (2020). Pupils in the context of multiple and multidirectional migration during their obligatory schooling years. Leipzig: Universität Leipzig.
-
2018 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948959Bukus, B. (2018). Conception Versus Reality: The Impact of Migration Experiences on Children’s Educational Participation. In S. Shapiro, R. Farrelly, & M. Curry (Eds.), New perspectives on language and education: Vol. 59. Educating Refugee-Background Students. Critical Issues and Dynamic Contexts (pp. 404-426). Bristol: Multilingual Matters.
-
2016 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948960Bukus, B. (2016). (Temporary) educational integration of school-age children in the context of multiple and multidirectional migration: a critical challenge for the European Union and its Member States. In C. Hunner-Kreisel & S. Bohne (Eds.), Children’s Well-Being: Indicators and Research: Vol. 12. Childhood, Youth and Migration. Connecting global and local perspectives (pp. 133-151). Cham: Springer Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-319-31111-1_9
-
2015 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948961Bukus, B. (2015). The concept of transnationalism in educational science: educational biographies of school-age children involved in multiple and multidirectional migration . Transnational Social Review , 5(1), 79-85. https://doi.org/10.1080/21931674.2014.998462
-
2015 | Konferenzbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948962Bukus, B. (2015). Asylum Seeker and Refugee school aged Minors in Hungarian Public Education. In G. Mészáros & F. Körtvélyesi (Eds.), Social Juctice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April 2014, Budapest, Hungary (pp. 75-94). Brussels: Association for Teacher Education in Europe.
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948963Bukus, B. (2014). Students in the context of migration attending Hungarian and German public education: categorisation and statistical data collection. In H. Grzymała-Moszczyńska & A. Trąbka (Eds.), Studia migracyjne - przegląd polonijny: Vol. Jg. 40, H. 3(153). Special issue: Children on the move. Different facets of migration in childhood (pp. 297-319). Warszawa: PAN, Komitet Badan nad Migracjami Ludności i Polonią.
-
2014 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948964Bukus, B. (2014). Sprachlern- und Transferwissen zwischen Sprachen als Formen transnationalen Humankapitals. In I. Knapp (Ed.), Cathedra Magistrorum - Lehrerforschung: Vol. 2. Mehrsprachigkeit (pp. 183-201). Budapest: Eötvös-József-Collegium .
-
2012 | Sammelwerksbeitrag | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948965Bukus, B. (2012). Vernetzte Welt versus Container Lehrerausbildung. Autoethnografie einer ungarischen Sprachlehrerin über ihre Lehrtätigkeit in Izmir. In I. Knapp & Eötvös József Collegium (Eds.), Cathedra Magistrorum- Lehrerforschung: Vol. 1. Beruf und Berufung. Fremdsprachenlehrer in Ungarn (pp. 201-222). Budapest: Typotex.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948966Bukus, B. (2011). Migráns gyermekek? A fogalommeghatározás és adatgyűjtés összefüggésrendszere. Iskolakultúra (1), 99-108.
-
2011 | Zeitschriftenaufsatz | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948967Bukus, B. (2011). Migráns tanulók a magyar közoktatásban. Esettanulmány. Eruditio-Educatio , 6(4), 72-98.
-
2011 | Herausgeber*in Sammelwerk | Veröffentlicht | PUB-ID: 2948968Bukus B., & Siko D. (Eds.) (2011). Menekült gyermekek fejlesztése. Az Önkéntes Interkulturális Pedagógiai Munkacsoport Segédkönyve. Budapest.